Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke stofzuiger?

Sinds een jaar of 15 stofzuig ik met een oude Philips stofzuiger die ik ooit van mijn moeder heb gekregen en die nu dus ongeveer de rijpe leeftijd van 25 jaar zal hebben bereikt.

Hij doet het inmiddels wat minder goed en ik wil graag een nieuwe stofzuiger. Belangrijk vind ik natuurlijk voldoende zuigkracht, maar ook dat hij niet zo'n pokkeherrie maakt. Krachtig en stil dus. Maar... welke moet ik hebben? Miele of toch weer een Philips, of iets heel anders? Oh ja, hier in huis liggen vooral harde, gladde vloeren.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

11-04-2010 om 15:26

Miele

kwa duurzaamheid zou ik gaan voor een Miele.
bastet

Brianna F

Brianna F

11-04-2010 om 18:44

Geen miele

Zulke slechte ervaringen, binnen een half jaar was alles afgebroken wat maar kon breken, o.a. het deel waar de stofzak zat, wat ik dus met tape telkens moest dichtplakken, het deel waar de hulpstukken zaten, dat zat met een riem vast, anders trok je die telkens open, de wieletjes, het snoer rolde automatisch in,dus een knoop in het deel wat de machine inging zodat het uitgerold bleef. De aan-uit knop kon niet meer uit, dus meteen de stekker uit het stopcontact halen als hij uit moest.
Maar zuigen, mensen dat was het enige wat het nog perfect deed.

In ons geval een numatic hetty

We zijn zeer tevreden met deze stofzuiger;

http://www.kieskeurig.nl/stofzuiger/numatic/hvr200/reviews/863924/

Onze kinderen mochten tot hun genoegen de kleur uitkiezen, het werd dus een roze; Hetty!

ChrisH

ChrisH

11-04-2010 om 20:36 Topicstarter

Bij de philips van mij

Bij die oude Philips van mij is er nog steeds helemaal niks kapot. Zelfs het oprolmechanisme van het snoer doet het na al die tijd nog perfect.

Maar ik hoor het al, het wordt nog lastig kiezen. Ik neig eigenlijk wel naar een Miele, maar afbrekende delen en veel herrie klinken niet zo aantrekkelijk...

Chris

Brianna F

Brianna F

11-04-2010 om 21:06

Pelle

De eerste keer terug geweest, is gemaakt, maar ik was wel 2 weken mijn stofzuiger kwijt. Lekker als je overal vloerbedekking hebt liggen. Nou ja, ga maar na, 2 weken niet kunnen stofzuigen, wat een stofboel het was.
Dus toen er weer wat afbrak ben ik zelf creatief geweest met tape.

Tihama

Tihama

11-04-2010 om 21:29

Philips

Deze: http://www.consumer.philips.com/c/stofzuigers/ergofit-autoclean-fc9262_01/prd/nl/nl/

Hij is geweldig. Hij is stil (76 d en je kunt hem zelfs met een klein drukknopje op de handgreep nog stiller laten zijn. Als je parket zuigt, heb je weinig zuigkracht nodig en dan kun je hem op een laag niveau zetten. De autocleanfunctie werkt ook perfect: hij trilt zelf het filter schoon, waarna je hem alleen nog maar leeg hoeft te gooien.

Tihama

Bastet

Bastet

12-04-2010 om 07:09

Brianna

Wat een maandagmorgenmonster is dat dan!Ik werk regelmatig met een Miele bij anderen,en dat zijn allemaal hele oude stofzuigers die het nog erg goed doen.
Bastet

Brianna F

Brianna F

12-04-2010 om 08:21

Bastet ot

Ik neem aan dat het toeval was, dat niet alle Mieles zo zijn, maar vanaf dat moment nam ik me voor: nooit geen Miele meer. heb nu een Philips, bevalt prima. Nu moet ik zeggen dat alle merken tegenwoordig niet meer de onverslijtbaarheid hebben van pakweg 10 jaar geleden.
Mijn Miele droger is ruim 20 jaar oud en droogt nog als een zonnetje, ze kunnen wel goeie dingen maken.

suus36

suus36

12-04-2010 om 11:23

Ook geen miele

Ik herken wat je zegt Brianne,

Onze eerste Miele was na 1,5 jaar echt op. Zuigen deed hij prima, maar snoer was stuk, de buizen afgebroken enz. Ik dacht dat het een maandagmorgenmodel was, dus weer een Miele gekocht. Precies dezelfde ellende. De buizen hangen nu met tape aan elkaar, het snoer schiet steeds terug enz. Ik neem nooit meer een Miele! Aangezien ik nu weer een nieuwe nodig heb, lees ik dus graag mee.

Groetjes,
Suus

ChrisH

ChrisH

12-04-2010 om 11:36 Topicstarter

Toch maar weer philips dan?

Ik heb de link van Tihama bekeken, dat is wel een supersonisch ding zeg. Daarmee zoef ik meteen de 21e eeuw in (mag ook wel na 10 jaar). Het is een model zonder stofzuigerzak zie ik, daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht.

Ik heb ook even verder zitten neuzen bij Philips en ik zag dat ze vrij recent de Silent Star-serie hebben uitgebracht met een geluidsniveau van slechts 70 dB. Ga ik ook nog eens verder bekijken.

Chris

Hermine

Hermine

12-04-2010 om 17:26

Niet de beste koop consumentenbond

Dit jaar oude Miele (10+ jaar) vervangen door een nieuwe Miele "black pearl". Mooi ding, zuigt goed wel wat duur en een kortere snoer dan de oude Miele.
Later ook nog een tweede stofzuiger erbij voor zolderverdieping (Miele is zwaar!).
Beste koop consumentenbond ergen in de aanbieding gekocht (AEG electrolux Airmax AAM6103 M). Wat een herrie apparaat! Hij zuigt prima, dat wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.