Huis, Tuin en Keuken
Bril
24-10-2017 om 22:52
Welke opticien?
Ik draag al jaren een bril en koop die dan bij een zelfstandige opticien die in de buurt woont. Nu is mijn bril aan vervanging toe en ik ben ik toe aan een leesgedeelte en/of beeldschermbril, echter mijn budget laat het op het moment niet toe om naar de zelfstandige opticien te gaan. Wel krijg ik via de zorgverzekering erg briltegoed van 150 euro, als ik nu een bril ga kopen bij een keten krijg ik gratis een bril en ook nog extra's, zoals twee brillen. Maar naar welke opticien ga ik? Ik heb keuze uit Hans Anders, Specsavers en Pearle, bij wie is de service en de kwaliteit het best, ik zie door de websites de bril niet meer...
Leen13
24-10-2017 om 23:14
Ervaringen
https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/grote-verschillen-bij-oogmetingen-door-opticiens
Lees ook de commentaren onder het bericht van Kassa.
Met adviezen. Zorg dat je goed uitgerust bent. Zoek een geduldige opticien danwel oogarts. Opticien met NUVO keurmerk - Nederlandse Unie Voor Opticiens.
Dat is ook mijn ervaring. Dochter is uiteindelijk het beste geholpen door de contactlensspecialist van de Pearl. Oogarts en eerdere opticiens (mochten toen niet druppelen) hadden haar inwendig luie oog niet opgemerkt.
Ook na diverse Pearle winkels hebben we daar alledrie de beste ervaringen.
Maar misschien is het handiger als je deze vraag stelt aan mensen in je eigen omgeving die gebruik maken van een brillenwinkel in de buurt.
De kwaliteit van de opticien en diens nauwkeurigheid en geduld lijkt het belangrijkste criterium.
lieneke
24-10-2017 om 23:42
dochter
Dochter heeft net een nieuwe bril. Ze ging altijd naar Specsavers maar ze is nu naar Ace and Tate geweest. Ze was zeer tevreden over de meting en de prijs. Ook vond ze de monturen wat hipper dan Specsavers. En waar ze nog het meest tevreden over was dat er niet allerlei extra kosten bijkomen voor dunner geslepen glas (is met haar sterkte/cilinder heel erg nodig) en ontspiegeling (wat je toch altijd al doet). En Nederlands ontwerp, geloof ik. Ze was 100 euro kwijt voor montuur en dun geslepen glazen en ontspiegeling. Ze kon er ook op wachten, dan kostte het 20 euro meer.
Multifocaal kost meer, ik weet niet hoeveel je dan kwijt ben. Zelf gebruik ik voor het dagelijks leven een multifocaal bril maar als ik echt wil lezen of computeren dan gebruik ik een gewone leesbril. Ik krijg anders zo'n zere nek van het buigen om het leesgedeelte te gebruiken.
Kaaskopje
25-10-2017 om 00:27
Al járen klant bij Hans Anders
En al jaren tevreden met mijn brillen. Ook het spaarplan van Hans Anders vind ik een uitkomst. Ik heb net een bril gekocht, maand geleden zo'n beetje en die kon ik gratis meenemen. Nou ja gratis... dat gaat dan verder met gesloten beurs van het tegoed wat ze van mij hebben.
Aagje Helderder
25-10-2017 om 07:51
Misschien een overbodige vraag
maar heb je goed gekeken of jouw zelfstandige opticien niet toevallig toch een contract heeft met je zorgverzekeraar? Mijn zelfstandige opticien in een klein dorp buiten de randstad heeft dat namelijk wel. Met heel veel zorgverzekeraars waaronder die van mij. Die kan zelfs berekenen hoeveel brillevergoeding ik nog heb (omdat ik alles daar doe).
Als idd duidelijk is dat je daar nu niet met vergoeding terecht kunt, dan zou ik het advies opvolgen dat iemand hierboven geeft: informeer naar ervaringen van mensen uit je omgeving met de vestigingen van de ketens bij jou in de buurt. Voor het goede briladvies ben je toch weer afhankelijk van de mensen die je daar helpen.
Aagje
Phryne Fisher
25-10-2017 om 11:05
Pearle
Wij zijn na onze verhuizing van een zelfstandige opticien naar Pearle gegaan. Hier in het dorp zit ook wel een zelfstandige, maar daar werden we niet prettig geholpen dus waren we snel weg. Bij Pearle gaat het echt perfect, ik koop altijd wel dure brillen omdat die gewoon beter zitten en duurzamer zijn, maar ze hebben ook vaak kortingsacties. Declareren bij de verzekering doen ze rechtstreeks, dus dat is ook prettig.
Hans Anders en Specsavers zijn goedkoper, hoewel dat bij Specsavers vaak een wassen neus is. De meerprijs voor het dunner slijpen van de glazen voor mijn oudste (+7 en cilinder) was 100 euro per glas.
ijsvogeltje
25-10-2017 om 11:16
maak het jezelf niet te moeilijk
"bij wie is de service en de kwaliteit het best, ik zie door de websites de bril niet meer..."
Iedere winkel heeft een heleboel tevreden klanten en iedere winkel heeft wat klanten met een slechte ervaring. Uiteindelijk gaat het erom dat je door iemand wordt geholpen met wie jij een klik hebt, dat je een leuke bril kunt vinden en dat de bril uiteindelijk ook nog goed is. De kans is groot dat dat bij alle winkels die je noemt gewoon gaat lukken.
Terg jezelf niet teveel met een vraag die eigenlijk niet te beantwoorden is
Loop gewoon ergens naar binnen, maak ene afspraak, kijk rond, stel je vragen. En als het je niet bevalt, dan ga je naar een andere.
Bril
25-10-2017 om 19:10
Dank
Geen eenduidig antwoord, ik had al rondgevraagd en bij alledrie geen echt negatieve of heen positieve reacties. De zelfstandig opticien heeft geen contacten met zorgverzekeringen. Als ik daar een bril koop kan ik m'n glazen wel declareren, maar bij een keten krijg je meer voor de vergoeding. Ik ga het gewoon eens proberen, eerst maar eens naar Pearle. Ik kan inderdaad eerst advies vragen en bevalt het niet ga ik naar de volgende.
Kaaskopje
26-10-2017 om 14:49
Misschien helpt dit bij je keus
https://www.rtlnieuws.nl/economie/waarom-is-een-bril-vaak-zo-duur
Ik denk dat een opticien die al 20 jaar in dienst is bij Hans Anders, net zoveel vakkennis heeft, of kan hebben, als een dure zelfstandige opticien, die al 20 jaar op dezelfde plek zit. Over de kwaliteit van het montuur kun je misschien van mening verschillen, of over de originaliteit van het ontwerp, maar dat zegt m.i. niet zoveel over de kwaliteit van de glazen. Tenzij je voor een soort glas kiest die misschien meerwaarde heeft ten opzichte van 'gewoon' glas/kunststof en niet bij een voordelige keten verkrijgbaar is.
Willem56
10-06-2021 om 21:20
ik zou nooit voor Pearle Opticiens kiezen.
Daar is het motto verkopen verkopen en nog eens verkopen liefst 3 monturen en 1 montuur betalen.
Was het maar zo mooi. Maar de waarheid is anders. De nazorg na aankoop is belabberd slecht
Ook na eventuele bemiddeling van de klantenservice wordt u alsnog met lege handen weggestuurd.
ik heb dat pas ondervonden. En dacht even dat ik de enige was. Maar dit gebeurd met grote regelmaat.
mijn Advies is ga nooit naar Pearle Opticiens toe. Neem liever de kleine opticien in dorp of stad. Heeft meer kennis weet wie u bent. En de nazorg is er optimaal.
Leen13
10-06-2021 om 21:45
Misschien in de vestiging bij jou. Wij worden hier al ruim 20 jaar prima geholpen bij Pearl. Ook toen we tijdelijk elders woonden en daar naar de Pearl gingen. We konden onlangs alleen geen brillenkoker meer scoren, dat is wel een gebrek aan service. Gelukkig zijn er elders brillenkokers genoeg en de service is verder prima. We vonden zelfs een optometrist die een training had gehad over autisme. In een ander filiaal waar we toen naar verwezen werden.
Maar ja, je kunt in deze tijd van overnames en de race naar het putje overal aan twijfelen. Maar hier is het tot nu toe gewoon goed en worden we geholpen door vriendelijke ter zake kundige medewerkers waarvan sommigen al 30 jaar in dienst zijn. En dat wil ook wat zeggen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.