Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jo65

Jo65

27-06-2009 om 22:36

Welke verf is het meest geschikt voor de keukenkastjes?

Ik wil de keukenkastjes gaan verven. Eerst in de kunststofprimer en dan verven met een slijtvaste verf. Welke verf kan ik hiervoor het best gebruiken? Ik vind het niet erg om iets meer te betalen als het echt slijtvast is....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

27-06-2009 om 23:52

Voorwerk

is het belangrijkst. De keuken is een extreem vette plek. Als je dat goed hebt gedaan kun je elke verf nemen. Ik heb zelf hoogglans lak genomen van Flexa omdat die de mooiste kleur had. Dat zit na 2,5 jaar nog prima.

Hoe slijtvast het resultaat wordt hangt ook af van de periode die het krijgt om goed uit te harden.
Ik heb het geverfd en ben 2 dagen weggegaan. Toen was de verf echt goed uitgehard.

Biene M.

Biene M.

28-06-2009 om 10:20

Sigma of sikkens

Volgens de man van mijn excollega die een schildersbedrijf heeft maakt het merk veel verschil.

Wat mij vooral opviel bij het gebruik van duurdere merken is dat je veel minder druipers en strepen krijgt en de verf veel beter dekt. Ik heb al het houtwerk in huis met een kwast geschilderd (Sigma) en het zit er superstrak op. Wel even investeren in een wat duurdere kwast, dan laten er ook geen haren los in de verf.

Jo65

Jo65

30-06-2009 om 17:49

Amk en biene

Bedankt voor jullie reacties. Amk, is het niet zo dat hoogglans heel erg glanst? Want ik twijfel nog tussen hoogglans en mat. En Biene bedankt voor het noemen van de merken, ik zal een van deze twee gaan kiezen (de goedkoopste haha).
Groetjes Jo

amk

amk

30-06-2009 om 23:07

Ja, maar dat is wat jij mooi vind

ik heb bewust hoogglans gekozen omdat ik een kleine keuken heb en die hierdoor optisch groter lijkt. Verder heb ik het idee dat hoogglans minder snel vuil wordt. De vingers zie je bij mij toch niet want het zijn min of meer louvredeurtjes (vreselijk, maar een nieuwe keuken is duurder)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.