Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carmen

Carmen

15-05-2009 om 18:18

Welke electrische fiets?

Mijn zus en ik gaan voor mijn moeders verjaardag een electrische fiets kopen. Ik weet dat een aantal van jullie er een hebben. Maar ik kan in het archief niet zoveel merken of types vinden. Welke fiets kunnen jullie aanraden? Het moet een fiets zijn die heel licht fietst. Het is voor een longpatiente. Het zal zijn voor korte afstanden, (veel?) minder dan vijf kilometer. Oh, en de accu moet los oplaadbaar zijn, er is geen electra in de berging.

Carmen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Carmen

je zou eerst eens kunnen informeren (als je dat niet al gedaan hebt) of de gemeente waarin je moeder woonachtig is deze voorziening verstrekt. Je kan informeren bij de afdeling Wmo.

Verder heb ik voor een cliënte van mij laatst een batavus gekocht. Was een aanbieding 1749 euro.

Groetjes van Purk

Carmen

Carmen

15-05-2009 om 19:55

Amsterdam

In Amsterdam. Heeft de gemeente dan fietsen? Of krijg je een vergoeding of zoiets? En moet je dan een bewijs van de huisarts hebben?

Carmen.

Jade

Jade

15-05-2009 om 20:58

Carmen,

ik ben Purk dan wel niet, maar ik wil je toch even een antwoord hierover geven.

Je kunt een aanvraag doen bij je gemeente, afdeling WMO, en een aanvraag doen voor een elektrische fiets voor je moeder. Het kan zijn de gemeente het niet in hun verstrekkingenpakket hebben, maar mocht dat wél het geval zijn, dan wordt de aanvraag bekeken door een indicatiesteller en die kijkt dan of je moeder er voor in aanmerking komt.
Ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met de afdeling WMO van de gemeente. Zij kunnen je verder helpen

yara

yara

15-05-2009 om 22:04

Hier ook niet

Hier ook niet via de gemeente,konden ze niet aan beginnen,iedereen wil wel zo'n fiets (had hem aangevraagd vanwege kanker en longproblemen) Tja kon wel een rolstoel krijgen,maar die had en heb ik gelukkig niet nodig.
Ik heb hem toen zelf via internet gekocht,en heb er nog elke dag enorm veel plezier van.Is een sparta ion,maar is niet los op te laden,hij moet aan het stroom.
Ik moet ook wel mee trappen.Er zijn ook fietsen waarbij dat kan maar niet hoeft,wat zoek je wat dat betreft?

Kun je niet beter een tegoedbon maken?

zodat je meoder de fiets zelf kan uitzoeken? Lijkt me heel moeilijk namelijk om een fiets voor iemand te kopen die er nog niet op heeft gezeten/gefietst.
Mijn ouders hebben allebei een sparta ion en zijn er erg tevreden oveer. Het is wel een zware fiets.

Carmen

Carmen

16-05-2009 om 00:19

Lastige moeder

Een tegoedbon is geen goed idee. Mijn moeder vind een duur kado nogal snel onzin en dan komt die fiets er nooit. Hij moet er op haar verjaardag gewoon staan, en dan gaat ze hem echt wel gebruiken denk ik. In de praktijk fietst ze nu bijna nooit meer omdat een beetje wind en een beetje vochtige lucht ervoor zorgt dat ze het benauwd krijgt. Voor ministukjes neemt ze dan de tram, maar het lopen naar en van de tram is ook erg vermoeiend. En dan moet je de boodschappen nog tillen. En met een fiets kunnen die natuurlijk in een mandje.
Ik denk dat een verplichte meetrapper wel het handigst is. Zodat ze toch weer iets meer lichaamsbeweging krijgt.
Ik ga informeren, maar ik denk dat als Fladder het niet krijgt dat mijn moeder het dan ook niet krijgt. Het is dan wel een andere gemeente, maar toch.

Carmen

Carmen

16-05-2009 om 00:20

Fladderbeestje

Welke heb jij?

Ineke P.

Ineke P.

16-05-2009 om 09:17

Flyer

De flyer is een heel goede el. fiets. Met een afneembare accu om binnen op te laten. El. fietsen zijn zwaar. De flyer heeft als ekstra optie dat hij ook ondersteuning kan geven als je niet fietst maar naast je fiets loopt. Om hem in de berging te zetten ofzo.
Zelf heb ik de sparta, maar als er een volgende komt is het een flyer.
Ik heb ook een moeder die het niet leuk vindt als er veel geld wordt uitgegeven voor haar. Ik ben in zo'n geval eens met haar naar de winkel gegaan, maar ik had tevoren de winkelier ingelicht zodat hij geen enkele prijs heeft genoemt, hij meldde zelfs niet dat het een duurder was dan de andere. Je kunt natuurlijk ok zelf iets uitkiezen en een showroom model meenemen als kado, dan is het geld al uitgegeven maar kan je moeder nog wel ruilen.
succes ermee.

Aldi?

Vanaf 23 mei heeft de aldi een electrische fiets in de aanbieding voor 699 euro, ziet er goed uit, ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is het wat?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_21/OFF01.SHTML

Jade

Jade

16-05-2009 om 09:47

Carmen,

er zijn gemeenten die ze wél verstrekken, dus ik zou nu al de moed niet opgeven

Info

Toevalligerwijs heb ik net voor iemand van alles uitgezocht over elektrische fietsen. In het archief vond ik oa:
Een artikel uit een fietsersblad uit 2008: http://media.fietsersbond.nl/VVF/VVF-4-2008-fietsvraag_elektrischefiets.pdf
en uit een ander blad (maar met dezelfde deskundige): http://www.fietsersbond.nl/?eiw/elektrische_fietsen/12717/0/elektrische_fietsen.html
Ook op deze site staat veel informatie: http://www.elektrischefietsen.com En op die site kun je weer doorklikken naar een test van de Telegraaf (uit 2009).
Verder van diverse kanten gehoord/gelezen: ga NIET voor Corrano, Aldi, Anwb of Gazelle.
Deze hebben de accu erg in het zicht en de aandrijving is niet geluidloos, ook de actieradius(afstand die je kunt fietsen met ondersteuning) is lager. En ze hebben meer last van storingen.
Succes met kiezen.

Bel nou ff....

met de afdeling wmo van de gemeente Amsterdam en vraag naar hun verstrekkingenbeleid ten aanzien van een fiets met trapondersteuning. Dan weet je zo of het zin heeft voor je moeder om een aanvraag in te dienen of niet.

groetjes van Purk

Site

ff gegoogled voor je:

In principe zijn een fiets met hulpmotor en lage instapfiets algemeen gebruikelijk. Als u op grond van een medische indicatie door Centrum Indicatiestelling Zorg Amsterdam (CIZ) een fiets met hulpmotor of een lage instapfiets nodig hebt, dan kunt u alleen in aanmerking komen voor een financiële tegemoetkoming als uw inkomen te laag is om er zelf een aan te kunnen schaffen.
Om voor een financiële tegemoetkoming voor een fiets met hulpmotor of een lage instapfiets in aanmerking te kunnen komen, moet u een periodieke uitkering ontvangen van de Bijzondere Bijstand op basis van de Regeling voor chronisch zieken en gehandicapten of voor deze periodieke uitkering in aanmerking kunnen komen.

Hier staat het: http://www.zorgensamenleven.amsterdam.nl/producten_en/superlinks/uw_voorzieningen/individuele/fiets_en

Succes van Purk

Carmen

Carmen

17-05-2009 om 12:38

Bedankt!

Bedankt voor alle tips! Dankzij jullie moet het gaan lukken.

Carmen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.