Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lily Lavendel

Lily Lavendel

14-06-2009 om 21:38

Welke (ijzersterke) verf voor op de trap?

Ik ga deze week onze houten trap verven. Heeft iemand tips voor de verf? Welke verf is sterk en kras/slijtvast?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

14-06-2009 om 22:21

Verf + matjes?

Is het misschien handig om toch van die 'halve' vloerbedekkinkjes op de treden te plakken? (ja, dan gaat de verf er WEL af als je ze er ooit afhaalt). Ik denk nl door veel gebruik van de trap dat het toch wel snel slijt.

Vera*

Vera*

14-06-2009 om 22:45

Ehm

De laatste laag parketlak gebruiken als stootvaste laag.

Sikkens

Wij hebben de trap in ons vorige huis geverfd met Rubbol Satura van Sikkens en hebben daar goede ervaringen mee. Trap in ons huidige huis moet nog worden geverfd, maar daar gaan we ook weer Rubbol op smeren. Deze keer de waterdragende versie i.v.m. de stank.

Succes met het verven van je trap, want het is natuurlijk een rotklus.

Chris

kaatje43

kaatje43

15-06-2009 om 10:13

Speciale trapverf

is te koop bij de verfwinkel

Miss M®

Miss M®

15-06-2009 om 20:22

Chrish

De waterdragende verf van Sikkens is lang zo sterk niet als die op terpentinebasis! Maar... wel zo veel beter voor mens en milieu.
We hebben het ook een aantal jaar geleden aangebracht op de trap, en het wordt al gauw lelijk en geeft gauw kale plekken. We moeten het nu eens in de anderhalf jaar opnieuw schuren, gronden en aflakken.
Ik weet niet of je dat ervoor over hebt, maar is een hels karwei als je er verder geen ervaring mee hebt.
MissM-man is schilder, dus dat klusje klaart ie zo
Groet, Miss M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.