Huis, Tuin en Keuken
Wilma
16-09-2010 om 14:30
Welke stripboeken lijken een beetje op de humor van dirk-jan
Mijn zoon, zie net gepost draadje, vindt nu de stripboeken van Dirk Jan erg leuk. Ben al blij dat ie wat leest, dus prima. Nu met de verjaardag in 't zicht hoop ik dat er nog wat soorten stripboeken zijn met zulk soort humor. Dus niet té grof of sexistisch ofzo, maar iets anders dan de Donald Duck (die ie dus ook graag leest).
Bedankt!
Groetjes,
Wilma
vlinder72
16-09-2010 om 19:43
Casper en hobbes
Hilarisch. Voor die strip mag je mij 's nachts wakker maken. En gelukkig vinden mijn kinderen Casper inmiddels ook erg leuk. Hoewel ik wel denk dat de subtiele humor ze nogal eens ontgaat. De schrijver is Bill Watterson en het gaat over een nogal wild jongetje van zes jaar met zijn speelgoedknuffel Hobbes. Klinkt kinderachtig maar het is echt geweldig.
Wilma
17-09-2010 om 09:37
Oh leuk!
Nu heb ik tenminste al wat namen waar ik op kan zoeken, zo in 't wilde weg is het wel heel erg moeilijk zoeken.
Bedankt !!
Groetjes,
Wilma
Tinus_p
17-09-2010 om 12:35
Kort en triest
Kort en triest is ook leuk.
Het grootste probleem; waar koop je tegenwoordig nog strips? De plaatselijke bruna heeft tegenwoordig alleen nog 'rode oortjes' en 'de labourdets' (een heruitgave van een oude serie die beter niet heruitgegeven had kunnen worden).
Wilma
17-09-2010 om 13:16
Tinus
Dat dachten wij dus ook, "even" een stripboek uitzoeken bij de plaatselijke boekhandel. Die kwamen ook niet verder dan Donald Duck en Asterix enzo. Maar in Maastricht (voor mij vlakbij) is een héle grote boekwinkel, dus daar ga ik kijken.
Maar ik snap helemaal wat je zegt !
Vraag me nu tegelijk af, kun je stripboeken niet online kopen? Hm, dadelijk ook maar even zoeken ...
Groetjes,
Wilma
Caroro
17-09-2010 om 13:45
Lijst winkels
kijk hier eens:
http://www.strips-tekoop.nl/basiswinkels.htm
In Utrecht ken ik mn Blunder aande Oudegracht; zij versturen ook strips naar je huisadres (moet je wel van te voren weten welke je wilt hebben natuurlijk)
Bastet
17-09-2010 om 15:55
Tuurlijk
Online zijn ze te koop,The Read Shop heeft ook een net wat grotere collectie.
SuusMaria
17-09-2010 om 17:39
Guust
Ik moet aan Guust Flater denken. Manlief met stripboekencollectie noemt ook meteen Heinz. Verder geen tips, behalve dat er natuurlijk speciale stripwinkels zijn...misschien ook bij jou in de stad? Suus
neteret mut
17-09-2010 om 18:13
www.comic-strips.com
dat is een internetwinkel, normaal haal ik de strips gewoon in de supermarkt of boekwinkel, rijen en rijen ( maar bijna geen DD en al helemaal geen Jan jans) Zal dus ook wel een verschil met nederland zijn, dat er meer strips verkocht worden.