Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-09-2009 om 22:28

Welke telefoon/provider voor oma?

Ik ben op zoek naar een eenvoudige mobiel voor mijn moeder. Ze belt niet tot nauwelijks, verstuurt af en toe een sms-je en heeft nu prepaid. Ze is zo'n 5 euro per jaar kwijt aan belkosten. Met de prepaid die ze nu heeft, moet ze elke 9 maanden minimaal 10 euro opwaarderen.
Ze wil of een prepaid waarbij ze weinig hoeft op te waarderen en haar beltegoed lang 'houdbaar' is, of een abo (de telefoon mag best wat kosten) met geen maandelijkse kosten. Wat is het meest handig?

Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

21-09-2009 om 09:00

T mobile

Ik heb het indertijd voor mezelf uitgezocht en kwam uit bij T mobile. Prepaid. Daar ben ik nog steeds bij. Ik koop een beltegoed en ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang ik ermee doe. Lang denk ik, want ik bel weinig mobiel.

maan.

maan.

21-09-2009 om 11:17

Tmobile

sluit me helemaal aan bij vorige posting.

Wat de telefoon zelf betreft, volgens mij bestaan er geen 'eenvoudige' versies ze zijn allemaal uitgebreid en (voor sommige mensen) ingewikkeld.

Tirza G.

Tirza G.

21-09-2009 om 12:48

Tmobile

(nu ze het prepaidnummer van mijn dochter vlekkeloos hebben omgezet naar een abonnement hoor je mij helemáál nergens meer over) en dan een mobiel van de ouderenwinkel.nl Lekker grote toetsen en weinig mogelijkheden. Bellen en sms-en.

Tirza

Senioren mobiel

Mijn vader heeft ook een seniorenmobiel omdat hij écht niet overweg kon met een gewone. De gewone hebben meestal meerdere functies op één vierkante knop en aangezien mijn vader nogal grote handen/vingers heeft was dat geen succes. Nu is hij ook al 84 jaar dus hoeft hij van zichzelf er ook niets anders mee te kunnen dan bellen als hij pech zou hebben met zijn scootmobiel.

Prulletje

Prulletje

21-09-2009 om 23:36

Senioren mobiel

Ik zou wel goed kijken of een senioren mobiel geschikt is. Mijn schoonvader had er een gekocht bij de Blokker. Best duur. En het ding had dan wel grote toetsen, maar zat verder erg onlogisch in elkaar. Ik kreeg het dan ook niet voor elkaar om uit te leggen hoe het ding werkte. De telefoon is teruggebracht. Nu is er weer een simpele gewone. Nokia geloof ik.

Prulletje

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

22-09-2009 om 08:43

Bij ouderenwinkel...

ik was bij de ouderenwinkel in den helder en daar hadden ze een perfecte gsm voor mijn vader,incl. alarmknop op de achterkant waar je 4 nummers kunt voorprogrameren, bij druk op die knop belt ie automatisch naar 1e nummer, bij niet opnemen naar 2e nummer enzov. Verder kun je gewoon je eigen sim kaartje erin doen waardoor je geen nieuwe hoeft te kopen en gewoon je eigen nummer behoudt...hij is erg eenvoudig en je kunt beantwoorden door de gsm te gebruiken als walki talki...kortom erg handig...
hier nog even de link...
http://www.ouderenwinkel.nl/naardewebwinkelvanouderenwinkelnl/000000962410cd528/mobieleseniorentelefoon/doro338mobieleseniorentelefoon.php

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-09-2009 om 09:01

Bedankt allemaal!

Bedankt voor alle tips, het wordt T-mobile en binnenkort ga ik langs de telefoonwinkel.

Rosa

Puck2

Puck2

23-09-2009 om 10:29

Rosa

Volgens mij zag ik in de folder van de Formido ook een soort ouderentoestel staan: simpel en met megagrote toetsen en grote sijfers op de display. Is dat ook nog een mogelijkheid?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.