Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

*Sophie*

*Sophie*

26-01-2009 om 11:26

Welke thermoskan met drukknop?

Wil manlief graag weten.
Je hebt van die grotere thermoskannen waarbij je op een knop moet duwen en dan schenkt hij vanzelf koffie/thee uit.
Voordat we gewoon maar wat kopen leek het me slim eerst jullie even te vragen of er goede/slechte merken/modellen zijn op dat gebied.

Alvast bedankt!

groetjes, Sophie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

26-01-2009 om 12:16

Beste en voordeligste

De beste daarvan is ongetwijfeld de Bravilor Airpot 2,2 liter rvs binnenkant. Blijft echt 20u warm, kan niet kapot, werkt perfect. Rond de 80 euro.
De voordelige keus: de kijkshop airpot. Kost 7,99, houdt een uur of tien goed warm, voor thuisgebruik prima in orde.
Ik vind het geweldige potten, 's ochtends zetten en de hele dag staat er thee klaar. Overigens is het wel slim om gefilterd water te gebruiken, om de thee goed van kleur te houden.

Merla

Merla

26-01-2009 om 18:41

Euh ben ik nou gek?

Yta heeft het over eentje die 20 uur warm houdt en eentje die 10 uur warm houdt. Waar Sophie op reageert met: "en dan zullen we eens kijken welke het beste bij ons past. Ik denk haast die van 10 liter en dan 2 stuks; eentje voor kruidenthee (voor mijn man) en eentje voor zwarte thee (voor mijzelf). Tien liter per persoon per 10 uur?

Merla

Merla

27-01-2009 om 09:08

Ach sophie

sorry maar ik zag het helemaal voor me. Jullie beiden gezellig thuis aan tafel met wat dingetjes bezig en alletwee een enóoooorme thermoskan met thee binnen handbereik. En maar tappen en tappen om die 10 liter erdoor te krijgen
Beetje flauw van me, sorry

Ineke P.

Ineke P.

29-01-2009 om 08:53

Vraagje

Maakt hij ook geluid? Ik heb nu namelijk een roestvrijstalen thermoskan die gewoon schenkt. Ik erger me zo aan het irritante geluidje wat de deksel de hele tijd blijft maken zolang de thee heet is(en dat is lang).Dus als jouw pot echt stil is ga ik ook maar eens over op dat systeem.

Yta Chalne

Yta Chalne

29-01-2009 om 10:49

Mooi sophie

Degene die ik hier heb is inderdaad nu 9,99 zag ik op de site (http://www.kijkshop.nl/product/3652/245-441-443/huishoudelijk/kook_-eetgerei/isoleerkannen/airpot/) Nog steeds een koopje eigenlijk
Ik heb 'm nu thuis een paar maanden in gebruik en hij maakt géén geluid en blijft prima warm (beste is van tevoren even met heet water omspoelen, scheelt weer een paar graden) Op m'n werk heb ik de dure variant, die is helemaal geweldig qua warm houden. Als ik 's middags thee zet kan ik het de volgende ochtend nog heet opdrinken...
Eh, Sophie, zei je nou theezakjes?? Probeer eens losse thee!

Yta Chalne

Yta Chalne

29-01-2009 om 13:56

Zo dus

Ik gebruik deze: http://www.simonlevelt.com/TheeWinkel/AccessoryDetails.aspx?coi=3310&title=Theefilters+-+per+pot

Zo heb je losse thee en toch niks schoon te maken. In losse thee is zoveel meer keus, juist in 'gewone' zwarte thee.
Yogithee is trouwens het lekkerst als je het (los) kookt, en dan eigenlijk nog in melk. Minuut of tien (!) tegen de kook aan houden, en de laatste dertig seconden een klein schepje zwarte thee erbij. Zeven, opdrinken. Spectaculair drankje!

Yta Chalne

Yta Chalne

29-01-2009 om 15:57

Ik ken ze alle 180 Kistje Keijzer was de 'huismelange' van de theewinkel van Keijzer, aan de Prinsengracht in Amsterdam. Inmiddels een Lévelt winkel, je hebt dus de échte in huis, van het oorspronkelijke recept.
Die zakjes klem je gewoon tussen het deksel van je pot tijdens het trekken, de lengte van het zakje is ongeveer gelijk aan de lengte van een theezakje + touwtje.
Veel plezier met thee uitzoeken!

Ineke P.

Ineke P.

29-01-2009 om 16:17

Geluidje

Ja Sophie zo'n soort geluidje maakt mijn deksel. als ik hem even ontlucht is het een paar minuten stil en dan begint het gesis weer. Maar goed, ik heb nu ook een airpot besteld dus binnenkort kan ik in stilte van mijn thee genieten. Nu ga ik aan de golden lapsang,gezet met zo'n mooi levelt theezakje. ideaal.( die zakjes zijn trouwens ook heel geschikt om zelf geoogste bloem-en groentezaden in te bewaren)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.