Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

2be

2be

29-06-2009 om 22:11

Welke spelcomputer voor bijna 4 jarige

Wie kan me een goede tip geven wat ik het beste kan kopen voor mijn zoontje van nu bijna 4.we gaan een eind vliegen deze zomer. Zijn broer van 9 speelt graag op een ds,die voor zo ver ik weet nog iets te ingewikkeld is voor hem.welke spelletjes kan hij al doen? en op welke "mee-neem" computer?
Wie heeft een ultieme andere optie om mee te nemen voor een jongen van die leeftijd waar hij lekker mee wil spelen?
thnks ook namens mijn zoon.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

29-06-2009 om 22:26

Wel ds

onze dochter van 3 speelt al op de ds. We hebben zo n r4 kaart met heel veel spelletjes erop gedownload. Erg handig zodat je niet al die spelletjes hoeft mee te zeulen. Er zijn al veel spelletjes voor kleintjes zoals bob de bouwer, kleine zeemeermin, dora, k3 etc.

Als je dat niet wil kan je v tech overwegen maar ik vond dat naast een ds echt een miskoop. Ze spelen allebei gewoon op de ds.

Jolijt

Jolijt

30-06-2009 om 07:02

Kleinste hier

In april 5 geworden heeft afgelopen vakantie (toen dus net 4) zijn eigen ds gekregen en het jaar ervoor op die van broer en zussen gespeeld. Er zijn zat spelletjes die de hele kleintjes kunnen doen. (hier oa mario-kart, nintendogs, bejeweled-achtige spellen)
Los van de spelletjes moet je wel een 'voorzichtig' kind hebben voor een ds; als je te wild met het schermpje omspringt breken de bevestigingsringen en is het uit met de pret. (is uberhaupt een zwakke plek).
V-tech hebben we ook gehad, wat mij betreft een miskoop; geklungel met batterijen, spelletjes die leuk lijken maar niet zijn, spelletjes die uitgaan van rekenen en lezen, maar op een foute manier (een a als in appel laten zien en het een aa als in aap noemen)

amk

amk

30-06-2009 om 13:57

Geen

hier in februari 12 uur in het vliegtuig gezeten, maar een spelcomputer had dochterlief niet nodig om zich te vermaken. Ze heeft wat playmobile gehad, kleurpotloden en zich helemaal ziek gekeken aan finding nemo. met af en toe een rondje lopen naar het toilet ging het allemaal prima.
Zo vlak voor de landing viel ze in slaap.

Jolijt

Jolijt

30-06-2009 om 14:19

Amk

de vraag is toch "welke spelcomputer" laten we dan niet over wel of niet gaan beginnen, die discussie is nu hopelijk een keer geweest. Ja, je kunt zonder.

amk

amk

30-06-2009 om 15:34

Jolijt

die discussie maak jij er nu van.

amk

amk

30-06-2009 om 15:35

Nog een toevoeging

in het vliegtuig zitten er (bij klm in elkgeval) ook spelletjes bij de tv schermpjes van het toestel.

Rieke

Rieke

30-06-2009 om 15:53

Pocket dream console

Mijn 6 jarige heeft sinds kort deze spelcomputer, klein handzaam en met leuke spelletjes. Ik weet eerlijk gezegd niet of ie geschikt is voor een 4 jarige, denk het eigenlijk wel, die kinderen zijn zo handig ermee.
Kostte iets van 35 - 40 euro bij Intertoys. Voor ons een vervanging voor de DS waar we eigenlijk niet aan willen.

Maylise

Maylise

30-06-2009 om 20:29

Vtech

Mijn nichtjes van 3 en 7 hebben een vtech. Ik vind het wel een leuke spelcomputer en nichtje van 3 speelt er veel mee. Wel denk ik dat het minder lang meegaat dan de DS. De 7jarige vindt de vtech al niet echt leuk meer terwijl de DS dan natuurlijk nog wel leuk is.

Ik geloof (maar dat weet ik niet zeker) dat de vtech wel een stuk goedkoper is dan de DS. De spelletjes zijn ook wat goedkoper maar dat maakt minder uit in prijs. Nichtje heeft spelletjes van winnie de poeh, dora, mickey mouse, kleine zeemeermin. Het zijn leuke spelletjes, geen grafische hoogstandjes maar wel veel verschillende activiteiten en ook onderhoudend genoeg. De spelletjes zijn wel heel geschikt voor de kleuter leeftijd.

Hoewel ik de Vtech best een leuke computer vindt is de DS een betere lange termijn investering. Veel meer verschillende spelletjes voor te krijgen en is ook na de kleuterleeftijd nog leuk.

Maylise

Annet

Annet

30-06-2009 om 21:52

Zeker plezier gehad van de v-tech

Wij stonden voor dezelfde keus toen zoon 4 werd. Het is de v-smile pocket geworden. Later kwam er een ds in huis voor oudste.
Zoon is nu bijna 7. De v-smile is nu niet interessant meer. De Ds wel. (ondertussen heb ik er ook één waar hij geregeld mee mag spelen). Hij wil nu voor zijn 7e verjaardag een eigen ds.
De spellen van v-smile zijn zeer onderhoudend. Ik vind ze leuker, gevarieerder dan de kleuterspellen voor de ds.
Mocht het een v-smile worden, houd er dan rekening mee dat de leeftijdscategorie die aangegeven wordt, vrij hoog is. Een spel voor kinderen van 5-7 is behoorlijk moeilijk voor een vierjarige. En dat gaat zo door in leeftijden. Dit gold ook voor mijn zoontje die toch flink slim is voor zijn leeftijd.
Voordeel is ook dat het spel meer tegen een stootje kan. Wij hebben de v-smile vooral gebruikt in de auto (met autokabel) en thuis voor de tv (met adapter). In beide gevallen zijn geen batterijen nodig. Heel soms (afspraak ziekenhuis, elders) moesten er wel batterijen in. Ik vond dat we nog best lang deden met oplaadbare batterijen.
Het is zeker een tijdelijke keus. Je kunt er 2-3 jaar mee doen en dan wil kind zeker liever een ds.

lies

lies

01-07-2009 om 08:14

wij hebben voor eenzelfde keuze gestaan een jaar geleden. Dochter van bijna 7 kreeg van Sint een nintendo ds lite, en wat geven we de jongste van 3,5 jaar? Een vtech vond ik erg duur en ik had het idee dat ze daar binnen een jaar, twee jaar op uitgekeken zijn. Daarom hebben we voor haar een oude nintendo gekocht op marktplaats, zo'n gameboy. Meer voor de vorm, dat zij ook een leuke speledingetje had dan dat ik dacht dat ze er echt mee zou spelen. Er zaten spelletjes van dora enzo er bij.

en inderdaad, ze speelde er weinig mee... want ze wilde eigenlijk alleen maar op de nintendo van grote zus spelen! toen ze dat had gezien, was die gameboy helemaal niet zo leuk meer. Op de ds speelde ze zelfs op die leeftijd zonder problemen, daar was ze echt niet te klein voor. Alleen vond grote zus het niet zo leuk!

Ze heeft toen voor haar 4e verjaardag een ds gekregen en die heeft ze nu bijna een jaar. Ik heb het spelen wel beperkt (met dit weer mogen ze er niet mee spelen bv) maar het is zeker een groot succes.

Groetjes
Lies

Puck2

Puck2

02-07-2009 om 10:12

Lite

I|n vergelijking met de DS heeft de DS Lite een veel beter scherm en er zijn nog wat verbeteringen die de moeite waard zijn t.o.v. de DS. Tegenwoordig is er weer een nieuwere versie, de DSi en die heeft o.a. een camera, volgens mij ook MP3 en nog weer meer dingen dan de DSLite.

amk

amk

02-07-2009 om 21:19

2be

zo gek is de afkorting niet, niet vreemder als die van jou in elk geval.

En hier wil ik het graag bij laten.

Sassie

Sassie

06-07-2009 om 14:54

Ipod

Hier speelt mijn zoontje van nog geen 4 jaar met de ipod touch allerlei spelletjes! Hij is er reuze handig in. Maar ik snap ook wel dat dat niet voor iedereen is weggelegd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.