Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mover

Mover

08-02-2009 om 17:20

Welke lak of vernis

We hebben een gewone witte (mdf) plank opgeleukt met plaatjes. We hebben een collage van kranteplaatjes met behangplak erop geplakt. Het is erg mooi opgedroogd. Eigenlijk willen we het geheel een beschermlaag geven zodat eea er over een half jaar nog steeds leuk uitziet. Heeft iemand ervaring met het gebruik van lak of vernis? En wat werkt beter? Als we een lak eroverheen kwasten, laat dan de behangplak niet los, of gaan de plaatjes dan niet verweken? Als we spuitlak eroverheen spuiten, gaat het dan niet vreselijk glimmen? Allemaal vragen waar ik geen antwoord op weet. Iemand anders misschien wel?!
Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marmar

Marmar

09-02-2009 om 00:51

Plakfolie

O.a. te koop bij de HEMA en doe-'t-zelfzaken. Natuurlijk de doorzichtige Dan krijg je een dikkere 'Beschemlaag' dan met vernis of lak. Maar houd er wel rekening mee, dat kranteplaatjes gaan vergelen. Wat je ook doet. Ook vernis of lak houden dat niet tegen.
En oh ja: je berichtje hoort ws thuis in 'het nieuwe huishouden'. Vraag je de beheerder om het te verplaatsen?

Brianna F

Brianna F

09-02-2009 om 11:03

Glitsa

Of te wel botenlak

Mover

Mover

09-02-2009 om 20:35

Draadje wordt verplaatst

Ik heb de redactie gevraagd dit draadje te verplaatsen. Was inderdaad verkeerd gepost. Excuses.
Bedankt in elk geval voor de tips van plakplastic en glitsa. Glitsa zal ik wel bij de gamma o.i.d. kunnen vinden? (Ben dus niet zo'n knutselaar, zoals je uit deze vraag zal begrijpen!)
Het vergelen van de plaatjes maak ik me niet zo druk om. Dan plakken we er weer wat nieuws overheen. Wordt het een "levend" kunststukje. Iedere paar maanden iets nieuws erop plakken.
Hoewel, over plakplastic kan je waarschijnlijk minder makkelijk plakken, en over de lak mogelijk weer wel (even opschuren en weer iets nieuws opplakken)? Nogmaals bedankt, ik ga even kijken wat voor onze plank het makkelijkste werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.