Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

11-08-2010 om 10:58

Wie heeft ervaring met albert.nl?

Voor mijn vader, die hulpbehoevend is, overwegen we om zijn boodschappen te laten bezorgen door Albert.nl. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen hiermee. De bedoeling is om ongeveer eens per week de spullen te laten komen. Vragen die ik heb, zijn:
Hoe zit het met de houdbaarheid van verse producten, zoals melk? Bij de plaatselijke AH is die vaak zeer beperkt door niet zorgvuldig Fifobeleid.
Op de site staat 'binnen' 24 uur geleverd. Betekent dit eventueel zelfs 's ochtends besteld, 's avonds geleverd?
Een en ander kan tot geleverd worden tot op het aanrecht, begreep ik. Is de koelkast daarbij inbegrepen?
Overige ervaringen, meningen e.d. zijn ook welkom.
Alvast bedankt, Lelie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

11-08-2010 om 11:02

Let op

Albert.nl hanteert tegenwooridg minimum tarieven, dus moet je minimaal voor 70 euro ofzo kopen en dan komen ze. Ik weet niet of je dat haalt elke week voor 70 euro?
Gall en gall en etos zit er ook bij dus toiletspul of drank kun je in 1 moeite door bestellen.

Ik heb er echt goede ervaringen mee. Je kunt zelf aanklikken wanneer ze moeten komen. S Morgens bestellen betekent niet altijd s avonds bezorgen, ze hebben bepaalde tijdvakken. Ik zou zeggen log es in voor de grap dan zie je hoe en wat.

Houdbaarheid e.d heb ik nooit problemen mee gehad.Altijd prima spul. Ze nemen ook statiegeld flessen enzo mee. Reuzehandig. Bezorgen is in de keuken. Wellicht wil zo n knul best wat spullen in de koelkast zetten. Ze zijn over het algemeen zeer service gericht.

suk6!

amk

amk

11-08-2010 om 11:44

Goede ervaring

ik bestelde meestal juist voor feestjes, hoefde ik niet alle spullen 3 hoog naar boven te tillen. Voor het gemak dan ook gelijk maar 5 zakken kattegrit er bij enzo.

Minimum bedrag is altijd geweest. Ze hanteren een fefo systeem, first expired first out. (fifo is niet handig met bederfelijke waren) Maar ze letten bij verpakte groenten niet op de inhoud, alleen op de datum, dus de groenten kunnen wel al eens bedorven zijn voor de datum, net als in de winkel. Dit moet je ook gelijk controleren voor je afrekend.

Kijk idd eens op de website.

marie

marie

11-08-2010 om 12:28

Bezorgservice buurtsuper?

Hallo
Heeft de buurtsuper geen bezorgservice? (hier wel).
Je kunt dan vaak telefonisch of ook via de mail/website de boodschappen laten bezorgen.
Dat is wellicht ook een optie?
succes

Janeway

Janeway

11-08-2010 om 12:28

Voor mijn werk

Bestellen we wekelijks veel bij albert. Er is een minimum van 70 euro. Misschien kan je het 2 wekelijks doen voor de grote zware dingen en de groente ed zelf halen. Mocht je niet aan de 70 euro komen. Je moet ook weten dat ze voor de kratten statiegeld rekenen, die komen boven op je rekening.
De melk bij ons is altijd een week houdbaar. Dat gaat net. We bestellen ook veel fruit en over het algemeen is dat ook goed. Soms wel eens een slechte zak, als je daarover belt met de klantenservice wordt er niet te moeilijk gedaan. Vleeswaren ed zijn ook altijd goed op datum. Dus ook wel een week houdbaar, voorverpakt dus zelfs langer. Soms gebeurt het dat een artikel spontaan niet leverbaar is. Dat is dus wel eens erg vervelend want dan zit je acuut zonder. Kan je alsnog naar de buurtsuper. Je heb geen naleveringen nl.
Je moet dus ook altijd je bon nakijken. Thuis zou je dat kunnen doen waar de bezorger bij is maar op mijn werk is het veel te veel en bellen we altijd de klantenservice en wordt het over het algemeen goed geregeld als er dingen niet kloppen.
Als ik nu bestel kan ik de boodschappen op zijn vroegst vrijdag geleverd krijgen.

Vrijwilligersorganisatie?

Hoi Lelie,

er zijn in het land ook allerlei ´hulpdiensten´ bijv http://www.stichtingstade.nl/Hulp-nodig-130.html maar als je zoekt op google kom je er vast nog meer tegen, deze werkt in de regio Utrecht..

Er zijn ook initiatieven waarbij ouderen samen, met een busje, boodschappen gaan doen..Ik weet niet of je vader hiertoe in staat is?

Zit bij ons ook in servicepakket

Ik werk bij een grote (thuis)zorgorganisatie. Leden van ons servicepakket kunnen ook gebruik maken van een boodschappenbezorgdienst. Voordelen zijn een lager minimaal bestedingsbedrag en lagere bezorgkosten. Misschien heb je zoiets ook bij je vader in de buurt?

Betalen

wij hebben ooit gebruik gemaakt van Albert toen mijn schoonmoeder terminaal ziek was. Wij woonden ver weg en konden niet regelmatig boodschappen doen. Toen leek Albert een uitkomst. Nadeel was echter het minimumbedrag en betalen. Mijn schoonmoeder kon b.v. haar pincode niet meer onthouden. Tja en dan is het lastig afrekenen.

Ik zou zelf proberen om te kijken of je een deal kan maken met een supermarkt die echt om de hoek zit. Dan hoef je wellicht niet aan het minimumbedrag te voldoen en je kan op rekening betalen.

Je kan trouwens ook kijken of het valt onder de indicatie hulp bij het huishouden.

groetjes van Purk

p.s. niet overal is trouwens Albert.....in de grote plaats waar ik woon b.v. niet. Dus dat zou ik allereerst even controleren.

rosa

rosa

11-08-2010 om 13:49

Tevreden

Hier ook een tevreden klant, maar met kanttekeningen:
- minimumbedrag
- aflevermomenten verschillen in prijs. De goedkoopste hier is dinsdagmiddag, die moet ik echt voor de vrijdag daarvoor boeken, anders zit dat bezorgmoment vol en moet ik meer betalen
- vers is geen probleem, maar soms blijkt iets niet leverbaar. Als dat de spil van je gerecht is, kan dat lastig zijn. Voor je vader misschien minder relevant.
- ik heb inmiddels wel 20 keer besteld en nog niet 1 keer dezelfde bezorger gehad. Wel allemaal vriendelijk en behulpzaam.

rosa

Prada

Prada

11-08-2010 om 14:32

Betalen

Hier klant sinds 10 jaar: geweldige service. Hierboven genoemd probleem met onthouden van pincode bij betalen: bij automatisch incasso geen probleem. Gebruik ik zelf ook, nooit problemen mee gehad. Controle van waren doe ik nooit bij aflevering, dat duurt allemaal te lang. Als ik de de dag van leveren of desnoods de dag erna iets constateer wat niet klopt, meld ik dat. Wordt altijd prima opgelost.

Tinus_p

Tinus_p

11-08-2010 om 15:14

Nog wat

"Op de site staat 'binnen' 24 uur geleverd. Betekent dit eventueel zelfs 's ochtends besteld, 's avonds geleverd?"
Er zijn slots waarbinnen geleverd wordt. Zo wordt er bij mij op oa vrijdagvond en zaterdagochtend bezorgd, maar bv niet op donderdagavond of zaterdagmiddag. Je kunt pakweg een week vantevoren zien wanneer de slots zijn.

"Een en ander kan tot geleverd worden tot op het aanrecht, begreep ik. Is de koelkast daarbij inbegrepen?"
Nee. Aflevering in de keuken, zelf opbergen.

Let niet alleen op het minimumbedrag, maar ook op het feit dat niet alles van de gewone AH (mn veel goedkope euroshopperproducten) leverbaar is.

in drukke tijden of als ik eens heel lui ben bestel ik ook op albert.nl.
niets dan lof,keurige bezorgers,komen altijd op tijd,en als er eens iets ontbreekt of niet goed is( komt elden voor) wordt het prima opgelost.
diepvries en producten voor in de koelkast zijn altijd netjes apart verpakt.
overigens vind ik het bezorgen niet extreem duur,als ik zelf met mijn auto naar AH rijd ,ben ik benzinekosten kwijt ,parkeergeld,een hoop tijd,voor dat geld bezorgen ze het nu rechtsstreeks in mijn keuken,ideaal.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

14-08-2010 om 10:17

Bedankt allemaal

Bedankt allemaal voor de tips en ervaringen: het heeft me wel aan het denken gezet. Ipv Albert.nl ga ik eens kijken wat de mogelijkheden bij de thuiszorg zijn. Wellicht dat dat beter aansluit bij de omstandigheden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.