Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke vrijstaande vaatwasser is handig, bosch?

In verband met verhuizing naar een huis zonder vaatwasser, willen wij graag een vaatwasser.
We hebben nu een halve in de badkamer, maar willen nu een grote vrijstaande in de keuken.
Door de bomen zie ik het bos niet meer, en ben dus op zoek naar gebruikerservaring.

Wil graag verschil weten tussen kunststof of RVS bodem?
Wij willen een machine zonder veel toeters en bellen, maar wel met een kort programma. Verder graag A voor wassen en drogen.
Hebben nu gezocht op sites, maar weinig reacties over gebruikerservaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nivea

Nivea

11-03-2009 om 13:04

Bosch

Ik heb geen benul van vrijstaande vaatwassers (hier altijd een inbouwSiemens gehad -> nooit problemen).

Twee collega's hebben onlangs een Bosch gekocht. Allebei problemen met een lampje aan de buitenkant. Dat maakte kortsluiting. Was een bekend probleem bij Bosch. Geen megaprobleem (is bij beiden gratis door de storingsdienst verholpen). Voor de rest is Bosch volgens mij een prima merk (het beste is Miele, daarna komen Siemens/Bosch en daarna alle andere merken, aldus een bevriende verkoper).

Geen merktip, maar

Ik zou zeker voor een A voor drogen kiezen inderdaad (mijn huidige machine droogt slecht en dat is een grote ergernis).
Denk verder ook aan het geluidsniveau, en bedenk dat de decibelschaal een hele gekke is (die loopt niet gewoon op, maar kwadratisch oid) waardoor een klein verschil in decibellen een groot verschil in geluid kan betekenen.

Als je een open keuken hebt of een eetkeuken is een stille machine erg prettig (daar scoort die van ons dan weer goed op).

Groeten,

Temet

Geluidniveau

Het geluidniveau is inderdaad belangrijk. Zeker als je een open keuken hebt en het ding ook wel eens overdag of 's avonds laat wassen. De dB schaal is logaritmisch. Een verschil van 3 dB betekent een verdubbeling van de geluiddruk! Een paar dB kan dus een wereld van verschil zijn.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

11-03-2009 om 14:33

Smeg

Wij hebben een tijd een losse SMEG vaatwasser gehad, van RVS, en die beviel prima. Stil en alles goed schoon. We hebben hem weer verpatst omdat we een nieuwe keuken kochten met inbouw.

Smeg ot

Ben ik nu de enige die bij het merk Smeg altijd associaties krijgt met Red Dwarf?

Groeten,

Temet

Siemens

hier een vrijstaande siemens, perfect ding, 3 jaar oud en gaat over een maand op marktplaats. Ik krijg weer een siemens maar dan inbouw

Massi Nissa

Massi Nissa

11-03-2009 om 20:52

Temet (smeg)

Nee, je bent niet de enige. Hier nog zo'n smeghead. Ik hoop eigenlijk dat de naam van het witgoedproduct is aangedragen door een redblooded Red Dwarf freak bij het bedrijf in kwestie.
Groetjes
Massi

Ja smeg

ik vind het ook een vies woord, verder vind ik die amerikaans koelkasten van hun zo cliche.

Red dwarf?

leg uit !

Mamarijke

Mamarijke

12-03-2009 om 17:07 Topicstarter

Enorm bedankt

we zijn nu ook aan het kijken naar een Bosch en Siemens, en houden daarbij jullie tips over DB enz in de gaten.

Maar ik wil het echt graag weten

het zal vast iets vies of iets ergs ofzo zijn, zeg anders de categorie waarin ik het moet zoeken.

smeg in de zin van ranzigheid, mannelijke plasser, dat is mijn associatie. Maar wat is een red dwarf ? Of hebben we het gewoon simpelweg om hetzelfde en snap ik de associatie red dwarf niet...

dwarf ? dwerg ? Rode dwerg ?

Ja maar ja maar

wat heeft dat met smeg te maken ?

ishtar

ishtar

13-03-2009 om 09:10

Manda

Google op Red Dwarf en Smeg levert de volgende wikipediapagina op: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Dwarf

waar oa dit stukje op staat:

The series developed its own distinct vocabulary. Words and phrases such as hologrammatic, Dollarpound, Felis sapiens, Simulants, GELF, space weevil and Zero Gee

Football appear throughout the series, highlighting a development in language, political climate, technology, evolution and culture in the future.[71] The creators also employed a vocabulary of fictional expletives in order to avoid using potentially-offensive expletives in the show, and to give nuance to futuristic colloquial language. 'Smeg', gimboid, goit, and variants of smeg like smegging, smegger and smeg-head were used.[72]

Dank

aha.

Smegma

dat is een ander woord voor eikelkaas, Manda.
Excuseer de expliciete termen.

Yep

eikelkaas dat wist ik, maar wat dat met een rode dwerg te maken had wist ik dus niet. Ik zat al te denken aan een kabouter met een ontstoken hoofd (etc..)

bah wat een onderwerp haha !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.