Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

29-07-2010 om 15:28

Welke kleur bank?

Ik heb een Ektorp bank van Ikea. Daar zitten nu hoezen om die ooit gebroken wit met bloemen waren. Inmiddels zijn ze heel erg gebroken wit cq vaal grijs, en zelfs na wassen op 60 graden worden ze niet meer schoon. Bij Ikea hebben ze verschillende effen hoezen, o.a. bruin, rood en blauw. Welke kleur zou het langst mooi blijven en is het minst besmettelijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

29-07-2010 om 15:48

Hmmm

Die hoezen heb ik ook,ze worden nog redelijk wit met een voorwas en wat van die Oxy-troep.Nadeel van die effen hoezen: daar zie je dus ook alles op,zie ik bij mijn zus,zij heeft donkerblauwe hoezen van Ektorp.En ze worden weer vaal van het wassen en het licht.
groetjes,bastet

Maxime.M

Maxime.M

29-07-2010 om 16:16

Donkergrijs

Hoi,

Ik heb weliswaar een andere bank van ikea, maar wij hebben daar een antracietgrijze hoes voor en een gebroken witte. We wisselen per seizoen af. Nu wit en in de winter vaak antraciet, maar ook wel eens andersom hoor.

Maxime

Rood

Wij hebben rode hoezen op onze Ikeabanken, na een paar jaar worden ze nu wel wat valer, maar dat vind ik juist wel mooi. We hebben ook donkerblauwe gehad, maar daar zie je inderdaad alles op. Hoe is dat bij donkergrijs, Maxime? Misschien wel weer eens leuk om iets anders te doen, hoewel ik nog niet uitgekeken ben op het rood.

Muusje

Maxime.M

Maxime.M

30-07-2010 om 09:13

Geen probleem

Hoi,

Nee ik heb zelf met die donkergrijze hoezen toch niet het idee dat je er alles op ziet. Maar op zich is het denk ik net zo'n tint als donkerblauw, dus misschien ligt het aan de eigenaar van de bank? Ben ik misschien wat makkelijker dus, maar echt kan me niet herinneren (de witte zit er nu op) dat je er zo veel op zag.

Maxime

Bastet

Bastet

30-07-2010 om 11:05

Maxime

Dan heb je vast geen huisdieren in lichte tinten..
Bastet

Vic

Vic

30-07-2010 om 13:01

Wit?

Dat vind ik dapper. Mogen jouw kinderen op de bank geen koekje eten of limonade (en chocomel) drinken? En met voeten op de bank? Ik denk dat het hier nog geen week lukt om een witte bank schoon te houden. Het is niet zo dat ze de pindakaas over de bank smeren, of er met schoenen op gaan. Maar blijkbaar is het al voldoende om met blote voeten (zeker in de slipper-tijd), of sokken op de bank te gaan zitten. Of een keertje vergeten handen te wassen na het buiten spelen.

Bastet

Bastet

30-07-2010 om 14:10

Vic

Ik was de hoezen ongeveer 1x per 2 maanden,met drie katten,drie kinders.En wij eten en drinken gewoon op de bank.
Groetjes,bastet

Vic

Vic

30-07-2010 om 14:28

Ach so

Dat maakt wel verschil dan. Ik heb de hoezen een jaar of 3, en nu een keer gewassen. Dat wordt niet meer schoon dan ;-( Mijn goede voornemen voor de volgende hoezen is om ze minimaal 3 x per jaar te wassen.
Doe jij dan alleen de kussens, of ook het gedeelte dat om de bank gaat? Ik heb nu alleen de kussens gedaan, maar je ziet wel heel erg verschil met (vooral) de leuningen. Maar het is zo'n klus om dat grote stuk er vanaf en weer erom te doen.

Bastet

Bastet

30-07-2010 om 16:59

Vic

Ik heb witte hoezen met blauwe bloemen,dus ik was ook het deel wat om de bank gaat,ik denk dat je anders kleurverschil krijgt. Inderdaad een hele klus!
groetjes,bastet

Maxime.M

Maxime.M

31-07-2010 om 00:27

Katten

hoi,

jawel, wij hebben een rode kat en een zwart met witte. Ze zitten alleen bijna nooit op de bank (is niet de opvoeding, doen ze gewoon niet) ze lopen wel eens over de leuning, maar lekker slapen willen ze alleen op een dekentje (hebben wij even mazzel) dus alleen het losse dekentje komt onder de haren te zitten.
Wassen doen wij een tot twee keer per jaar (alleen bij wisseling van de hoezen, en dan wel de hele bank eigenlijk...is wel een rot werkje)

Maxime

Bastet

Bastet

31-07-2010 om 08:24

Maxime

Dat scheelt,ik tref regelmatig een stapel katten aan op de bank..
Bastet

amk

amk

31-07-2010 om 09:13

En meer keuze

bij Bemz.com daar hebben ze pas mooie hoezen voor alle Ikea banken.
Wel duurder dan bij Ikea, maar ook voor banken die niet meer bij Ikea in het assortiment zijn, of die ze zo fijn van formaat hebben veranderd zonder dat even te melden.
Ga er bij Ikea dus niet zonder meer vanuit dat de hoezen van nu passen over jou bank van 5 jaar oud als je pech hebt.

Wassen

Wij wassen de hoezen van onze Klippans zo'n drie keer per jaar. Hier geen poezen en de hond mag niet op de bank. Op het wit en het blauw dat we hiervoor hadden, zag je veel sneller vlekjes (er wordt hier gewoon op de bank koekjes ed gegeten en met drie kinderen heb je dan snel een vlek...) De Klippanhoezen lijken mij overigens makkelijker wisselen dan de Ektorp. Komende week ga ik ze weer wassen, ze worden weer een beetje smoezelig.

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.