Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

25-02-2011 om 17:22

vind de 2e het leukst (Organza). Maar ik weet natuurlijk niet of die ook het beste in jullie interieur past ))

Petr@

Petr@

25-02-2011 om 17:24

Wit

Ik denk dat wit wel overal bij past. Als ik in mijn interieur rondkijk (bruin-rood) heb ik ook twee lampen met witte lampenkappen en dat past prima!

Lampekap

Lampekap

25-02-2011 om 19:19

Petr@

Bedankt voor je reactie. Ik twijfel heel erg. Die tweede vind ik heel leuk, maar Ikea heeft ook zo'n model en die zie je heel vaak. Ik twijfel ook over de kleur, wit. Ik heb verder ook bruintinten in mijn interieur dus dat wit is dan zo wit. Er moeten wel lampen gekocht worden, want aan het plafond heb ik nu nog peertjes (al een jaar). Om te kunnen lezen heb ik een klein lampje (van Ikea, dat een beetje lijkt op een melkpak), maar mijn eerste uitdaging is nu om een schemerlamp te kopen. Ik ben al bij winkels geweest, maar ik vind het steeds net niet óf veel te duur (300+ tot wel 2000 euro).
Ik neig overigens het meest naar die in de eerste link (Tosca), maar die is wel heel 'gewoon'.

Valerie

Valerie

25-02-2011 om 19:48

2 of 3

Ik vind van de eerste de poot heel lelijk met die onderbrekingen. De kap vind ik prima en ook het leukst geloof ik.
Mijn voorkeur gaat daarna uit naar nummer 3. Twee vind ik iets te 'stoffig'.
Wit kan prima. Komt juist goed uit bij gekleurde muren.
Succes! Lampen zijn lastig hoor.

Lampekap

Lampekap

25-02-2011 om 20:01

Och hemel

Dus 1 vinden jullie niet mooi? Ik vond die poot juist heel apart, dat maakt hem minder saai.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het lastig vindt om lampen uit te kiezen.

Valerie

Valerie

25-02-2011 om 20:43

Gewoon zelf kiezen!

Als je 1 mooi vindt, doe je dat toch! Smaken verschillen nou eenmaal!

Petr@

Petr@

25-02-2011 om 20:56

Haha

Maar wij hoeven hem toch niet mooi te vinden? Wij hoeven er niet tegen aan te kijken ))

En het is inderdaad lastig, lampen uitkiezen. Wij wonen nu 14 jaar in dit huis en sinds 2 maanden hebben we een lamp aan het plafond in de zithoek en tv-hoek. En twee leeslampen, van Ikea, ook erg prettig: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50089392

+ Brunette +

+ Brunette +

25-02-2011 om 21:54

Nummer 2

Als je liever geen lamp wilt van een vormgeving die je veel ziet dan moet je het niet doen natuurlijk. Zelf heb ik ook liever geen meubels van dertien in een dozijn maar de andere twee vallen voor mij meteen af. De poot van lamp nº 1 vind ik niet zo mooi, de kap is op zich niet lelijk maar heeft een wat kille uitstraling. De derde lamp (met die twee kapjes) vind ik tuttig, die zou ik echt niet in mijn huis willen hebben. Maar goed, smaken verschillen. Wat wil je met de lamp uitstralen?

Lamp 1: Ik wil origineel overkomen, het zal me worst wezen of iemand mijn lamp lelijk vindt.
Lamp 2: Ik wil dat men vindt dat ik een goede smaak heb.
Lamp 3: Ik houd diep in mijn hart van knusse schemerlampen maar mijn man heeft liever strak dus dan maar dit.

Lampekap

Lampekap

27-02-2011 om 12:13

Dit helpt me verder

"Lamp 1: Ik wil origineel overkomen, het zal me worst wezen of iemand mijn lamp lelijk vindt."
Daar word ik een beetje opstandig van. Ik heb die lamp nodig voor wat licht in de zithoek, en ik vind hem mooi.
"Lamp 2: Ik wil dat men vindt dat ik een goede smaak heb."
Het is een Ikea-lamp, maar dan 10x zo duur. Getuigt dat dan van goede smaak? Ik denk het niet.
"Lamp 3: Ik houd diep in mijn hart van knusse schemerlampen maar mijn man heeft liever strak dus dan maar dit."
Die vond ik eigenlijk toch al niet zo mooi.
Het wordt dus waarschijnlijk lamp 1.

+ Brunette +

+ Brunette +

27-02-2011 om 20:16

Goedzo, lampekap

Vooral niet te veel aantrekken van wat anderen vinden. Ik vind lamp 2 dus het mooist maar het is inderdaad storend dat Ikea iets vergelijkbaars verkoopt voor veel minder geld. Ikea-meubels vind ik meestal prima vormgegeven maar omdat het op grote schaal wordt verkocht is het een beetje 13 in een dozijn. Toch ziet de kenner het verschil wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.