Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marie34

marie34

29-07-2010 om 10:11

Welke vloer in huis?

Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar een vloer voor het hele huis.
Ik moet het laten leggen; zelf doen is geen optie.
Mijn budget is beperkt.

Het liefst heb ik beneden hout/parket en boven laminaat.
Het moet wel van enige kwaliteit zijn zodat ik er jaren geen omkijken meer naar heb + hout zou ook in de keuken komen te liggen.

Ik heb inmiddels wat georienteerd bij parketwinkels maar ben me daarbij rot geschrokken:
Voor een houten vloer beneden en laminaat boven van enige kwaliteit incl leggen en plinten, kom ik al gauw op zo'n 6000 euro.

Graag hoor ik alle tips en ideeen hoe toch voor minder een vloer naar wens in huis te krijgen.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

29-07-2010 om 11:03

Tja

kwaliteit kost geld.
Er is ook goedkoop parket/laminaat (ik denk dat parket altijd wel duurder zal zijn dan laminaat) maar dat is kwalitatief dan minder. Het enige wat er op zit lijkt mij je wensen aanpassen aan je budget.
Overigens wil kwalitatief minder niet meteen zeggen dat het helemaal flut is. Ook bouwmarktlaminaat van het goedkopere segment kan best een tijd goed liggen. Misschien nu toch daarvoor kiezen en dan sparen voor wat je uiteindelijk echt wilt?
Kari

Vic

Vic

29-07-2010 om 11:11

Hoeveel vierkante meter?

Voor parket ben je minimaal 75 euro per vierkante meter kwijt, inclusief leggen, maar dan moet je goed zoeken. Redelijk laminaat kost zo'n 30 euro per vierkante meter, inclusief ondervloer. Reken voor het leggen ca. 10 euro per vierkante meter. Overigens is laminaat leggen heel goed zelf te doen. Dat is zelfs mij gelukt, dankzij de Karwei kluswijzer.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2010 om 11:19

Ikea

Zelf heb ik goede ervaring met de houten vloer van Ikea. Het waren tegels met een toplaag van hout -dus géén laminaat. Heeft jaren mooi gelegen, weliswaar op de verdieping. Was erg goedkoop, ik zie op de website dat de prijs nu iets hoger ligt dan destijds. Je krijgt er leggarantie bij .

Jarenlang

wat zeg ik, minstens 15 jaar, hebben we op een vloer van novilon geleefd. Zag er prima uit.
Hoeft niet geschuurd en gelakt om de zoveel jaar. Is niet zo hard als plavuizen, dus minder schade bij vallend serviesgoed.
Niet zo duur als hout.

Succes met je keuze!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.