Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2011 om 09:53

Welke tuinset?

Onze tuinset heeft het vorig jaar begeven en ik ben al tijden op zoek naar wat anders. Weet alleen niet wat ik wil, vind het meeste niet zo mooi. Man vindt steigerhout niets en van die massieve loungesets gaat hij helemaal steigeren. Ik heb een kleine tuin in cottagestijl en we zijn met zijn vijven. Waar kan ik kijken voor iets anders dan anders wat nog wel betaalbaar is?
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

29-07-2011 om 10:17

Geen hardhout

dat hebben wij. Was heel mooi, en voor het uiterlijk zou ik het zo weer doen. Maar het is heel onpraktisch, loodzwaar en heel lastig te verplaatsen (denk aan verschuiven van de stoel als je wil opstaan van tafel)

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2011 om 12:01

Ha

Geen steigerhout, geen hardhout..... Het is zo lastig als je niet weet wat je wilt! Al vind ik het ook lastig als ik wel weet wat ik wil maar het nergens krijgen kan. Nu is het wel de goede tijd om zo'n set te kopen.

Merel

Merel

29-07-2011 om 12:36

Dit vond ik leuk

Ik keek eergisteren in het foldertje en vond dit een hele leuke set:

http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/783/783584.gif

Zelf hebben we nu zo'n gevlochten loungeset in het donkergrijs met kussens en die ben ik al weer zat. Je kan er namelijk niet in zitten zonder kussens, dat zit gewoon niet. Dus je moet altijd de kussens pakken, ookal wil je even snel 5 minuutjes zitten en meer niet.
Hiervoor hadden we een plastic set maar daar zaten 2 stoelen bij in zo'n lage stand als het plaatje wat ik je doorgaf. Ik vind dat altijd heel lekker zitten. Hoe de kwaliteit van deze set is weet ik niet hoor.
Ik vind trouwens van die Adirondack stoelen ook altijd heel leuk, maar die zijn compleet van hout en ik weet niet hoe lang dat meegaat in het regenachtige nederland.

Rieke

Rieke

29-07-2011 om 14:41

Aluminium met textileen,

op de site van hartman kun je zien wat ik bedoel, je hebt de stoelen ook met houten armlegger. En geen kussens nodig voor de stoelen. Wij willen graag zo' n soort set, makkelijk in het onderhoud, wordt niet groen in de winter, en niet loodzwaar zoals onze teakhouten stoelen.
Eigenlijk is de duurdere/luxere uitvoering van dit soort meubels nog mooier, maar die zijn heel duur, bv die van barlow tyrie. Te zien op de site van 't swaerte schaap. Zitcomfort is goed, al getest ; )
Wij speuren vaak na de zomer dat soort sites na, dan gaat er wel eens wat in de uitverkoop.

Hier

Afgelopen mei, bij JYSK geslaagd. Toen gekozen voor de aanbieding, 4 stoelen, tafel en 4 kussens. Stoelen grijs gelakt aluminium met van die grijze bekleding (soort doek, weet niet hoe het heet). Tafel is aluminium frame met lijkt op houten blad. Maar dit kan tegen wind en water (al heb ik wel een hoes erover). Hard hout vond ik echt giga mooi maar moet je 3 a 4 x per jaar in de speciale lak/olie zetten en kan eigenlijk niet 's winters buiten blijven. Maar tja ik heb geen plaats voor zo'n grote tuinset.
Wij zijn namelijk met z'n zessen hier. (4 kids). En ik heb er dus ook gewoon 4 stapelstoelen bij genomen in de zelde steil.
Van de week toch beetje spijt van maar 4 stoelen dus met pijn en moeite 2 stoelen en kussens erbij besteld. Alle tuinmeubels lopen op het eind. (het seizoen). Veel tuinsets nu voor 50 % maar tja dat zijn dat wel vaak die hele dure.
Die van ons (9 delig) was aanbieding in mei voor 399 !
En ze zitten helemaal geweldig, ook eigenlijk zonder kussen.
Ja JYSK is best leuke winkel.
Gr Rymcke

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2011 om 16:15

Adirondack

O, die vind ik mooi. Vraag me af wat het meest praktisch is, een aantal losse stoelen wordt zo rommelig maar ik hoef geen tweede woonkamer in mijn tuin. Die van de voordeelmuis vind ik ook grappig. Zit te denken aan een lage tafel, lijkt me ruimtelijker.

Merel

Merel

29-07-2011 om 18:02

Zithouding

De zithouding van die Adirondack stoelen is zo fijn. Ze hebben meestal ook grote armleuningen waar je met gemak je drankje op kan zetten, en inderdaad bij zo'n lage stoel is een laag tafeltje het leukste.
Ik heb nog niet gezeten op die van voordeelmuis, die zijn van Gamma trouwens, leek me ook wel leuk, maar weet niet hoe de kwaliteit is.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-07-2011 om 21:37

Kunststof

Wij moesten ook iets anders. Onze mooie hardhouten tuinset kon het altijd buiten staan niet aan en begaf het na een paar jaar.
Na alles te hebben bekeken en hardverzakkingen van de prijzen te hebben gekregen zijn wij uiteindelijk voor een antracietkleurige kunststof tuinset gegaan van Aquarius, met mooie passende kussens. Ze zijn nu nog in de aanbieding denk ik, wij waren alles bij elkaar 200 euro kwijt. En ze zitten fantastisch!!

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-07-2011 om 21:39

Tafel

Wij hebben trouwens gekozen voor een hoge tafel. Dit eet makkelijker, de hond kwispeld de glazen niet van tafel en de kinderen knutselen er ook graag aan.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2011 om 23:30

Door toeval staal

Ik wilde eigenlijk een houten tafel in de uitverkoop 'scoren' bij Praxis, maar de laatste werd letterlijk onder mijn neus verkocht. Pech dus. Maar toen zag ik een ronde stalen tafel voor net iets minder. Ik heb hem meegenomen en ik ben er eigenlijk heel erg blij mee. Het staat leuk bij ons 'tentje' (metalen pergola met tentdakje). Volgend jaar wil ik bijpassende stoelen in de uitverkoop zien te vinden. Voor mij staat vast dat je er aan moet kunnen eten, dus het is een hoge tafel.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-07-2011 om 12:38

Bedankt

Bedankt voor alle tips! Het wordt waarschijnlijk één van de tips van Merel, wel met een lage tafel. Ik zit vaker gezellig buiten dan dat ik aan het eten ben en de tuin is niet zo groot.

Rosa

Sawo

Sawo

30-07-2011 om 15:10

Waar koop je adirondack

Hoi

Ik vind het Adirondack ook leuk. waar verkopen ze dat in het midden van het land? iemnad ervaring?

Ise

Ise

30-07-2011 om 18:12

Adirondack

..ik had er nog nooit van gehoord, maar al googelend kwam ik deze site tegen: http://www.hotfrog.nl/Companies/Luxus-Import-groothandel-Houtprodukten/adirondack-chair-stuntverkoop-adirondackchair-adirondack-stoel-adirondack-tuinstoel-adiron-38017
Geen idee of het nog geldt, maar zeker het proberen waard. Nu even geen geld voor een nieuwe tuinset, maar als ik iets zou moeten kopen wist ik het wel. Mijn voorkeur gaat uit naar een steigerhouten tafel met steigerbuis frame en leuke kunststof stoelen. Zoiets als dit: https://webshop.oostingtuinmeubelen.nl/product_info.php?products_id=549 Ik heb in elk geval nog genoeg tijd om na te denken welke kleur stoelen ik dan zou willen

Marleen

Marleen

31-07-2011 om 11:46

Picknicktafel

Hoi. Ik heb voor ons niet al te grote terras een picknicktafel gekocht en zit vaker buiten dan ooit! Je gaat makkelijk buiten eten en het lijkt ook leuk, zeker met leuk tafelkleed erover. Niet echt voor het loungen natuurlijk, maar zeker met kinders erg leuk. Groetjes, MArleen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.