Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mopperkont

mopperkont

28-07-2010 om 13:49

Welke wasmachine?

Toen ik aan een nieuwe fiets toe was heb ik door dit forum een hele fijne Azor gekocht. Nu is het tijd voor een nieuwe wasmachine en hoop ik dat jullie me kunnen helpen kiezen. Ik zoek een stevig apparaat die flink centrifugeert, lang meegaat en milieuvriendelijk is.
Hebben jullie tips? Is er eigenlijk nog iets veranderd in wasmachineland de laatste 10 jaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cheshire

Cheshire

28-07-2010 om 14:46

Toevallig

onlangs een nieuwe moeten kopen. Van de oude ging de motor kapot na 5,5 jaar, net buiten alle garanties...flink balen dus.
nu heb ik gekozen voor een LG ST 149 PWN. Dit is een wasmachine met stoom, en ik merk echt verschil ! Vlekken die er al langer in zitten zijn er nu ineens uit. En hij heeft een trommel van 9 kilo, wat bij ons toch wel erg goed uitkomt. Plus, en dat gaf aan ons de doorslag, garantie op de motor van 10 jaar.

Succes !

Puck

Puck

28-07-2010 om 18:08

Wasmachineland

Ja er zeker een boel veranderd in wasmachineland de afgelopen 10 jaar. De machines zijn zuiniger geworden en gebruiken minder water. Daardoor zijn de machines ook gevoeliger voor vetluis geworden, zeker in combinatie met vloeibare wasmiddelen. LG wordt op dit forum genoemd als een verluisgevoelig merk, net als AEG (nooit meer een AEG voor mij).

Hoover

In elk wasmachine draadje roep ik het weer: Hoover!
Tis een redelijk onbekend Amerikaans merk maar niet onwijs duur in aanschaf, zuinig, erg stil, grote inhoud (8kg) en makkelijk in gebruik. Gekocht bij BCC ooit. De eerste had een probleem binnen de garantie dus toen kregen we kosteloos het nieuwste model

Puck

Puck

28-07-2010 om 21:37

Fijn picasso

Ik zit te denken aan een tweede wasmachine erbij (ik was eigenlijk alleen in het weekend en ben dan eigenlijk gewoon 2 dagen bezig om alles weg te werken) en ik zat ook te denken aan een Hoover. Op internet lees ik ook vooral positieve reviews over Hoover. Hoe zit het trouwens met de vetluis bij Hoover?

Nasha 1st

Nasha 1st

28-07-2010 om 21:54

Bosch

ben fan van Bosch, en ik zag in de consumentengids velen met mij. Mijn 1e machine was een Bosch, heeft meer dan 10 jaar gedraaid, toen een uitstapje naar Whirlpool, maar dat vond ik niks, en nu weer een Bosch. Dat weinige water baal ik ook weleens van ja, maar dat is bij elke machine tegenwoordig...

Nasha 1st

Nasha 1st

28-07-2010 om 22:21

Miele

is wel een van de betere merken, maar daar betaal je dan ook wel voor....en dat geld moet je wel hebben....

mirreke

mirreke

28-07-2010 om 23:28

Ik zit ook te denken aan een hoover

Wij hebben nu een AEG, van toch minstens 14 jaar oud. 1 keer kapotte motor gehad, maar die heeft mijn lief zelf vervangen. Hij doet het over het algemeen prima, terwijl ik toch minstens 1 was per dag draai, maar vertoont toch af en toe kuren. Als het er dan op lijkt dat het een aflopende zaak is duik ik het internet op, om me alvast te oriënteren. Ik ben ook op een Hoover uitgekomen. Tot nu toe is het elke keer weer goedgekomen, maar ik weet iig alvast wat ik wil hebben... Kan ik me vast verheugen

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

29-07-2010 om 08:23

Waar je wel aan moet denken

als je een wasmachine hebt met een grote trommel inhoud en je droogt je was in de droogtrommel dat deze dan dezelfde inhoud aan droog caparciteit heeft, anders moet je je was in 2x drogen omdat het er niet in past, dat had ik dus en ik moet zeggen dat ik erg blij was toen de droger stuk ging en ik een nieuwe met een grote inhoud kan kopen...

Puck

Puck

29-07-2010 om 09:49

Tess

Dat is idd een punt van aandacht en voor mij juist een reden om een grotere wasmachine te willen. Ik ben namelijk vrij selectief met mijn droger (heb ook genoeg ruimte om was gewoon te drogen te hangen) en nu met mijn 5 kg draai ik vaak 2 wassen waarvan 1 droogtrommel vol en de rest opgehangen. Dan kan ik met een grotere trommel misschien in 1x een wastrommel vol krijgen.

mopperkont

mopperkont

29-07-2010 om 11:13

Aha!

Voor mij is 5 kilo wel genoeg. Ik prop mijn wasmachine trouwens altijd flink vol omdat dat milieuvriendelijker en goedkoper is. Ik wil best wat meer uitgeven als dat zichzelf terugverdient.
Toeters en bellen gebruik ik niet vaak.
Stoom is helemaal nieuw voor mij! Gaat katoen daar dan niet heel erg van krimpen?

groeten uit wasmachineland

Puck

Vetluis, wat is dat? Geen last van dus

Cheshire

Cheshire

29-07-2010 om 13:47

Katoen

krimp niet van de stoom hoor, althans, ik heb er nog geen last van gehad. Overigens is die LG met stoom er ook met een kleinere trommel. Maar hij weegt vooraf hoeveel kilo je er in hebt en past het programma daar op aan. Stoom is een optie, geen must. Hij heeft een A+ label en ik vond hem relatief goedkoop.

Succes!

mopperkont

mopperkont

29-07-2010 om 18:27

En waar koop je hem?

Qua prijs wil ik graag een goede prijs-kwaliteit verhouding, zodat ik op de lange termijn voordelig uit ben.
Maar waar koop je tegenwoordig gunstig een wasmachine? Online of bijvoorbeeld bij de Mediamarkt of de Macro?
Mijn oude wasmachine is oud en lekt bij het deurtje, de manchet is gescheurd, ik kan er nog wel een paar weken mee vooruit als het niet al te snel erger wordt.
Is er ook een zaak waar je vooral niet naartoe moet gaan?

Kieskeurig

Mopperkont, kijk eens op www.kieskeurig.nl of vergelijkbare site. Daar staan ervaringen van gebruikers, (online) winkels met de gunstigste prijzen, etc. Erg handig om te vergelijken!

Nasha 1st

Nasha 1st

29-07-2010 om 20:50

Inderdaad pelle

er is geen budget genoemd. Maar als je nu het geld voor een Miele niet hebt (1500 gemiddeld) dan heeft uitrekenen hoeveel je dat per jaar heeft gekost niet zo veel zin

Miele

Ik heb zelf net ook een Miele gekocht (W5929 WPS) voor bijna EUR 1600. Belachelijk veel geld, maar goed. Ik ben heel tevreden over het schoon wassen, het goed droog centrifugeren (1600 toeren) en het geluid (koolborstelloze motor).
De duurzaamheid is natuurlijk nog afwachten. Hoewel het niet helemaal snap wat het voordeel is van een machine die wel 20 jaar meegaat. Dan zit je over 15 jaar met een hopeloos verouderde, energieslurpende machine die maar niet stuk wil...

Cheshire

Cheshire

30-07-2010 om 09:32

Online

Ik heb mijn wasmachine online gekocht. Om de simpele rede dat ik online, inclusief bezorging naar België bijna €500,00 goedkoper uit was dan dat ik hem hier in de winkel had gekocht en hij werd direct geleverd. De oude nemen ze mee retour.

Groetjes!

marie

marie

30-07-2010 om 10:33

Mopperkont - nieuw manchet?

Hallo mopperkont,
Je kunt wellicht ook een nieuw manchet halen bij de Handyman?
Lijkt mij voorlopig de goedkoopste oplossing.
Verder hebben wij laatst een Miele afwasmachine bij een online winkel gekocht - scheelde echt heel veel geld!
Winkel gevonden via Kieskeurig trouwens.
Succes

mopperkont

mopperkont

30-07-2010 om 17:06

Manchet

Manchet stuk,dat is wat ik vermoed omdat er een hap uit is, maar ik weet het niet helemaal zeker. Maar mijn wasmachine nu is echt een oud beestje dat ook niet lekker centrifugeerd: hij gaat snel bonken, en soms vertikt ie het helemaal.

Pelle

De AEG die ik voor deze Miele had heeft het 14 jaar uitgehouden. Daar was ik zeker wel blij mee, maar nu ik die nieuwe heb merk ik dat die veel stiller is en dat zelfs hele oude vlekken alsnog verdwijnen uit mijn was! Ik verwacht ook dat mijn energierekening aanzienlijk lager wordt.
Maar goed zo'n oud beestje gooi je ook niet zomaar weg als hij het nog doet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.