Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke omafiets

Dochter van bijna 11 heeft een nieuwe fiets nodig. Zo om ons heen kijkend is een omafiets wel de fiets op deze leeftijd. Vind ze zelf ook een mooie fiets. Maar jee wat een keus op dat gebied? Gaan we voor nieuw en niet al te duur bij Halfords, een tweedehands merkfiets, met of zonder versnellingen? Ze heeft nu een tweedehands Gazelle met versnellingen en die fiets bevalt erg goed. Valt fietsen zonder versnellingen dan niet tegen? Oh ja, ons budget is ongeveer 200 euro. Is dat reeël?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe lang wil je er mee doen?

ik zou voor een kwaliteitsfiets gaan dwz batavus of gazelle als ze elke dag op en neer gaat fietsen naar het VO. Duurt dat nog een jaar of 2 en moet ze dan toch een andere zou ik voor een goedkopere 2ehandse gaan.

Picasso

Picasso

01-07-2012 om 13:30 Topicstarter

Fijn

Kijk, hier heb ik wat aan, bednkt! Ze gaat nu naar groep 8 en daarna idd VO. Dat zal een kwartiertje fietsen zijn dus geen enorme afstand. Nieuw en duur zien we inderdaad niet zitten vanwege de eigen ervaring met fietsen en VO
Nu dus maar even speuren naar merk-fietsen op MP. En bedenken welke maat ze moet hebben.

Vera*

Vera*

01-07-2012 om 15:18

Groeien

Houd er rekening mee dat je dochter waarschijnlijk binnekort gaat groeien.
28 inch omafietsen zijn er met een framemaat vanaf 50 cm, anders krijg je een kinderfiets.
Hier heeft dochter vindt dochter het wel een beetje jammer dat ze niet op een omafiets past. Ze heeft nu wel een nieuwe fiets (zonder verende zadelpen, anders te hoog) en ze zit er op als dat je op een Harley motor fietst. Met haar acht versnellingen moet dat toch net zo relaxt fietsen als een omafiets.

Annet

Annet

01-07-2012 om 22:02

Voor een nieuwe fiets zou ik de groeispurt afwachten

Als ze echt gaan groeien, zit er in een jaar zo 12 cm bij. Daarna groeien ze nog maar weinig. Ik zou dus niet vóór de groeispurt een fiets kopen die ook op het VO nog meemoet. Dan liever nu een tijdelijke fiets zonder veel eisen (zo nodig nog voor het eerste jaar VO) en daarna een goede fiets.

Picasso

Picasso

01-07-2012 om 22:12 Topicstarter

Reactie

Dochter is al redelijk lang voor haar leeftijd. De fiets zal denk ik een kleine damesmaat worden. Op vakantie kon ze ook al op een volwassen-huurfiets. Een tussndoor-fiets is dus niet nodig. Ze heeft ook nog een zusje dus fietsen gaan altijd nog een ronde mee hier. Vandaar dat ik een goede keuze wil maken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.