Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fraz

Fraz

27-12-2010 om 23:27

Welke sauna

is fijn, schoon (heel belangrijk) en niet te massaal (dus geen zwaluwhoeve) in Noord Holland ongeveer een half uur rijden van zaanstad en goed te bereiken/te parkeren.
Ik ben ongeveer 20 jaar geleden wel eens naar een sauna in Den Ilp maar ik lees daarover dat het niet zo goed onderhouden en schoon meer is. Iemand laatst nog geweest of een andere die je kunt aanraden ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

28-12-2010 om 07:01

Almere?

Is Almere een optie, of is het net te ver? Ik vind dit een fijne sauna: http://www.thermenlamer.nl/Algemeen/Welkom.html

Genoeg gratis parkeerplaatsen bij de sauna.

Minet

Minet

28-12-2010 om 07:05

Spa zuiver

aan de rand van het Amsterdamse Bos, een heerlijk oord!
www.spazuiver.nl

Haarlem

de sauna van egmond in haarlem is mijn favoriete sauna.

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 08:29

Spa zuiver

Volgens mijn vader: Spa Zuiver. Hij woont in die omgeving en dit is zijn favoriet.Verder vindt je heel veel info en recensies van sauna's op www.saunachecken.nl

Fraz

Fraz

28-12-2010 om 10:35

Sus-anne

Sauna van Egmond kun je daar goed en makkelijk parkeren ?

Fraz

Fraz

28-12-2010 om 10:41

Biene

Denk dat Almere net iets te ver is. Vooral als je 's avonds spitsuur terug moet rijden. Maar ziet er wel goed uit.

Minet

Minet

28-12-2010 om 10:48

Parkeren bij spa zuiver

Er zijn ruim voldoende parkeerplaatsen, maar je moet er wel betalen.

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 13:21

Spa zuiver

Op een minuut loopafstand van Spa Zuiver is het grote parkeerterrein va het Amsterdamse bos, waar je gratis kan parkeren.

Fraz

er is geen parkeerterrein bij,maar wij staan meestal gewoon voor de deur,of een straatje verder.nooit problemen.

Minet

Minet

28-12-2010 om 15:08

Fiorucci

Bedankt voor de tip! Dat had ik nog niet gezien nl.

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 15:57

Minet

Graag gedaan, voor dat geld kun je weer een drankje nemen..

Fraz

Fraz

28-12-2010 om 21:25

Mmmmm

Spa zuiver trekt mij toch niet helemaal in ieder geval niet deze keer met mijn moeder. Te koud/strak lees ik bij de recensies en ook pittig geprijsd. Het mag wat warmer/knusser.

Sauna van Egmond trekt mij wel alleen ga ik wel eens heen als ik met het ov ga denk ik. Toch te lastig om haarlem in te rijden en dan ergens te parkeren.

Denk dat het Sauna Ridderrode gaat worden. Kritiek gaat meestal over het personeel (kan nooit zo erg zijn als bij de zwaluwhoeve) maar de sauna op zich krijgt goede kritieken.

Fraz

Fraz

28-12-2010 om 22:00

He balen

volgeboekt voor donderdag ;-(

Fraz

Fraz

28-12-2010 om 22:03

Sauna van egmond

ook volgeboekt. Wordt het toch Den Ilp of Spa zuiver denk ik.

Vic

Vic

28-12-2010 om 22:41

Van egmond

Sauna Van Egmond is best goed te bereiken met de auto. Ik heb niet veel sauna-ervaring, maar ken Egmond en Ridderode en zou absoluut voor de eerste kiezen. Bij Ridderode was het nogal tochtig, het zwembad was koud en het personeel is inderdaad zozo. Wat wel weer prettig was, was dat ze vergaten de badjassen en handdoeken in rekening te brengen Bij Van Egmond was het personeel heel behulpzaam en aardig, en we hebben er heel goed gegeten.

Van egmond

Sauna van egmond is inderdaad heel simpel te doen met de auto.
Wij gaan nooit voor een paar uurtjes naar de sauna,altijd van een uur of 10 smorgens tot 10 uur s,avonds. wij vinden het restaurant dan ook heel belangrijk.
in de meeste sauna,s heb je *standaard sauna eten*,bij de sauna van egmond heb je een heel uitgebreide kaart ,met echt overheerlijke dingen.
tel daarbij dat het een sfeervolle sauna is met heel vriendelijk personeel,dit alles maakt de sauna van egmond tot onze favoriete sauna.

Druk

ik denk inderdaad dat in deze weken de meeste sauna,s heel erg druk zijn,als je echt voor je rust gaat,kun je misschien beter een weekje later gaan?

Fraz

Fraz

29-12-2010 om 11:34

Had ik niet zo verwacht

maar goed deze week ben ik een dagje vrij en gaan de kinderen onverwachts naar mijn schoonouders, volgende week moet ik gewoon weer werken en kinderen naar school, trainingen, scouting etc.

We gaan nu gewoon naar Den Ilp. Hoef je niet voor te reserveren en is niet zo duur (60+ 16,50 en voor mij 23 euro).

Andere keer neem ik dan door de weeks wel weer een dagje vrij en ga ik naar van Egmond.

Bedankt voor de informatie in ieder geval.

Fraz

Fraz

30-12-2010 om 20:13

Lekker dagje gehad

Zijn dus naar de Sauna in Den Ilp geweest.

Voordeel: niet zo duur en niet zo druk en vrij ruim, was ook wel schoon. Nadeel: niet zo gezellig, beetje oubollig, zwembad gevoel, wat achterstallig onderhoud wat te zien was aan bijv. het plafond, schilderwerk, ontbrekende tegeltjes, niet zo luxe verwen uitstraling en aan het eind toen het wat donkerder begon te worden wat oudere mannen waarbij ik het gevoel had dat ze toenadering zochten (vooral richting mijn moeder).

Dat vond ik wat minder en we zijn toen maar snel richting restaurant gegaan om wat te eten (nog een opmerking dat ze nog geen tafeldames hadden brrr). Eten was oké.
Dus volgende keer ga ik met een vriendin of moeder niet meer daar heen (maar liever naar een wat gezelligere luxere plek) maar misschien wel eens leuk met zoon en dochter heen te gaan (die klaagde al waarom ik wel naar de sauna ging en hij niet) voor een paar uurtjes. Er waren nu ook wat kinderen en omdat het vrij ruim is en niet zo druk was dat ook prima.

Purmerendse

Purmerendse

31-12-2010 om 16:06

Thermen la mer

Wij zijn al in tig sauna's geweest maar gaan toch het allerliefste naar Thermen la Mer in Almere. Vanuit Purmerend in het (buiten de spits) in nog geen drie kwartier te rijden en het is het echt meer dan waard.
Het is ruim en gezellig opgezet. Alles is schoon, de keuken is prima. En bij topdrukte (zoals afgelopen woensdag, als je niet gereserveerd had kon je er niet meer in) kan je toch normaal gebruik maken van alle faciliteiten zonder dat je hutje mutje zit.

Thermen La Mer echt een topsauna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.