Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

katje

katje

07-12-2009 om 14:07

Welke kattenvoeding

is het meest geschikt voor een kitten van zo'n 5 maanden oud? Ze krijgt nu wel eens kattenbrokjes van de lidl maar ik heb het idee dat het niet geschikt voor haar is ivm best vaak op de kattenbak gaan om te poepen. Nu wil ik liever meer geld uitgeven voor geschikt voer maar zie door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel merken kattenvoer te koop.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even aan ingridt vragen?

Whoehaha!

Naar de dierenwinkel

zou mijn tip zijn. Goedkoop is volgens mij duurkoop qua kattenvoer. Van dure brokjes uit de dierenspeciaalzaak eten je katten minder, en poepen ook minder. Blikvoer moet je zeker niet aan beginnen. Veel vieze aangekoekte etensbakjes, nergens goed voor, en veel vieze poep. Ik heb 3 katten, en haal eens in de 6-7 weken een 10 kg zak brokken, die dan wel een euro of 50 kost. Da's dus ongeveer een euro per dag voor 3 katten. Vind ik wel meevallen.

Onze vorige katten aten (redelijk goedkope) blikjes voer. Daar aten ze met zijn 2-en een blik per dag van (cent of 50,60?) en dan aten ze er nog brokjes bij.

Dat hebben we met de nieuwe huisdieren dus beter aangepakt.

ingrid

Lol!

was ik al.

hahaha! Vroeg me al even af of dit drsaadje geinspireerd was door mijn toestanden van hierboven....

Ingrid

Hier eet de kat

sensitive van Royal Canin. Goed maar wel vrij prijzig voer. Onze kat heeft erg gevoelige darmen vandaar het speciale voer van RC, eerder haalde ik dieetvoer bij de dierenarts, dit werkt echter ook goed en is algemener verkrijgbaar dus gemakkelijker en kost hetzelfde, nl. 10 euro per kilo ongeveer afhankelijk van het formaat van de verpakking.

Nasha 1st

Nasha 1st

07-12-2009 om 21:11

Hier eten

onze katten gewoon eigen merk, soms Felix of Tom Poes. De brokjes zijn van de Bas van der Heijden...

Carmen

Carmen

07-12-2009 om 22:51

Doe niet zo moeilijk

Gewoon mee laten eten bij de buren...

katje

katje

08-12-2009 om 06:23

Intussen

heb ik voor de kleine kat royal canin voor kittens gehaald, om te beginnen een zak van 2 kg want meer kreeg ik niet mee op de fiets. De andere katten lijken geen problemen te hebben met de lidl brokjes dus dat laat ik dan maar zo.

Onze katten

Eten Maine Coon brokken van Royal Canin. En voor het lekkere krijgen ze er nog (kwaliteits)blikvoer bij.
Overigens zijn katten (net als honden) vleeseters en zouden ze het beter doen op vlees. Carnibest bijvoorbeeld. Wat ik doe: ze krijgen Royal Canin brokken en daarbij krijgen ze kippenhartjes, runderlever, runderhart, kippenlever. Dit krijgen ze gewoon rauw. En de vis (gewoon kabeljauwfilet) krijgen ze gekookt.
Het grote voordeel van een duurdere brok is dat er minder afvalstoffen inzitten en dat ze dus minder zullen poepen!
Let wel even op: je hebt nu kittenbrokken gekocht, je oudere katten zullen waarschijnlijk dol zijn op deze brokken en enorm (kunnen) groeien.
Groetjes, Isabel

Tip voor royal canin brokken

Als je ze niet bij een groothandel kan kopen: kijk dan even op zooplus.nl. Meestal ook nog een kadootje bij 10kg!! Geen verzendkosten boven 29 Euro en snel thuisbezorgd!
Ik heb overigens geen aandelen .

Pinda

bedankt voor de tip.

ishtar

ishtar

10-12-2009 om 10:14

Pinda

bij welke groothandel halen jullie ze, en wat kosten ze daar?

Hé ish!

Wij halen ze niet bij de groothandel, was iemand anders in dit draadje. Wij bestellen bij Zooplus.nl. En bij Zooplus kost op dit moment RC Maine Coon 61,50 en daar krijg je dan een speelgoed kerstmuts bij .

Haha pandia

Ik vind het niet erg om die kerstmuts te missen hoor . Helaas niet bij mij in de buurt. En ik vind het gemak van thuisbezorgen van Zooplus ook helemaal geweldig.
Overigens schiet me net te binnen: op Marktplaats staat ook een aanbieder van Maine Coon brokken van RC. Deze bezorgt wel thuis (zonder kerstmuts .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.