Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marit

Marit

10-02-2010 om 13:57

Welke hometrainer?

Ik zoek een hometrainer voor mijn oom (70) die van de fysio continu oefeningen moet doen voor zijn knieen. Ik zie bij Wehkamp heel veel soorten. Wie kan mij iets aanraden?? Dank,
Marit

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

10-02-2010 om 14:17

Drie tips

- vraag de fysio welke soort hometrainer geschikt is
- laat hem een keertje eenmalig naar een sportschool gaan om wat apparaten uit te proberen, dan kan hij kijken wat hij leuk vindt
- koop geen apparaat, maar huur er een bij fitnessrent. Kun je nog eens ruilen en als je het zat bent of 'm niet meer nodig hebt halen ze 'm weer op.

Suzanne

Suzanne

10-02-2010 om 17:00

Of..

Marktplaats of zo, staat er ook vol mee, vaak zo goed als nieuw!

fysio

fysio

10-02-2010 om 19:43

Marktplaats

De gemiddelde hometrainer op marktplaats is niet veel soeps. Niet voor niets doen de meeste mensen hem weg. Fietsen op een fiets die niet lekker zit of niet lekker trapt is een ramp. Maar als je mazzel hebt vind je best iets goeds. Ik heb ook vorig jaar met een patient van mij een fiets op marktplaats bekeken op geschiktheid.

Op zich maakt Kettler goede hometrainers, zeker in het duurdere segment. In een van onze oefenzalen hadden wij ook een Kettler staan, maar er waren mensen die die fiets niet fijn vonden zitten. Dat kun je alleen uitproberen. Als je als richtlijn 500 euro neemt, heb je een goede fiets.

Wat van belang is, is de weerstand. Die staat bij Wehkamp niet goed aangegegeven. Mijn ervaring is dat bij oudere mensen met knieklachten 25 W soms al heel veel is. Verder moet het zadel goed verstelbaar zijn in hoogte en het is handig als het ook naar voren en naar achteren versteld kan worden. Uiteraard moet het stuur verstelbaar zijn. Als jouw oom een beetje sportief is aangelegd, is het leuk als er een random-programma op de hometrainer zit. Bij dit programma krijg je elke keer een verschillende route met heuvelop en heuvel af en dit maakt het wat minder saai op de lange termijn.

Ik zou zeggen, zoek een zaak waar ze hometrainers verkopen. Sommige fietsenwinkels hebben ze, maar ook fitness/fysiotherapie-artikelen winkels. Dan kun je proefzitten en advies inwinnen. Het is zo zonde als je een miskoop doet.

de gemiddelde prijs van een hometrainer zoals bij een goed fitnesscentrum ligt boven budget. .

Maxime.M

Maxime.M

10-02-2010 om 20:55

Huren

Ik heb er hier al vaker iets over gelezen, google maar eens op huren, dan kan je voor niet al te veel geld hele goede apparaten huren en ook nog eens wisselen van apparaat als dat nodig zou zijn. Ik zou dat zelf eerder doen dan kopen.

Maxime

Marit

Marit

11-02-2010 om 13:22

Dank

voor de tips. Het moet een verrassing worden. We zien de Kettler 309 en dat lijkt ons wel wat. Op goed geluk dan maar!!
Marit

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.