Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Aggie

Aggie

24-05-2010 om 23:36

Welke dvd-speler voor in de auto?

Ik wil voor de zomervakantie een dvd-speler met 2 schermpjes kopen voor de achterbank. Heeft er iemand al zo'n ding en wil die me vertellen waar ik op moet letten bij aanschaf?
- adapters?
- bevestiging?
- accu?
- wel/niet ingebouwde luidsprekers?
- wel/niet afstandsbediening?
- andere zaken waar je nooit aan denkt als je ze nog niet hebt?

Bij Intertoys is er binnenkort een aanbieding voor € 99, iemand daar toevallig fantastische ervaringen mee?

Alvast hartelijk dank voor je tips!
Aggie

PS en ja, ik weet zeker dat ik dit wil, en ja, de kinderen krijgen genoeg andere soorten afleiding .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

25-05-2010 om 08:21

2 aparte

Aggie, heb je er wel eens over gedacht om ipv 2 schermpjes gewoon 2 aparte DVD-spelers te kopen. Zijn samen maar iets duurder en als de kinderen verschillende interesses hebben dan hebben ze in ieder geval geen ruzie of het nu K3 of Pokemon moet worden.

Philips

Wij hebben twee schermpjes met dvd speler van Philips. Prima ding, met afstandsbediening (handig, oudste bedient hem), adapter, bevestigingstasjes voor aan de hoofdsteun. Bewust voor een goed merk gekozen(wel in de aanbieding), niks vervelender als goedkope rommel die onderweg stuk gaat.

Twee aparte spelers hebben we ook over nagedacht, maar dat is duurder en we hadden geen zin in gedoe met verschillende dvd's wisselen enzo. Ze kijken gezellig hetzelfde en dat gaat prima. Er is meer dan genoeg aanbod wat ze beide leuk vinden (ze zijn 4 en 8).

soepstengel

soepstengel

25-05-2010 om 16:30

Wij hebben een akai

èèn met 2 schermpjes, gaat prima alleen zouden we nu toch voor 2 aparte spelers kiezen.
Wij hebben eeen adapter erbij gekocht dat is op vakantie wel handig als ze heel even willen kijken. Wij hebben er een standaartje onder gemaakt waar het schermpje op staat, zo kunnen ze op tafel kijken. Af en toe is dat toch best lekker. Zeker als ze smorgens een keer heel vbroeg zijn mag t best .De buren op de camping dachten een dvd speler in de caravan te hebben....dat was dus niet zo. En zo zaten er savonds 3 tieners en een dreumes ..... bob de bouwer te kijken )

Inge M

Inge M

26-05-2010 om 18:59

Ook twee aparte

Dit is bij toeval zo gelopen, het zijn ook twee verschillende spelers. Maar wat onze kinderen leuk vinden is dat ze toch samen kunnen kijken. De spelers kunnen op elkaar aangesloten worden. Eén speler speelt af, de ander krijgt alleen beeld en geluid binnen.
Zo kunnen ze kiezen. Gaat er één kapot, hebben we er altijd nog één over.

Aggie

Aggie

26-05-2010 om 23:19

Geen twee aparte nodig, maar...

puur uit nieuwsgierigheid: word je dan niet helemaal gek van twee verschillende soorten geluid vanaf de achterbank? Of zitten ze met oordopjes te kijken?

Ik heb twee dochters die twee jaar schelen in leeftijd, dus de eerstkomende 10 jaar vinden die nog wel dezelfde dingen leuk (oftewel de jongste kijkt graag en met grote ogen met oudste mee) . Ik ga dus toch maar voor 1 apparaat.
En dank soepstengel, besef nu dat ik 'm ook kan gebruiken op de camping als jongste weer eens om half 7 wakker is!
groet Aggie

Puck

Puck

27-05-2010 om 09:21

Geluid

Ja, volgens mij wordt iedereen in de auto gillend gek als het geluid hard staat. Dus ze zitten gewoon met een grote koptelefoon (die kleintjes zitten veel minder lekker) op. Meezingen met K3 wordt vervolgens wel verboden

Aggie

Ook hier twee koptelefoons. Een lange autoreis is op die manier heerlijk voor papa en mama!
Ook wij hebben de dvd speler op de camping gebruikt± voor jongste telg om heel vroeg of rond de middagdip een filmpje te kijken, maar ook voor papa om ´s avonds met de koptelefoon even een cd´tje te luisteren. De speler zit bij ons namelijk los en is zonder scherm als cd speler te gebruiken.

soepstengel

soepstengel

27-05-2010 om 19:47

Aggie

neem ook een verlengsnoertje mee...anders kom je misschien in de knoei dat je heel gek moet zitten. zo zaten ze bij ons wel eens met een paar vriendjes buiten, met zn allen voor het minischermpje op tafel
Wat wij hebben gedaan als standaartje;
Onze schermpjes hebben een schroefgat onderin, mijn man heeft daar een bout bij gezocht en die op een (zwaarder)houten plankje gemonteerd.
Zo schroefden we het schermpje erop en konden ze lekker kijken.

madelief

madelief

28-05-2010 om 20:45

Een grotere!

Wij hebben een dvdspelertje met een groter scherm. Hierdoor kan hij gewoon op tafel staan en zit je niet met losse schermpjes te klungelen. Er zat een tas bij om hem op te hangen en hij hangt dus tussen de twee voorstoelen. Beide kinderen kunnen het zo prima zien, het scherm is doorsnee 24cm ( schuin). Hij is al een jaar of 4 oud, en gewoon een proline maar het geluid is prima en het beeld ook. Als we ergens zijn ( wij gebruiken vooral op de boot) dan hebben we meestal ook een laptop mee en als ze echt ruzie hebben kan er een op de laptop en een op de dvd kijken naar een film. In de auto moeten ze gewoon samen beslissen wat er wordt gekeken en ook als hebben ze soms een andere smaak ze komen er wel uit!

succes met de aanschaf! groeten Madelief
ps: nog een tip als je geen vaste navigatie hebt maar hiervoor je 12 volt aansluiting moet gebruiken kun je om beide apparaten te gebruiken een 12 volt splitter kopen bij de halfords, hierdoor kun je twee apparaten tegelijk in je sigarettenaansteker gebruiken....

amk

amk

28-05-2010 om 21:00

En ook bij de halfords

de drieweg splitter

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.