Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

18-04-2010 om 16:31

Welke muur donker verven?

Mijn dochter heeft voor haar kamer twee kleuren muurverf uitgekozen, een lichtgroen/blauwe en een donker blauw/groen. In eerste instantie wilde ze haar hele kamer met de donkere kleur, maar dat lijkt me niet verstandig. Nu is het plan om een van de wanden donker te maken. Welke kun je dan het beste nemen? De (zolder-)kamer is ca 3,80 x 3,80 en heeft twee schuine wanden. In een van de schuine wanden zit een dakkapel van ca. 2 m., dat is het enige raam in de kamer. Het raam zit op het zuidoosten en er komt dus tot in de middag zon in de kamer. Mijn idee is om de schuine wand tegenover het raam donker te maken, i.v.m. lichtinval. Is dat het mooist?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

18-04-2010 om 18:39

Denk andersom

misschien juist de muur waarop het licht valt zo licht mogelijk maken zodat dat nog reflecterend werkt. Kun je anders de muur waar je binnenkomt (die met de deur) donker maken?
Overigens valt het mee hoor. Ik heb in zoons kamer 2 wanden grijs-bruin achtig. Superstoer en mooi en maakt niet te donker.

maan.

maan.

19-04-2010 om 11:31

Hier

Hier ooit eens met twee tinten behang gewerkt. De raamzijde hebben we toen donkerder gekozen, leek ons wel mooi, zonder er verder dieper over na te denken.
En het resultaat was prima.

maan.

maan.

19-04-2010 om 11:32

Hier

Hier ooit eens met twee tinten behang gewerkt. De raamzijde hebben we toen donkerder gekozen, leek ons wel mooi, zonder er verder dieper over na te denken.
En het resultaat was prima.

Vic

Een donkere muur of alles een donkere kleur verven is echt heel mooi! Juist heel warm en gezellig en helemaal niet donker. Ik heb zelf van Farrow & Ball de kleur Mouses Back en dat is een grijs-bruine kleur en die staat super bij bijna alles!
Ik zou de donkere kleur doen op de wand waar de zon het meeste op schijnt. Wat ook een goede methode is om te kijken waar de zithoek is; als je die donker schildert, dan is het direct al gezellig.
Maar ik ben het eens met de voorgaande schrijvers, heel veel maakt het niet uit.
O ja, en nog een tip. Niet schrikken als je alles hebt geschilderd en het komt zo op je af; met de meubels erin wordt het pas echt mooi!

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.