Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anneke Boerma

Anneke Boerma

04-08-2009 om 12:13

Welke plantjes voor openbaar perkje?

Hallo,
Wij hebben vóór, tussen de parkeerhavens, een boompje staan in een perkje wat onlangs helemaal is leeggehaald (van onkruid). Het behoort tot de openbare ruimte. Het vervelende is, dat de buurtkatten de rulle aarde als een ideale kattebak beschouwen, wat voor de kinderen onhygiënisch is en voor ons en de buren voor stankoverlast zorgt.
Nu wil ik graag dat perkje beplanten met een bodembedekker of iets mooi bloeiends -niet te duur natuurlijk- maar ik heb geen idee wat daarvoor geschikt is. Het ligt het grootste deel van de dag in de volle zon.
Iemand een goed idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

04-08-2009 om 12:35

Tips

Gooi er flink wat maagdenpalm in.Dat bloeit leuk paars,kan altijd bijgeknipt.Tot die tijd: hou het perk nat,en gooi er afentoe koffiedrab in.Daar hebben katten een hekel aan,en veel katten poepen niet graag in natte aarde!
Groetjes,Bastet

amk

amk

04-08-2009 om 12:44

Bollen

en zet er gelijk wat bollen onder, doet het ook leuk in het voorjaar, en zijn minder makkelijk te verwijderen door overijverige gemeente werkers.

reina

reina

04-08-2009 om 15:14

Ik dacht gelijk: 'maagdenpalm en bollen in de grond stoppen' en welke 2 tips staan er al ?

Anneke Boerma

Anneke Boerma

08-08-2009 om 17:27

Dank

Kijk es aan, een eenduidig advies Daar zal ik eens naar zoeken bij de Welkoop, een paar mooi bollen en wat Maagdenpalm, ik heb het opgezocht op internet en dat lijkt me een hele geschikte.
Oh en die gemeentewerkers waren niet overijverig hoor, om hun reputatie even hoog te houden: De buren hadden ze gebeld vanwege losligegnde stoeptegels en toen hebben ze meteen het onkruid (meer was het niet) verwijderd en nieuwe aarde gestort. Een van hun had handige tips voor de verzorging van mijn Vlijtige Liesjes. Aardige heren dus
Maar bedankt dames, ik kan ermee verder!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.