Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

23-09-2009 om 21:51

Welke lippenstift?

Na bijna 20 jaar is mijn vertrouwde lippenstift op. Het was er eentje die verkleurde op je lip, al naar gelang de zuurgraad van de huid (zeiden ze). En hij bleef dus écht de hele dag zitten. Ideaal voor iemand als ik dus die best een kleurtje wil maar een hekel heeft aan dat getut de hele tijd. En lekker zuinig, één keer daags een beetje deppen, doe je er lekker lang mee!
Helaas kan ik dezelfde lippenstift natuurlijk niet meer krijgen na al die jaren. Wat voor eentje kan ik nu het beste aanschaffen? Wat houdt écht superlang?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

24-09-2009 om 00:13

Grijns.

Ik dacht hetzelfde als Cobi.
Als hij twintig jaar oud is kan ik me voorstellen dat hij verkleurd ( zeker naar mosgroen Guinveertje ?).
M.

tonny

tonny

24-09-2009 om 08:27

Op een braderie

(jaja, braderie, gezellig!) heb ik dat soort lipsticks gezien. Ze zijn groen of blauw, maar kleuren roze/rood op je lippen en blijven inderdaad lang functioneren.

tonny

Is speciale soort

'vroeger' toen ik puberde namen wij die altijd mee uit de balkanlanden waar wij op vakantie gingen (achter het ijzeren gordijn toen nog). Ze zijn groen of blauw en het raadselachtige is dat als je ze op doet je er wél een natuurlijke rode kleur van krijgt, die overigens bij iedereen anders rood is (al naar gelang je eigen huidskleur vermoed ik). En raar maar waar. 't heeft de hele dag effect.
Ik heb ze laatst gezien in een turkse supermarkt en ook ooit al eens in engeland in zo'n indische winkel. Dus ik zou daar de zoektocht op concentreren guinevere, op winkels van oosterse of zuidelijke oorsprong.
groeten albana

Guinevere

Guinevere

24-09-2009 om 12:19

Jaaaah

Ja, die zijn het, die dingen die van zichzelf al een rare kleur hebben! Dan ga ik morgen maar eens langs de oosterse buurt, goede tip!
En ik heb er écht bijna 20 jaar mee gedaan, dat is geen tikfoutje. Wel ongelooflijk, dat begrijp ik. Hoe lang deed jij er dan mee, Albana?

Guinevere

Guinevere

24-09-2009 om 12:55

Ja, pandia

Ja, die ken ik hoor, pandia... Gelukkig gebruik ik die bedorven troep alleen op mezelf! En het belangrijkste vind ik, dat ie lang op de lippen blijft zitten. Als ik het nu nog kan kopen, kan ik zelfs overwegen een nieuwe te kopen, voordat de schimmel erop staat!
Nog iemand die met mij durft te zoenen?

Geen idee

Ik heb na m'n puberteit amper nog ge-lippenstift, hoogstens 2 keer per jaar ofzo. En die oude is allang foetsie (heb je 'm nodig is ie weg!!!), sterker nog zelfs de nieuwe raak ik kwijt. Ik leen ze nu overigens gewoon van dochter...
(zonder vragen, die doet het ook bij mijn spullen lekker puh!)
groeten albana

Rieke

Rieke

24-09-2009 om 15:08

Haha

Deze lippenstift bezorgt u zachte, verzorgde, sensuele lippen…die niet alleen de belangrijke dagelijkse dingen zoals eten, drinken en kussen doorstaan maar ook de belangrijke dingen van de nacht…

Dit bovenstaande las ik op een site van de denkende lippenstift.
Ik kan me herinneren dat ik deze lippenstift vroeger ook heb gekocht...

Het zijn écht hele rare lippenstiften

Wij namen ze ook wel als kado mee voor vriendinnen, het zijn écht hele 'rare'. Heel anders dan de gewone die wij hebben. Je smeert er wat groens op dat voelt wel als lippenstift, je voelt het laagje, zoals bij gewone. Maar de kleur komt van binnenuit....Ook als de lippenstift eraf is door drinken, praten, kussen etc. blijft de kleur van binnenuit komen, terwijl het 'laagje' allang weg is...Het laagje doet iets met je lippen waardoor je lippen een dag lang 'feller' kleuren dan je normale kleur. Zoiets als gebeurd met henna, je smeert henna op je hand (=donkerbruin) laat het even intrekken, wast het eraf en je hebt een rode vlek op je huid. Zoiets, alleen dit is voor ong. 1 dag.
groeten albana

Indonesie

Mijn schoontante laat ze altijd per doos uit Indonesie aanrukken.
Ik wil wel eens voor je kijken hoor, maar heb wel eens indianenverhalen over kwik in die stiften gehoord.

Ik heb er in Nederland nog wel eentje liggen. 2 gebruikt, ik krijg er een gek paarsig kleurtje van.

Guinevere

Guinevere

25-09-2009 om 20:35

Eng spul?

Ja, dat vroeg ik me inderdaad af, zijn die dingen nou wel veilig, gezien het idiote effect?
Helaas heb ik vandaag geen tijd gehad om op zoek te gaan in "mijn" exotische buurt, volgende werkweek nieuwe kansen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.