Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Felix

Felix

26-02-2009 om 22:29

Welke films zijn er over kunstenaars, schilders etc?

Wie weet wat titels van films over beroemde schilders of kunstenaars, zoals Picasso, Dalí, van Gogh etc.
Ik weet dat er wat gemaakt zijn maar welke..?

Felix

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

26-02-2009 om 23:47

Het meisje met de parel

ofzo iets ( girl with pearl...) over Vermeer. Bedoel je zoiets ? Dit is een fictief verhaal waarin dan schilderijen van die schilder in voorkomen, wel gebruikmakend van feiten.

Mareld

Mareld

27-02-2009 om 00:00

Meisje met de parel

Die film heet "Girl with a pearl earring". En er is ook een film over Frida Kahlo, die heet gewoon "Frida". Maar dat is een meer hedendaagse kunstenares, geen idee of je dat zoekt.

brenda-34

brenda-34

27-02-2009 om 02:02

Imdb

je kunt op imdb.com een naam invullen. Dan poppen er heel wat films te voorschijn

Camille claudel

Levensverhaal van beeldhouwster Camille Claudel (Isabal Adjani), die tevens minnares was van Rodin.

Chris

Guinevere

Guinevere

27-02-2009 om 11:14

Muzikale kunst

Voor muzikale kunst: Amadeus. Wat zijn trouwens je plannen met de films, Felix? (Nee, ik ben helemaal niet nieuwsgierig!)

Amarins

Amarins

28-02-2009 om 09:48

The hours

Het is een drieluik, drie thematisch verbonden films over vrouwenlevens. Een van de drie gaat over Virginia Woolf. Het is in z'n geheel een prachtige film.

kaatje43

kaatje43

28-02-2009 om 11:41

Omniversum

In het Omniversum in Den Haag draait een film over Van Gogh.

Frida

over Frida Kahlo, prachtige (geromantiseerde) film over haar leven en werk. The Hours, ook al genoemd, prachtig filmdrieluik. Ik heb ze beide op DVD, twee aanraders!
Je mag ze van me lenen, samen met boek over restaureren van stoelen (zie jouw andere draadje)

Groet, Dominica

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.