Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Doehetzelver

Doehetzelver

10-06-2010 om 20:31

Welke kleur moet er op de muren?

Ik twijfel, of hier of bij puberteit... toch eerst maar hier.
We zijn de bovenverdieping grondig aan het renoveren. Momenteel is de slaapkamer van puberzoon (16) aan de beurt. Er komt scan op de muren, de vloer is antraciet en zijn bed, kast, bureau en kastje zijn white wash. Verder komt er nog een donkerblauwe leren tweezitter in te staan. De kamer is vrij ruim (4,5 x 3,5) maar één lange kant heeft een schuin dak (wit). Een derde van deze lange kant is een dakkapel en aan een van de korte kanten zit ook een raam dus de lichtinval is goed.
Zoon maakt het niets uit wat er op de muren komt. "Doe maar gewoon wit" zei hij. Maar dat vind ik nogal saai. Dat ik op een of meer wanden een kleur wil hebben vind hij ook prima. "Doe maar wat". Ik zit zelf te denken aan blauw. Maar ja, wat voor blauw? En welke muur wel en welke niet? Wie kan me adviseren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

T is toch zijn kamer?

Als hij zegt 'doe maar gewoon wit' dan zou ik dat ook maar gewoon doen. Als jij een prachtig kleurtje uitkiest, lijkt het me typisch des pubers om dat aqua blauw (of whatever0 nou net niet cool te vinden (en natuurlijk pas als het op de muur zit, niet als je het blik verf aan hem laat zien). Nee, dat is een makkelijk vermijdbaar probleem, en je hebt vaak al genoeg te discussieren met een puber, dus ik zou het wel weten....snel witte verf halen!

Ik vind overigens niks mis met witte muren, ook niet op een puberkamer.

Ingrid

Doehetzelver

Doehetzelver

10-06-2010 om 22:40

Ingrid

Nee tuurlijk is er niets mis met witte muren. Alleen wit is zo wit en dus ook erg besmettelijk (weet ik uit ervaring omdat het merendeel van de muren hier in huis ook gewoon wit is).
Maar het interesseert hem geen ene moer. Niet als het wit blijft, en niet als het een andere kleur krijgt. Hij zegt wit omdat hij denkt dat dat voor mij het makkelijkste is (scan is van zichzelf al wit). Maar sauzen moet toch. En of het dan wit wordt of een andere kleur dat maakt dan ook niets meer uit.
Wat ik ermee wil zeggen is dat hij mij de totale regie in handen heeft gegeven maar dat ik er wel een echte jongenskamer van wil maken dus niet MIJN kleur op de muren wil doen. Snap je?
Vandaar mijn vraag, wat is nou geschikt voor jongens van 16/17 of maw wat vinden de meeste jongens van die leeftijd een gave kleur?

Niet doen

probeer niet om er een *echte jongenskamer* van te maken,je zoon is bijna volwassen,gewoon wit doen dus.
hier heeft zoon eerst alle muren van zijn kamer donkergrijs gehad,het was echt een donker hol( maar zijn keus)rond zijn 16e was hij dat zat en heeft hij alles wit geschilderd,dat is zo gebleven tot hij het huis uit ging.

reina

reina

11-06-2010 om 08:28

Wit

Ik zou ook voor wit kiezen. En als hij na een poosje toch een ander kleurtje wil pakt hij gewoon een pot verf en een kwast en dan kan hij zelf aan de slag.
Hier waren de wanden van de puberkamers ook ooit wit, maar zij zijn kleur-mensen, dus de wanden hebben alle kleuren van de regenboog gehad, van lief-roze tot donkerrood en zwart (zoals ik pas kon constateren toen het behang er af ging en ik al die kleuren weer tegenkwam ), wanden van kleur veranderen deden ze in een middagje.

En voor het besmettelijke....

...neem je afwasbare latex. Wel wat duurder, maar wat geeft het. Wij hebvben het her en der ook, en ik vind het zeker in het wit ook wel heel mooi, het glanst wat meer dan gewone muurverf. En dat afwasbare werkt echt!

Ingrid

Doehetzelver

Doehetzelver

11-06-2010 om 09:37

Jongenskamer

Natuurlijk bedoel ik als ik het heb over een echte jongenskamer niet een kinderjongenskamer. Ik heb blijkbaar het verkeerde woord gekozen.
Maar alle muren wit lijkt me zo steriel, zo saai. Vooral omdat de meubels ook al wit zijn. Natuurlijk kun je wat kleur aanbrengen door o.a. een mooi dekbedovertrek en misschien rol/vouwgordijnen (al heeft dat laatste bij mij wel de voorkeur voor neutraal). En zijn tv en playstation ook al donkere attributen. Maar dan nog... alles wit... Onze andere twee pubers hebben wel naast drie witte muren één gekleurde muur (de een donkerpaars en de ander appelgroen) Persoonlijk vind ik het vrolijker, maar ja, dat zijn dan ook meiden.
Maar goed, vandaag komt de scan erop. Dat is toch ook al wit. We zullen eens kijken hoe dat oogt Morgen gaat er gesausd worden dus we hebben nog een dag om erover te denken.

soepstengel

soepstengel

11-06-2010 om 10:29

Zilver?

een soort ijzer kleur zeg maar? En dan niet helemaal de muur verven maar een brede baan. Samen met donkergrijs en wit erg mooi denk ik.

Enne pelle....wij hebben al zoiets op de muur in de slaapmer nml kantelen. De muren waren in de hoeken wat rommelig, dus geen strakke lijn wat niet mooi was als ik daar de verf liet overgaan in een andere kleur, dus heb ik een blokje licht blauw links van de ene muur door getrokken en het blokje grijs/groen erboven naar rechts naar de andere muur. Het is erg mooi geworden.

Toke

Toke

11-06-2010 om 11:35

Donkerblauw

Ik zou denk ik het donkerblauw van de bank laten terugkomen op de korte muur zonder raam. Als ik het goed begrijp is die muur ononderbroken, dus geen raam of deur? Dan komt dat best mooi over, en je kunt het weer oplichten met een whitewash-meubel ervoor of whitewash boekenplanken. Bij donkerblauw stel ik me dan een niet al te harde kleur voor, dus wat dof donkerblauw, neigend naar donkergrijs. Combineert ook wel mooi met de vloer.
Het maakt de kamer rustig, stoer, maar toch met een accent. Er blijven genoeg witte wanden over, toch?

reina

reina

11-06-2010 om 11:47

Maar

Een witte muur op zich is kaal, maar ik neem aan dat ie toch niet leeg blijft? Posters, doeken, planken voor van alles en nog wat, dat maakt de boel vanzelf kleuriger. Persoonlijk zou ik voor een 16-jarige niet meer gaan invullen wat hij leuk moet vinden.

Toke

Toke

11-06-2010 om 15:41

Keuze

Hm, je kunt het ook anders benaderen. Als een 16-jarige niet zo'n uitgesproken smaak heeft, of een onverschillige houding aanneemt, (wat allebei kan bij een puber), is dan de enige optie dat alles wit blijft/wordt?
Ik denk dat je een 16-jarige dan ook prima aangenaam kunt verrassen met een kleur waarvan je denkt dat die goed bij hem en de kamer past. Op die manier leer je hem toch ook keuzes te maken en smaken te waarderen.
Maar ik zou het wel subtiel doen, ik zou niet alle muren roze met oranje doen omdat het hem niet uitmaakt. Want het maakt hem natuurlijk wel 'iets' uit.

Lekker wit laten.

En dan leuke kleurige posters die passen bij zijn smaak of interesse/hobby ophangen. Kun je ook makkelijk vervangen voor iets anders... ik zou het mezelf zo makkelijk mogelijk maken...

Cakey

Doehetzelver

Doehetzelver

12-06-2010 om 09:30

Het wordt.....

.....staalblauw.
Het idee van Toke was ook mijn idee: de korte muur die ononderbroken is blauw maken en de rest wit laten. Aan die muur komt ook zijn buro te staan met twee whitewash planken erboven. Het is exact de kleur van het bankje dat er recht tegenover komt te staan.
Ik heb hem alsnog zelf de keuze laten maken: of helemaal wit of dus een muur met die kleur. Hij koos toch voor staalblauw
Vandaag gaat het gebeuren.
Bedankt voor al jullie meedenken!

Toke

Toke

13-06-2010 om 20:27

Staalblauw

He wat leuk, staalblauw. Dat bedoelde ik ook ongeveer, maar wist natuurlijk niet dat het bankje die kleur had. Ben benieuwd hoe het is geworden en vooral wat je zoon ervan vindt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.