Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

O.K.

O.K.

08-11-2009 om 09:47

Welke monopoly......

Wij hebben hier thuis nog de "oude monopoly" van de gulden tijd, zou voor 5-12 wel een nieuwe willen aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wat een aanbod!
Wat is jullie ervaring, welke is leuk? De kinderen zijn 10 en 11
Alsvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

08-11-2009 om 10:23

Waarom?

Wij hebben hier thuis nog de het monopolyspel uit 1950 ergens, waarbij je speelt met heel kleine bedragen. We hebben daarnaast nog monopoly Junior gehad, en het gewone moderne monopolyspel, maar het oudste is het spel waar het meest mee gespeeld is!

Wil je ruilen?

Wij hebben het nieuwe en oh wat een treurnis. Zelfs de jongste van vijf snapt het principe wel, maar al die nullen gaan hem boven de pet, net als dochter van vijf. Ik wilde wel dat ze de oorspronkelijke versie nog gewoon verkochten.

Lou

Lou

08-11-2009 om 14:45

Ook de oude

Wij hebben ook de oude versie, met briefjes van één gulden. Lekker makkelijk rekenen, en bovendien (vindt dochter van acht) véél leuker dan Monopoly Junior. Daar vindt ze niets aan. Dus ik zou gewoon op zoek gaan naar een nieuwe oude versie.

groet,

Lou

Fraz

Fraz

08-11-2009 om 20:38

De gewone nieuwe

maar gelukkig wel met 1 tot 500 ipv al die nullen en ook met geluksdobbelsteen (denk hetzelfde als die van sponge bob). Ik vind de standaard gewoon het prettigst ook omdat voor jonge kinderen deze getallen goed kunnen bevatten en goed mee kunnen rekenen. Nadeel van die met pinpas lijkt mij dat je minder aan het rekenen bent en monopoly is juist zo'n leuk spel omdat je leert rekenen en met geld leert omgaan.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-11-2009 om 21:42

Ook leuk

is het Monopoly kaartspel. Komt iets meer tactiek bij kijken en duurt niet zo eindeloos lang -twee potjes achter elkaar is goed te doen. Bovendien klein genoeg om mee te nemen op vakantie.
Rosa

Ellen Wouters

Ellen Wouters

08-11-2009 om 21:52

Tip voor duur

Ik dacht ook altijd dat Monopoly per definitie eindeloos duurde. Maar mijn ervaring is dat het spel een stuk sneller afgelopen is als je écht de officiele spelregels hanteert.
Dus géén pot met geld in het midden die je krijgt als je op vrij parkeren komt, leningen en hypotheken alleen volgens de officiele regels, geen dubbele bonus als je óp start komt enzovoort.
Alle zelfbedachte verzachtende maatregelen die we in de loop der jaren voorbij hebben zien komen 'omdat het anders zo zielig is en het is leuk om extra geld te krijgen' rekken het spel.

Annet

Annet

08-11-2009 om 22:53

Dochter gaat nu voor wereldeditie

We hebben het oude spel maar dat valt bijna uit elkaar (echt oud).
Dochter wil graag de wereldeditie, dus die sparen we nu bij elkaar bij de spelzegels van de Plusmarkt. Dat zijn heeeeeeeel veeeeeel zegels.
Ik denk dat we dit spel makkelijk hadden kopen van de besparingen door niet bij Plus te kopen (wees gerust, we gaan ook naar de Aldi, maar dan toch....)
Het leuke van de wereldeditie lijkt me dat dan ook de buitenlandse plaatsen bekend worden.
Zo spelen we nu Colonisten van Catan met plaatsen uit de Lage Landen. De topografie van jongste (groep 5) gaat met sprongen vooruit. Daarnaast is het gewoon leuk als plaatsen een beetje herkenbaar zijn/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.