Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bastet

Bastet

12-09-2009 om 16:20

Welke vaatwasser?

Wij verkeren in de gelukkige omstandigheid dat we zomaar een vaatwasser kunnen gaan uitkiezen,voor max. 400 euro.Maaar...welke?Wie heeft tips,goed ervaring,etc?
We zijn hier de meeste dagen met zes man,dus een flinke grote is wel handig.
Groetjes,bastet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

12-09-2009 om 17:28

Bosch

Wij hebben inmiddels onze 2de Bosch vaatwasser, tot grote tevredenheid! (eerste was een losstaande, nu hebben we een inbouw)
Helaas zul je er geen vinden die groter is dan een andere als je de standaardmaat van 60 breed neemt. Je hebt ze wel een maatje kleiner, maar dat gaat zelf met 2 al niet lukken
Wat in ruimte scheelt is een losse besteklade ipv een bestekmand in de onderste lade.

Nasha 1st

Nasha 1st

12-09-2009 om 18:50

Bosch

heb zelf een whirlpool nu, maar die vind ik niet fijn. Mijn Bosch heeft meer dan 10 jaar gedraaid, na een paar jaar bij ons, nog jaren bij mijn schoonzus!

Wauw!

wat zal dat zalig zijn, een vaatwasser..ik herinner me nog dat wij onze eerste kregen (bauknecht, heeft het jaren volgehouden)..dat hadden we jaaaaaaaaaaaaaaaren eerder moeten doen..

Heb nu een Bosch, tweedehands (toen 1 jaar oud!) voor 225 euro (via marktplaats) bevalt prima! Lekker geluidarm en hij doet ut goed. Wel ervoor zorgen dat er geen grote etensresten op borden of in pannen zitten, daar kan ie niet zo goed tegen (raakt het labyrinth verstopt en dat zijn dure dingen)

Lekker die voorpret!

Bosch

onze 1e was een Bosch,die heeft 12 jaar gedraaid,(soms twee x per dag) de tweede is weer een Bosch geworden,de bosch balance hebben we,hij is geluidarm en wast prima af.
ik wil nooit meer zonder.

reina

reina

12-09-2009 om 20:41

Bosch

Onze eerste Bosch hebben we na een jaar of 10 vervangen, maar daar was ik niet echt tevredebn over, we hebben echter weer een Bosch (ivm inbouwmaten etc), nu alweer een aantal kaar, en deze bevalt prima!

Yta Chalne

Yta Chalne

12-09-2009 om 20:43

Whirlpool

Wij hebben een whirlpool. Kan veel in, alles altijd schoon, zit ook een prima kort programma op (van een half uur), gaat al jaren mee. Die van ikea 'eigen merk' zijn trouwens ook van whirlpool, mocht je iets willen in/ onderbouwen.

Bastet

Bastet

12-09-2009 om 20:52

Mien(ot)

Ja,inderdaad heerlijk,we hebben hier regelmatig de tafel vol,zes a zeven personen is heel normaal.Twee daarvan komen pas tegen 18.30 binnenvallen wegens schooltijden,dus om 20.00 nog aan de afwas,ik vind het helemaal niks.Dus ik verheug mij enorm!!
Groetjes,bastet

Bastet(ot)

ik herken het,altijd veel afwas met vier kinderen,ik vind die vaatwasser nog steeds een ongekende luxe,zit ik op de bank,terwijl ondertussen de afwas wordt gedaan
ik gebruik hem trouwens ook voor vazen, kandelaars ,(glazen) lampekapjes,roosters van de afzuigkap,de frituurpan,álles gaat erin,het scheelt echt veel tijd.

reina

reina

13-09-2009 om 10:21

Vaatwasser!

Wij hebben sinds een jaar of 12 een vaatwasser ( toen de kinderen op de basisschool zaten wasten we met de hand af), wat ik het prettigst eraan vind is dat je je vuile vaat in de loop van de dag steeds in het ding zet, zodat het aanrecht veel opgeruimder is. En op verjaardagen, feestjes etc is het heerlijk! Paar keer dat ding volzetten (ook al tijdens het feestje) en de zooi is weg, super!

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

13-09-2009 om 15:06

Ik heb

wij hebben ook al jaren een vaatwasser, waar ik de volgende keer op ga letten is;

of er een besteklade inzit, hierdoor kun je toch meer kwijt in het onderste hek, en wordt het bestek toch schoner, omdat ik niets afspeol en het in het bestekmandje toch meer op een propje zit

en of hij geluidarm is omdat hij nu in een open keuken komt te staan

mocht je gebruikmaken van nachtstroom is het ook handig als je de start kunt uitstellen tot s'nachts

tegenwoordig zijn er vaatwassers die 3 rekken in de vaatwasser hebben, maar dat moet je maar even googlen, lijkt mij ideaal omdat wij altijd veel lage schaaltjes en kopjes in de vaatwasser hebben.

hopelijk heb je hier iets aan

groetjes tess

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

13-09-2009 om 15:20

dan bedoel ik 3 rekken + een besteklade (eigenlijk 4 lade's dus)

Bastet

Bastet

13-09-2009 om 18:24

Fijn

Alvast bedankt tot nu toe,en meer tips altijd welkom!
Groetjes,bastet

Tirza G.

Tirza G.

13-09-2009 om 23:16

Ik zweer bij

Siemens. Eerst een BOsch gehad, nu een Siemens (is hetzelfde). Superstil (je moet hem soms opendoen om te kijken oftie aan is) en superschoon.

Tirza

Over die besteklade

Daar zijn eerder discussies over geweest. Zoek even in het archief op bestekla, dan kun je de argumenten voor en tegen voor jezelf op een rij zetten. Wij hebben een Atag, ook een erg stille omdat hij in een open keuken staat. Maar als hij in een afgesloten keuken staat, is dat op zich niet zo belangrijk. Zeker als hij een tijdklok heeft en je hem vooral 's nachts laat draaien, is het geluid van wat minder belang.

Bastet

Bastet

14-09-2009 om 07:37

Tijdklok

Ja,dat is wel een goeie,die tijdklok,dan kan ie mooi om 23.00 aan!

Handig

Gelukkig zijn wij het er hier over eens dat een bestekla geen voordeel is. (wat een mal woord hè, beste-kla. Beste Kla, neem geen bestekla ) Voor hoge glazen (met poot) hebben we speciale opklikrekjes, heel handig Ze blijken dan in de praktijk vrijwel nooit om te vallen. Kleinere pannen en kommen kan ik ook bovenin kwijt. En die tijdklok, die vind ik ook zeker een aanrader. Voor verjaardagen is wellicht een snel-programma ook handig. Wij hebben dat wel (30 minuten), maar voor we de vaatwasser kunnen aanzetten, staan er meestal al een stel gasten af te wassen

Wilma

Wilma

14-09-2009 om 16:26

Hé bastet

Heerlijk, een wasmachine, zalig hoor, zeker nu met dat steeds groter wordend aantal eters bij jullie, leuk!

Groetjes,
WIlma

Tink

Tink

15-09-2009 om 00:33

Wat een woord

Meestuitruimer.... mee-stuitruimer? Wat moet ik me daar nu bij voorstellen? Inmiddels is het kwartje wel gevallen hoor

Groetjes Tink (vaatwasserloos)

Bastet

Bastet

15-09-2009 om 13:35

En het is geworden....

(tromgeroffel)een Bosch!
met uitgestelde start,12 couverts,en een draaiknop,geen knopjes,die altijd het eerste stukgaan bij ons..
bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,bastet

Bastet

Heel veel plezier gewenst van je vaatwasser!

Tirza G.

Tirza G.

15-09-2009 om 16:42

Goeie keus

vrouwe, héle goeie keus! Geniet ervan, het is zooooo heerlijk, een ijzeren James.

Tirza

Bastet

Bastet

15-09-2009 om 16:55

Danku danku

Ja heerlijk,ik ben er erg blij mee.heb jaren zonder gedaan,dus ik vind dit heel luxe!

reina

reina

15-09-2009 om 18:42

Bastet

En nu gauw veel mensen te eten uitnodgen, geniet je extra van je aanwinst!!

Gefeliciteerd

met uw nieuwe handafwasvrijeleven

Bastet

Bastet

16-09-2009 om 07:28

Reina (ot)

Nóg meer mensen?Tis hier altijd al zo druk!
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.