Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

17-09-2009 om 13:31

Welke kleur kies ik?

voor ons nieuwe huis zijn we aan het rondshoppen. Ik wil graag van die inbouwschuifdeurkasten.
Maar welke kleur?
Ik vind van dat gekleurde glas erg leuk maar is ook vrij prijzig. Alleen maar wit vind ik saai. Maar welke tint neem ik dan?
Ons bed is een maffe kleur.
Als je er wit op legt lijkt het geel. Als je er bruin op legt lijkt het ecru/roomwit.
Het zit daar ergens tussenin, gelig, ecru achtig met lichtbruin.
Met dekbed hoezen loop ik ook altijd te stoeien. Heb nog geen kleur gevonden die er echt leuk bij staat behalve wellicht iets van bordeaux rood of bruin. Maar bruin vind ik eigenlijk geen kleur....
Wat zou mooi kunnen zijn voor zo n kastdeur?
Iemand een ingeving?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-09-2009 om 20:28

Hmm

Diep donkerblauw, olijfgroen of lavendelpaars. Zoiets? En dan een donkere houten vloer.

Rosa

Massi Nissa

Massi Nissa

17-09-2009 om 21:20

Hier

Een enorme inbouwkast met vier schuifdeuren. Muren gebroken wit, vloer donker hout. Man wilde per se meer blauw in het nieuwe huis. Ik neig zelf naar mosgroene of okerkleurige tinten als aanvulling op neutraal gebroken wit, maar hij was aan de beurt om te kiezen. Het werd een kleur ergens tussen lichtblauw en lila (van de Praxis) en dat staat verrassend genoeg heel fris en vrolijk. Nooit gedacht. De achterkant van de panelen is diep-donkerblauw, ik dacht dat we binnen zes maanden die panelen zouden omzetten omdat we wee zouden worden van die pastelkleur. Helemaal niet, dus. Ik heb in die ruimte ook een schilderij van mijn tante hangen met heel primaire kleuren, het staat er prachtig bij. Kortom, probeer eens een kleur die *niet* in je normale kleurenvocabulaire voorkomt.
Groetjes
Massi

Margriet*

Margriet*

17-09-2009 om 22:38

Maar neutraal

is wel praktischer. Hier een kast met glimmende deuren maar dan niet van de dure Doors maar wel zelfde kwaliteit, als je het adres wil hebben hoor ik het wel.
De kast combineert mooi met een grenen vloer en witte muren en bruine gordijnen. Aan de andere kant van de kamer is een muur groen. Ik vind het nog steeds een goede kleur.

angel3

angel3

17-09-2009 om 22:59

Ja adres graag!

oke oke leuk om te horen allemaal top!
Praxis hoor ik.... watvoor materiaal hebben ze daar dan van? heb je dan glas achtig of matte panelen?
Ik heb alleen glas gezien of hoogglans. In mijn hoofd 'lijkt' mat me zo 'goedkoop' aandoen. Ai dat klinkt niet aardig maar ik moet echt even gaan kijken. Ik wist niet dat ze bij Praxis dat nu ook hebben.
Dat andere adres ben ik ook erg in geinteresseerd Margriet!

fijn!

In amstelveen

zit Mayer. Zie google. En Lundia heeft ook schuifdeuren. Kan ook zonder interieur.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.