Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Wie denkt mee: piepende poortjes

Met de kleding die ik vandaag aan heb kan ik geen winkel in met elektronische poortjes van de beveiliging. Die beginnen te piepen! Heel irritant. Ik heb thuis meteen al mijn kleren uitgetrokken maar kan geen elektrische beveiliging oid vinden. Wie weet waar zo'n label zit? Ik had vandaag 2 nieuwe kledingstukken aan: een legging van s. oliver, gekocht in zo'n winkel en een jurkje van Street One, gekocht bij de V en D (prijzencircus). De rest is oud. Ik ben het die piept, mijn tas gaat zonder piepen door het poortje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

05-10-2010 om 21:42

Alle naden

heb je alle naden nagelopen? meestal zit het daar ergens aan vast gemaakt. anders misschien een magneet ofzo langs de gehele jurk halen? Volgens mij deactiveer je zo'n dingetje met een magneetje toch?

Puck

Puck

05-10-2010 om 21:48

Schoenen

Die dingen zijn niet met een gewone magneet te demagnetiseren denk ik. Zou wel erg makkelijk zijn voor winkeldieven. Ik heb het ooit eens gehad met schoenen. Bleek dat volgens de winkel de beveiliging gewoon IN de schoen zat ingebouwd en dat die na verloop van tijd weer actief werd. En ook de tas van de Libelle zomerweek piepte bij de poortjes.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-10-2010 om 22:22

Jas

M'n dochter had een nieuwe zomerjas. Piepte ook bij elke winkel, werd dan eens gedeactiveerd maar piepte na verloop van tijd ook opnieuw. Volgens de winkels waar ik kwam hadden ze vaak problemen met C&A jassen. Ik heb ook overal gezocht naar een opgeplakte of ingenaaide dinges.
Laatst heb ik de jas gewassen en bij het controleren van de zakken vond ik in de binnenzak een magneetdinges. Tsja, daar had ik idd niet gezocht...

Niet ergens iets in een zak

Een tijdje terug gingen in heel veel winkels opeens de poortjes piepen als ik binnen kwam. Ik had geen nieuwe dingen aan. Na een week kwam ik er achter dat de poortjes afgingen op onze dierentuin abonnement pasjes, haha. Die neem ik tegenwoordig alleen nog maar mee als we ook echt naar de dierentuin gaan :o).

Misschien met je nieuwe kleding terug naar de winkels waar je ze hebt gekocht, misschien kunnen hun het alarm eraf halen.

Succes, groet Pinkelot

toja

toja

06-10-2010 om 10:45

Terug gaan

naar de winkel en daar even vragen waar de beveiliging zit. Ik heb het ook een keer gehad bij de C&A. Bleek de beveiliging in het kleine extra zakje (van broek) te zitten. Ik had wel alle zakken gecontroleerd, maar dat kleine zakje.. Heb het ook wel eens gehad met een lippenstift. Bleek ook nog een beveiliging op te zitten (onder stickertje).

Hanne.

Hanne.

06-10-2010 om 11:43

C&a, hema

C&A en hema kleding schijnt hier om bekend te staan. De beveiliging wordt er in de winkel wel afgehaald maar die kan zichzelf na een half jaar weer activeren.

Spullen dus goed controleren, binnen zakken etc inderdaad niet vergeten. En de beveiliging kan klein zijn. Hier bleek het een stukje papier ter grootte van een postzetel te zijn die in een hoekje van een binnenzak zat!! En dat in een rok van 3 jaar oud.

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 11:53

Naden

Ik had ooit een kleine beveiliging zitten in de voering van een tas.Volgend V&D,waar de tas was gekocht,heractiveren die dingen na verloop van tijd weer.Lullig was wel dat ik mijn tas moest slopen om die beveiliging te verwijderen...ik kreeg een bon voor koffie als troost.....tssss....

jacci

jacci

06-10-2010 om 12:49

Waslabel/etiket

Je moet op zoek gaan naar een soort waslabel, hoe heet mag je het wassen enz. Als dat lapje iets dikker is en er een schaartje op staat, moet je het er dus uitknippen. Remove before use staat er meestal op. Echte beveiligingsklips of weavers halen ze er in de winkel uit, maar die etiketten zijn ingenaaid en blijven zitten totdat jij ze eruit knipt. Ze kunnen wel gedemagnetiseerd worden in de winkel, maar inderdaad, ze laden weer op. Schoenen die piepen moeten slijten. Ook daar zit iets in de zool, maar door het lopen 'kraak' je dat 'plaatje' en gaat het alarm niet meer af.

Je kan ook

Wij hadden laatst hetzelfde met de (nieuwe) jas van man. Gekocht bij een hier in de omgeving onbekende winkelketen in België (beetje ver weg dus om terug te gaan). We wisten wel dat er een páár van zulke winkels in het Westen van het land waren..maar dat is ook errug ver weg voor ons.
Toen togen we maar naar een winkel hier ter plaatse (kruidvat) want dáár piepte de jas ook...(idem Hema en zo nog een stuk of wat winkels) de situatie uitgelegd. En ze waren bereidwillig genoeg om die jas aan alle kanten wel tig keer over de beveiliging-ont-gedoe-ding (hoe heet zo'n ding in hemelsnaam??)te halen in hun eigen winkel en probeerden dan de jas weer uit. (nog pieperdepiep) Alle mouwen 1 voor 1, de kraag,het rugpand en toen opeens...stilte. En waar dat ding nu zat???? We hebben geen idee. Ik weet wel dat als we nu shoppen erg ver weg..we eerst na de laatste aankoop nog wat winkels inlopen met de tas met nieuwe aanwinst. Even zeker weten dat die beveiliging eruit is.
Dus misschien is dat voor jouw ook een optie?
groeten albana

Bintje

Bintje

06-10-2010 om 16:32 Topicstarter

Half opgelost

Ik ben alle kleding die ik gisteren droeg nagegaan. Ik heb niets kunnen vinden. Ik heb andere kleding aangedaan en ben met zelfde spijkerjack (heb ik ca een half jaar en dat draag ik geregeld) en schoenen naar de stad gefietst. Bij het eerste het beste poortje was het weer raak: alle toeters en bellen gingen weer af. Heb toen maar gestript: tas door het poortje: niets; schoenen door het poortje: niets; jas door het poortje: gepiep. Ik ben met de jas teruggegaan naar de winkel waar ik het gekocht heb en samen met een verkoopster heb ik alles nagelopen. We konden niets vinden. Zij heeft de jas gedemagnetiseerd, ik weer door het poortje: geen gepiep. Heerlijk!! Het alarm van het spijkerjack heeft zichzelf weer geactiveerd, mogelijk door het te wassen. Het alarm zelf hebben we niet gevonden. De verkoopster raadde aan het waslabel te verwijderen want dat was vaak de oorzaak. En anders een volgende keer weer even langskomen. Dus het probleem is nu half opgelost.
Pfoee, jongens bedankt voor jullie meedenken, nu moet ik nog dat %^**@# alarm zien te vinden.

Activeren

Die magneten activeren na verloop van tijd. En dat word versnelt door warmte. Bijv weer of schuren langs bijv kleding. Een gewone magneet werkt idd niet. Weet je zeker dat het niet je schoenen of je jas was? Je zou ook even je voeringen kunnen controleren. Daar kun je als er eentje zit een soort dun ijzerdraadje voelen of een dik kaartje. Deze kun je dan heel vaak knakken. Nadat hij gedeactiveert is. Dsn laad hij zich heel moeilijk weer op.
Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

i.s

i.s

11-10-2010 om 17:23

Portemonnee

ik werk bij de hema, en iderdaad de alarm stickers worden na verloop van tijde weer geactiveerd....
dus je moet ze er echt uit knippen.
kijk ook eens in je portomonne... daar zit meestal ook een alarm sticker in

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.