Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke kinderspullen bewaren jullie?

ik heb voor elke dochter een koffertje met babykleertjes, sommige 'topstukken' bewaar ik dus goed. De jongste is nog maar 3 maanden dus we hebben nog volop babyspul in huis maar de eerste stapels waar ze uit is gegroeid wachten op een beslissing (weg of bewaren).

Huishoudelijke dingen zoals sterilisators, kinderwagens, maxicosi's gaan allemaal weg via marktplaats daar heb ik geen moeite mee. De wieg bewaar ik zeker.

En we hebben bijvoorbeeld heel veel duplo (lego voor dreumissen), bewaren jullie dat voor volgende generaties ? En ander speelgoed, kinderboeken ? Tekeningen, knutsels, werkboekjes, schriften ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

11-10-2009 om 22:13

Manda rijn

Ik heb nog best veel, ik heb bijv. wat kleertjes bewaard, vooral de bijzondere dingen, zoals het pakje wat dochter droeg toen wij gingen trouwen (ze was toen 4 maanden oud), kleertjes met hun naam erop,het eerste jurkje etc. Verder hun lievelingspop en lievelingsknuffels, kinderboeken. Ik heb wat mappen en doosjes met schoolwerkjes en er staan hier tonnen vol duplo en lego, is altijd nog veel mee gespeeld, voor wie ik het nu bewaar weet ik niet, maar wegdoen doe ik het niet.

Tekeningen en knutselwerkjes

gooi ik in een grote doos met naam en datum. Om de zoveel tijd spit ik de doos door om te zien of ik het echt zo bijzonder vind. Per kind heb ik een babypakje.

De rest gaat allemaal weg.

Ik ken een vrouw die de zolder vol kinderspeelgoed had. O.a. poppenwagen, en -wiegjes etc. Ze heeft vooraal kleinzoons en haar kleindochters spelen liever met babyborn en willen die oude troep niet.

Mijn moeder heeft veel van mijn babykleertjes bewaard en ook kindertekeningen. Ik hecht daar nu niet veel waarde aan en heb veel weggegooid. Sommige van mijn babykleertjes gebruiken mijn kinderen als poppenkleertjes.

Ik denk dat ik alleen wat lego en playmobil bewaar voor later, lijkt me tijdloos.

Bastet

Bastet

12-10-2009 om 08:39

Van alles

Van ieder kind een rammelaar,een rompertje,wat knutsels,
tandjes,de felicitatiekaarten van de geboorte,de ziekenhuispapieren,groene boekje,en duplo,lego,playmobile.Ze hebben ieder een eigen doos,waar ik ook afentoe eens schriftje in doe en natuurlijk hun rapporten van school.Overigens speelden mijn kinderen wel heel veel met het oude speelgoed van hun vader,waarvan mijn schoonouders vrij veel hadden bewaard.
Groetjes,bastet

reina

reina

12-10-2009 om 09:26

Zelf

Ik heb niets van vroeger, alleen mijn doopjurk en mijn lagere schoolrapport, waar ik dan ook heel zuinig op ben. Mijn oma heeft alles weggegooid toen mijn ouders gingen verhuizen en zij wel even mee zou helpen. Ik vind dat heel jammer, daarom bewaar ik wel veel, mijn kinders kunnen het altijd nog wegdoen. Mijn zoon speelde vroeger heel graag met alle autootjes die zijn vader verzameld had en waar hij heel zuinig op geweest was.

angel3

angel3

12-10-2009 om 09:47

Selectief

ik bewaar de eerste geboortepakjes e.d, cb boekje, bijzondere knuffel, dat soort dingen. Verder heb ik een boekje van elk kind met prietpraatjes. Daar stop ik ook de eerste kribel briefjes in, zoon begint nu een beetje te schrijven dus zo n kladje met 'mamaisliv'

Verder de eerste echte koppoter of een tekening waar kind zelf enorm trots op was. Het liefst bewaar ik dingen die ergens in kunnen (mapje, ordner) Ik gooi redelijk makkelijk weg.

Mijn moeder heeft veel van mij bewaard. Zo n beetje alle repetities van het hele VWO. MAPPEN VOL! en al mijn tieneragenda's. Geweldig. Dat is een leven in een boekje. Die heb ik allemaal bewaard. Geeft een leuk tijdsbeeld en alles wat ik belangrijk vond staat erin (afspraakjes, sporten, verliefdheden, songteksten

Ik ben van plan lego en playmobil wel te bewaren. Schoonouders hebben dat ook nog van 30 jr geleden. Kids spelen ermee als ze daar zijn...

Fotos maken van dingen vind ik wel slim. Ga ik doen...

Manda Rijn

Manda Rijn

12-10-2009 om 10:40 Topicstarter

Foto's

wat we een uitkomst vinden is foto's afdrukken in zo'n album van bijvoorbeeld Hema. Ja de kwaliteit is minder dan gewone printjes maar ik heb geen zin meer om honderden foto's in te plakken.

Van de baby hebben we nu net een album laten drukken, erg prettig, scheelt ruimte. Van dochter2 heb ik nog allemaal foto's die dus wel zijn afgedrukt maar niet ingeplakt. Als ik de foto's op 1 van de cd's terug kan vinden overweeg ik alsnog er zo'n album van te maken.

Doorgeven

In beginsel bewaar ik een hoop. Iedere grote schoonmaak kijk ik even en wat ik nog speciaal vind bewaar ik, de rest gaat weg. Heel handig: een zwangere zus! Het helpt als je dingen weggeeft aan iemand als je weet dat die dingen voor die ander ook speciaal zullen zijn. Hier een kinderwagen waar dus misschien het vijfde kindje in gaat vervoerd worden (tot nu toe mijn twee eigen en twee van vriendinnen).
Overbodige kleding en speelgoed in de categorie niet speciaal zijn voor de rommelmarkt.

Weinig

Ik heb voor allevier een doos met daarin het eerste babypakje, foto's en kaarten van de kraamtijd, kaarten van iedere verjaardag gaan erin en het "eerste-5-jaar-boek" als ze die jaren voorbij zijn. Verder de eerste tekening en af en toe speciale knutsels/eerste schriftje oid van school.

Speelgoed e.d. doe ik weg als ze er te groot voor zijn geworden (denk ik tenminste, nu kan ik het nog doorgeven, jongste is nog maar 7 maanden). Alleen playmobil, duplo en dure barbiedingen bewaar ik, wie weet kan ik daar ooit mijn kleinkinderen nog eens gelukkig mee maken.
Kleding, behalve dan het eerste pakje, doe ik ook weg en andere dingen van school gaat ook gewoon weg. Mijn moeder had het voor mij allemaal bewaard maar toen ik op mezelf ging heb ik het overgrote deel ongezien weggegooid. Wat moet ik er mee tenslotte?

Nog een ding wat wel in de doos gaat: ik schrijf ieder jaar rond hun verjaardag een brief naar mijn kinderen (allemaal apart natuurlijk) en die gaat er ook in. Misschien vinden ze dat later leuk om te lezen en anders vind ik dat zelf wel leuk, je vergeet tenslotte een hoop dingen weer.

Jacoline29

Jacoline29

15-10-2009 om 14:29

Van alles

oa pinkeltjes serie,duplo,lego, een paar kleertjes en spulletjes v/d babytijd,een oud hobbelpaard,gemaakt door mijn overgrootvader en een wandelwagetje van 34jr oud.

2 dingen

Hi Manda,

Qua kleding heb ik maar 2 dingen bewaard. 1 rompertje van Larissa mt 42 en een pakje van Lucas, ook mt 42. Het ligt in de kledingkast van de kinderen en af en toe kom ik het wel eens tegen. Dan schieten er elke keer weer beelden door mijn hoofd hoe klein ze waren en hoe emotioneel die tijd was. Ik prijs mij dan ook elke keer weer gelukkig hoe groot ze nu zijn en hoe ontzettend goed het gaat. Ik weet ook niet of die kleding later ooit zelf krijgen. Ben er teveel aan gehecht. Verder bewaar ik nu sommige tekeningen, maar zodra ze echt zelf tekeningen gaan maken, wil ik daar zoveel mogelijk van bewaren. De rest (kleding, speelgoed, flessen ed) worden hier verkocht, weggegeven of in de vuilnisbak gegooid. Mijn zolder is groot, maar staat ook behoorlijk vol met van alles en nog wat.

Maar die 2 kledingstukken van de kids gaan nooit weg.

Greetz
Mariska

Manda Rijn

Manda Rijn

19-10-2009 om 16:42 Topicstarter

Mariska

Oh dat kan ik mij heel goed voorstellen ! Ik ken iemand die eens dat soort pakjes (of waren het rompertjes) in een soort 'diepe 3d' lijst heeft gedaan, je hebt ze volgens mij wel bij ikea, dan moet je wel iets knutselen zodat ze mooi in die lijst blijven (kartonnen hangertje knippen oid).

Manda

Hi Manda,

Grappig dat je dat schrijft. Ik wil ze namelijk al lange tijd inlijsten en het is er nog steeds niet van gekomen. Ik ga toch eens kijken als ik weer bij Ikea ben. Ga ik gewoon een grote kopen en ze er samen indoen. Het blijven gewoon 2 kledingstukken die zoveel vertegenwoordigen. Denk dat je wel snapt wat ik bedoel. Weet je nu al wat je weg gaat gooien en wat je gaat bewaren?

Greetz
Mariska

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.