Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Edna

Edna

14-11-2009 om 21:52

Welke maat badkuip?

Volgend jaar gaan we de badkamer verbouwen. Helaas hoognodig. Vandaag zijn we in wat winkels gaan kijken en ik heb "proefgelegen" in een aantal badkuipen. Toch ben ik er nog niet uit. Vandaar dat ik de vraag hier maar even voorleg: Wat is een goede maat voor iemand van 1.80 m ? En welke liggen erg lekker? En wat moeten we absoluut niet doen?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

14-11-2009 om 22:48

Niet alleen buitenmaat

Ha Edna,
Zelf een paar jaar terug een bad uitgezocht. Ik ben 176 cm lang. De buitenmaat is belangrijk (wij hebben 180*80) maar zeker ook het model. Ik wilde eerst een strakke symmetrische, maar de adviseur wees mij erop dat ik dan ws. mijn benen niet lekker kwijt kon. We hebben toen Villeroy en Boch wellness parana genomen (even googlen). Ik vond die iets minder strak om te zien, maar ik lig er echt heerlijk in en kan met gemak mijn lange stelten kwijt.
Succes, jippa

Ons bad

is 190 met 2 schuine kanten en armuitsparingen erin. Vind ik erg prettig want in ons andere bad schoot ik steeds onderuit....
De stop-uitdraaier( of hoe noem je dat? Zit bij ons onder de kraan, zodat je met 2 kinderen ook lekker allebei kunt leunen tegen de achterkant.
Wij zijn 176 en 194 dus een groot bad moest wel wil liliman lekker liggen.

kaatje43

kaatje43

15-11-2009 om 11:57

200 x 90 (buitenmaat)

Ik ben 1.72 en kan erin drijven. Man is 1.92 en kan ook heerlijk languit. Kunnen zelfs met z'n tweeën erin. Het model is aan beide kanten even recht aflopend dus het maakt niet uit waar je gaat zitten. Onder het water zitten randen inkepingen waar je je armen op kunt leggen.

Diepte?

Ik weet niet wat de standaardmaten van de diepte van een bad zijn, maar ik vind ons bad te ondiep. Als ik erin lig steek ik er van boven nog zo ver uit! Dan krijg ik het koud en ga ik òf op mijn buik liggen (voor zover dat kan in bad...) òf ik ga er maar weer uit.
Als wij de badkamer gaan verbouwen is dat zeker een groot punt van aandacht!

Chantelle

Chantelle

16-11-2009 om 15:12

Waarvoor wil je hem gebruiken?

Wij hebben een groot, diep bad. Ideaal, onze drie kinderen kunnen er lekker in spetteren en die drie keer per jaar dat ik in bad ga, is het echt relaxen. Niks erger dan in bad gaan en je knietjes boven het water meoten uitsteken. Twee keer per jaar gaan we samen in bad en dan is het ook wel zo lekker dat je een beetje ruimte hebt. Een klein bad, dat zou ik echt niet doen. Wij hebben trouwens een groot bad en een dubbele inloopdouche. Als ik moest kiezen tussen bad of dubbele inloopdouche dan ging ik absoluut voor de dubbele douche. Er is hier al eens een draadje over geweest. Veel mensen vonden het maar iets raars. Ik vind het ideaal. Drie kinderen kan ik binnen 5 minuten douchen, inclusief haren wassen en afdrogen! En 's morgens hoef ik niet op manlief te wachten of andersom. IDEAAL! Wij hebben inbouwkranen en dat zou ik dus niet snel weer doen. Het is duurder (de kranen maar vooral de arbeidskosten) en als de kraan stuk is moet je halve muur eruit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.