Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke vlekverwijderaar bij kleding?

Welke vlekkenverwijderaar gebruiken jullie nou voor de kleding?
Ik gebruik al jaren SHOUT maar de vlekken van de broeken,shirts van onze zonen krijg ik er niet meer uit...dus het werkt niet meer....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Die van biotex (in zo'n glassex fles), of ossengalzeep of soms iets in een klein groen spuitbusje dat naar citroen ruikt (ben de naam even kwijt en de wasmachine staat op zolder).

Fianna

Fianna

10-06-2011 om 21:29

Wasmachine

kan ook aan je wasmachine liggen dat je het er niet meer uit krijgt. Had ik ook met vorige wasmachine. Kon op de vlekken smeren wat ik wilde...

Marie

Marie

10-06-2011 om 22:20

Ariel

Hallo
Sinds kort gebruik ik Ariël vlekverwijderaar. Niet goedkoop, maar werkt echt fantastisch.
Vraagje - doe je ook aan voorwassen en/of inweken? Want dat wil ook nog wel eens helpen.
Succes

Dasty!

Tot op heden heb ik elke vlek uit kleding weten te krijgen door het even in te spuiten met Dasty (Wibra, gele fles) en het daarna in de wasmachine met je gewone wasmiddel te doen.

Rembrand

Rembrand

11-06-2011 om 00:44

Sluit aan bij ireth

Bij mij staat de Dasty bij de wasmachine.
Zelfs de gele okselvlekken in de overhemden van zoonlief lijken te verdwijnen nu ik ze iedere keer inspuit met Dasty.
Verder heb ik vorig jaar ontdekt dat onze tweedehands aangeschafte caravan niet grauw was, maar wit ! ( o, wat had ik een spierpijn toen ik de hele buitenkant met Dasty had schoongemaakt.......).
M.

jessica 5

jessica 5

12-06-2011 om 02:16

Dasty

Moet je dat dan ook een uurtje laten inweken voordat het de machine ingaat?.
Heb hier veel vlekken die er niet uitgaan met andere producten.

thein

thein

12-06-2011 om 11:55 Topicstarter

Dasty

ik ken het product, maar zit er niet een soort bleekmiddel in?? Ik hoorde laatst van schoonmoeder, die had het op witte kleding gebruikt en sloeg dus geel uit. Ook kan je er soort chloorvlekken van in je kleding krijgen??
Ik heb nu de ossegalspray gehaald, weet niet of het werkt gaan we maar weer uitproberen.
Ik heb trouwens wel een andere wasmachine, maar die is nieuwer dan mijn vorige (mijn wasmachine was 8 jaar oud) en deze 1 jaar.En ik heb hem alweer een half jaar in gebruik en nu pas (met name dus nu lichte kleding aan) krijg ik mn vlekken er niet uit. Misschien omdat ik ander wasmiddel gebruik?? Ik gebruik nu wasmiddel van de Aldi, is misschien toch anders??
Nog meer adviezen tips enz zijn zeer welkom! Ik mag graag wassen en vind het nog heerlijker als meteen vlekvrij is!

Tirza G.

Tirza G.

12-06-2011 om 15:46

X10!

Lost vet op in water, krijgt zelfs smeer uit je kleding. Speciaal voor vetvlekken dus. Te koop bij drogist.

Tirza

Monet

Monet

12-06-2011 om 16:52

Dasty....over een uur weet ik meer!

Ik ben heel benieuwd! Net een bonte was gedraaid met daarin 2 kledingstukken die al klaar lagen om weggegooid te worden. De vlekken waren echt te erg. Een donkergrijze broek leek in natte staat schoon! Ben benieuwd hoe hij zo uit de droger komt. Een kaki jurkje van mezelf liet in natte staat wat vreemde vlekken zien op de Dastyplekken.....ben benieuwd!
Nu draait een witte was met daarin een flink met dasty besproken wit/lichtblauw zomerjack van zoon, dat alleen niet meer wit te krijgen was. Ik hou jullie op de hoogte

Rembrand

Rembrand

12-06-2011 om 19:32

Pastavlek met dasty

Vanmorgen ( een uur voor ik de was in de machine deed) heb ik Dasty op een roze shirt gespoten. Daar zat een oranje pasta vlek op. Ik heb hem helemaal schoon uit de machine gehaald ( 40 graden met vloeibaar wasmiddel van de Lidl dat als beste uit de test kwam).
M.

Monet

Monet

12-06-2011 om 22:36

Super!

De broek van zoon is weer helemaal als nieuw! Hij zat inmiddels in een voddenzak, tot groot verdriet van hem, want....dure broek, en nog maar een week of 6 oud.
Ook mijn jurkje, en nog 1 EN de witte jas van zoon zijn weer prachtig vlekloos!
Lang leve DASTY!!!!!!!!!

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2011 om 00:42

Ik heb nu ariël

't Was in de reclame een tijdje geleden. En ik moet zeggen dat het resultaat er mag zijn. Een vlek in een witte broek wilde er met de vlekverwijderaar van Kruidvat niet uit, ik had de vlek al voor lief genomen, maar met Ariël is het inmiddels oude vlekje er helemaal uitgegaan.

thein

thein

13-06-2011 om 06:33 Topicstarter

Hmm dasty?

De dasty dan toch maar aanschaffen en eens proberen op de wat oudere kleding...durf het toch nog niet helemaal aan. Heb gisteravond 3 witte broeken met de oosegalspray in gesprayd en vandaag ga ik ze wassen...ben benieuwd
Ik heb hier niet zo in de buurt een wibra zitten, maar ik ga er zekers deze week effen wat flessen ophalen (gebruik het namelijk wel vaak voor het schoonmaken)

Aatje77

Aatje77

13-06-2011 om 08:54

Voor de duidelijkheid.....

als jullie het over dasty hebben bedoelen jullie de dasty spuitfles met de gele vloeistof waarop staat ontvetter?

Die heb ik hier namelijk ook nog staan, gebruiken we om het barbecue rooster schoon te maken. Ik vind het nogal heftig spul. Dat durf ik niet zomaar op mijn vuile was te spuiten zonder eerst even hier te checken of we het over dezelfde soort hebben

Die idd aatje!

Ik spuit alles er mee in, zet nog net niet mijn kind er mee in bad, maar verder gebruik ik Dasty voor nagenoeg alles. Tuinmeubels, vetpan, afzuigkap, kleding, alles!

Monet

Monet

13-06-2011 om 11:04

De gele inderdaad

Thein, ik heb het hier nu gebruikt op een hele sjieke broek, katoen en een sythetische stof, en alles is prachtig gebleven EN schoon! Dat was me tot nu toe met niets anders gelukt, dus ik kon het weggooien, want dragen was geen optie meer. Ik had dus niets te verliezen, dus dasty erop, flink ruim en zie daar het wonder!

+ Brunette +

+ Brunette +

13-06-2011 om 20:19

Pure reclame

Misschien kan OOL dit draadje aan Dasty verkopen? Vooral de laatste opmerking van Monet, een reclametekstschrijver zou het nauwelijks anders formuleren!

jessica 5

jessica 5

14-06-2011 om 00:35

Moet je het nog laten weken met die dasty?.

Of is het even spuiten en dan zo de wasmachinne in.

thein

thein

14-06-2011 om 13:00 Topicstarter

Gehaald!

moest er toch heen voor pyjama's van de kids dus meteen maar ff wat flessen Dasty gehaald en er was ook een speciale dasty voor kleding?? Hier ervaring mee? En de wasmiddel?? Ook iemand ervaring mee??
Het was nu in de aanbieding, dus de vlekkenverwijderaar heb ik maar meegenomen om te proberen en anders gaat die fles gewoon mee op vakantie!
Zodra ik weer vieze was heb, ga ik het uitproberen en die ossegalzeep werkt ook goed (mn witte bh was weer wit) maar alleen grasvlekken van zoonlief kreeg ik er dan weer niet uit (in laten trekken alles)
bedankt voor de tips

Rembrand

Rembrand

14-06-2011 om 13:24

Niet ta lang in laten trekken.

Ik sorteer mijn was, en stop hem in de machine. De was die erna moet spuit ik eventueel in met Dasty. Ik laat het dus niet langer dan een uur of twee intrekken.
M.

Monet

Monet

15-06-2011 om 08:02

Bedankt brunette en niet intrekken

voor het compliment Enne....nee, ik heb het niet laten intrekken. Erop gespoten, in de machine, en meteen aangezet, dus intrekken hoeft blijkbaar niet en vond ik ook een beetje eng met dat agressieve goedje

Moontje

Moontje

19-06-2011 om 21:09

Vraagje dasty

Maar Dasty van de Wibra is toch een vet verwijderaar? (voor in de keuken), ik maak daar mijn fornuis e.d. mee schoon.. of heb je ook een Dasty voor kleding??
Ik gebruik de bruispoeder potten van Lidl, ben ik ook wel tevreden over. Schepje bij de was doen, en ik was sinds kort weer met wasmiddel van de Aldi wat ik ook erg goed vindt (voor gekleurde was).

+ Brunette +

+ Brunette +

20-06-2011 om 00:54

Vet is vet, ook een vetvlek op kleding.

Op de verpakking van dit soort producten staat met welke stoffen je moet oppassen maar katoen kan het wel hebben, wie geen Dasty of iets dergelijks heeft kan er ook wat afwasmiddel op smeren, meestal werkt dat wel en zo niet, dan inderdaad Dasty (of een ander merk) proberen. Dasty ken ik niet, in het land waar ik woon heb je andere merken en er staat op dat je het ook voor kleding kan gebruiken.

Fiorucci

Fiorucci

20-06-2011 om 09:36

Bij vet....

Een lik groene zeep kan goed helpen bij vetvlekken.

Iemand nog een tip bij groene bladvlekken?

Ik hoop dat ik mij hier even mag melden met een aanvullende vraag.
Dom geweest: lichte spijkerbroek van dochter in emmer water gelegd, echter bladeren in zakken en die vergeten er van tevoren uit te halen. Groenige vlekken. Ik heb al biotex gebruikt, hielp niet. Voordat ik het hele geval ga verven of een andere drastische oplossing ga ik het eerst met Dasty proberen. Of heeft iemand nog een goede tip?

Vonda

+ Brunette +

+ Brunette +

20-06-2011 om 23:38

Groene bladvlekken

Hmmm, wat deed ik ook alweer toen ik oogstwerkzaamheden verrichtte? Vanish e.d. hielp wel enigszins. Ook viel me op dat hoe vaker je die kleren wast, hoe meer er van de vlekken verdwijnt. Volgens mij bestaat er een speciale verwijderaar van dit soort vlekken, een merk dat wordt verkocht in van die kleine buisjes, ik weet het merk niet meer, in Spanje (waar ik woon) is het in ieder geval niet te krijgen. Misschien ook even googelen op "grasvlekken", ik heb dat niet gedaan omdat de kleren die ik voor dat werk gebruikte in principe toch al afgeschreven waren.

Puck

Puck

21-06-2011 om 10:32

Treffer

Voor heel veel vervelende vlekken kun je Treffer gebruiken, werkt erg goed. Is een spuitbusje met etherische olie (ruikt heerlijk naar sinaasappel) en kun je kopen bij de drogist.

Brunette en puck

Ik ga maar eens op zoek, het is ook zo'n leuke broek, was gewoon zonde.

Groetjes,
Vonda

thein

thein

22-06-2011 om 06:49 Topicstarter

Dasty

het werkt indd! Ik had een oude laken en ik kreeg de bloed en poep en spuugvlekken er niet meer uit, dacht probeer de dasty en ja hoor zelfs de hele oude vlekken gingen er uit!
En wat stom van me dat ik daar niet aan heb gedacht! Groene zeep! Ik gebruik het standaard voor mn meubels en bank en vloerbedekking om schoon te maken dus het staat altijd bij mij in het kastje. Ook nog iets om uit te proberen!

Dasty gekocht

Sjonge wat een enorme fles zeg! Ik had bijna een steekkarretje nodig om hem mee te nemen!
Ik ga het uitproberen! Jullie horen.
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.