Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippie

Chippie

24-01-2011 om 11:41

Welke lichaamsvorm heb ik?

Die twee Engelse dames (Tricia? en ???) gaven mensen stijl/kleding advies. Ze gingen uit van lichaamsvormen. Ik kom er maar niet achter welke lichaamsvorm ik heb en dus ook niet wat mij het beste staat.

Ik heb een zware boezem (in strakke truitjes voel ik me dus niet prettig) maar mijn bovenlijf is voor de rest best 'dunnetjes'(maar dat zie je dus niet) Ik draag BH-maat 70/75G. Armen zijn ook redelijk slank. Schouders zijn volgens mij best wel breed.
Ik heb best een mama-buikje maar een enigszins smalle taille. Brede heupen en flinke dijbenen.

Een lange rechte broek (strak om billen en bovenbenen) staat het mooist. Bij een spijkerbroek houdt ik vaak wel wat ruimte bij mijn taille over (zo'n gapend gat). Ik heb nu een broek van Mac, die zit als gegoten.

Qua bovenmaat draag ik meestal 44 of XL. Het knoopje bij mijn boezem zit dan nog te strak en bij een jasje is het onderste gedeelte te wijd. Schouders kloppen redelijk.

Nu ben ik vaak in een lange broek (spijkerbroek recht model of paardrijbroekachtig iets) met lang vest oid te vinden.

Wie weet wat mij goed staat? Zeker in de zomer (geen vestenweer) weet ik nooit wat ik aan moet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je klinkt als

een zandloper! Met een buitenproportionele bovenkant, en dat is denk ik voor jou meteen het grote struikelblok voor het vinden van leuke kleding.

Even uit mijn hoofd: niks wat de nadruk op je borsten legt (dus zeker geen coltruien of hoge hals), maar V-halzen. Voor de zomer (en eigenlijk in de winter ook) kun je beter jurken en rokken dragen dan broeken omdat je taille daarin beter uitkomt en je heupen en dijbenen verhult.

Zoek eens verder op Trinny and Susannah: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-488236/Trinny-Susannah-reveal-12-womens-body-types--you.html

En de naam King Louie gaat vast ook nog wel vallen.

Chris

Chippie

Chippie

24-01-2011 om 13:47

Chris h

"een zandloper! Met een buitenproportionele bovenkant"

En bedankt! Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk, daar zit wel een groot probleem. Ik overweeg een verkleining maar met de juiste kleding (en juiste BH!) aan valt het niet heel erg op en ik heb geen lichamelijke klachten. Omdat mij omvang (70/75) redelijk smal is, zijn mijn borsten an sich kleiner dan van iemand met een 80D cup. Maar shoppen vind ik een ramp. Steeds maar weer in iets hijsen om tot de conclusie te komen dat het niet past. Grrr.

Het gekke is dat ik mijzelf een zwarte effen coltrui mooi vind staan. Daar lijken m'n boobs een stuk kleiner in dan in een V-hals (hoog shirtje onder V-hals kan wel).

Rokjes staan me totaal niet, daar lijk ik heel erg vierkant en massief in. Jurkjes met een jasje erover staan wel.

King Louie heb ik wel eens gezien maar vind ik te druk (ik houd van effen kleding).

joep

joep

24-01-2011 om 14:01

Chippie

Altijd zeker geweten dat jij er uit ziet als Elvan van sesamstraat, dus niet.
Bij smalle figuren met een flinke bos hout, is een Vhals niet altijd mooi, vooral als je een lange nek hebt, wordt het figuur soms raar.
Een coltrui kan zeker mooi staan, als het maar een flinke col is dat hij iets over de boobies komt.
Ik vind zelf een halslijn die wat in de breedte gaat, b.v. boothals of watervalhals soms ook mooi/ borstverkleinend staan. Als in ieder geval de schouders en armen maar strak zijn, met een pofmouw wordt je snel forser.
Overslagjurk is altijd goed en ook effen wel verkrijgbaar.

wendelien

wendelien

25-01-2011 om 10:11

Bruikbare site

Je zou eens kunnen kijken bij 2style4you.com. Daar vind je o.a. de optie van een figuuranalyse. Je moet weliswaar een account aanmaken en met het meetlint aan de slag, maar dan krijg je ook wat. Je kunt er leuk rondneuzen in de "shop" en kledingstukken aanklikken die je leuk lijken. Vervolgens verschijnt er doorgaans een gericht advies, toegesneden op je geanalyseerde figuur. Ook vind je er algemene tips. Succes! wendelien

Chippie

Chippie

25-01-2011 om 22:06

Joep

"Altijd zeker geweten dat jij er uit ziet als Elvan van sesamstraat, dus niet."

Ik heb even gegoogled en nee, ik lijk in niks op dat springerige, getinte, langharige sprietje in baggy broek! Ben heel benieuwd waarop je dat beeld heb gebaseerd. Kan er wel om lachen! Ik denk dat niemand hier enig idee heeft wie of wat Chippie is. Grappig!

Chippie

Chippie

25-01-2011 om 22:09

Joep

Als ik mensen vertel dat ik maat 70/75 G heb (en eigenlijk heb ik nu zelfs een H) dan snappen ze dat echt niet. Maximaal een D-cup denken mensen. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat jij je beeld misschien iets moet aanpassen maar stel je nu geen Dolly Parton voor!

jippa

jippa

26-01-2011 om 09:30

Tipje

voor wie wel eens bij De Slegte komt, ik zag dat de boeken van Trinny en Susanna daar heel goedkoop lagen, althans hier in mijn stad.

joep

joep

26-01-2011 om 11:19

Chippie: blij en eigenwijs

zo kom je over en dat in combinatie met chippie, dan is de link gauw gelegd.
Maar ja, ook geen donker haar zeker, somber en meegaand?
Ik dacht vandaag nog aan je: Misschien dat shoeby wel iets voor je heeft. Ook vaak mooie getailleerde spullen met smalle mouwen.

joep

joep

26-01-2011 om 20:53

Berber

Even over jou dan, dan weet je dat ook maar. Je bent een stoer figuur, 180 of groter, iets te zwaar (iets maar hoor, 5 kilo), mooie kop en blond, dun, lang haar.
Een naamgenoot van je heeft bij mij in de buurt gewoond, vandaar.

Chippie

Chippie

26-01-2011 om 21:36

Joep

Ik heb donkerblond haar inderdaad.

Maar 'blij & eigenwijs' dat klopt wel. Geen idee, dat ik zo over kom!

Enne, Berber, ik dacht ook aan een speciaal draadje.

Chippie

Chippie

26-01-2011 om 21:38

Berber

Denk ik altijd aan een bakfiets. Weet neit waarom en weet ook wel datdit waarschijnlijk onzin is, maar dat beeld komt altijd bij mij op.
Dat donkere haar, halflang, had ik wel goed. Met krullen, toch?

joep

joep

26-01-2011 om 21:51

Goed dat we het er even over hebben

Nou het is beeld weer bijgesteld hoor. Wel vervelend in je hoofd, of er iets niet klopt.
En nee, ik ben geen 2 en ik heb ook geen snotpin (waarom word ik toch niet serieus genomen, denk ik weleens?)
Dat draadje zal er wel komen, ik denk dat we hier weggepromoveerd worden als dit zo doorgaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.