Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welke cv ketel?

Ooit was er een draadje en ik ben benieuwd naar de ervaringen!

Wij zijn aan een nieuwe ketel toe en zien door de bossen het boompje niet meer

Weet dat er toentertijd gunstige berichten waren over Remeha? Buren hebben net een van Intergas (meen ik)

Situatie: we wonen in een tussenwoning, beneden redelijk goed geisoleerd, boven niet (maar boven stook ik ook bijna niet) Tot nu toe hadden we een VR ketel, maar we kunnen ws beter een HR?

Tips?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

04-09-2009 om 12:10

Sluit mij aan bij mien*

Onze ketel is ook toe aan vervanging.
Ik denk er ook over om een Remeha te kopen.
M.

Mamvantwee

Mamvantwee

04-09-2009 om 13:53

Wij hebben een remeha

Sinds twee jaar, en het ding bevalt prima. Heel snel warm water en ook voldoende voor kraan én douche. Bij ons zit ook de vloerverwarming erop aangesloten. Wij hebben een inbouwkast waar de cv in hangt, op de begane grond, dus we hadden juist de beperking van een kleine ruimte. Konden dus niet zomaar elk merk kiezen.

Na het eerste half jaar hadden we een verminderd energieverbruik van 30%!

groet, Mamvantwee

Vaillant

Wij hebben bijna 2 jaar geleden een nieuwe HR ketel van Vaillant laten plaatsen. Prima ketel, scheelt een hoop stookkosten, snel warm water boven in badkamer. Beneden is niet aangesloten, daar hebben we in de keuken een kleine boiler.

Toen wij aan het rond kijken waren hoorde we dat de Remeha iets minder van kwaliteit zijn, maar goed dat is dan een ervaring van andere mensen.

Succes met zoeken naar dat boompje in het bos, groetjes Pinkelot

Vera*

Vera*

04-09-2009 om 14:25

Net nieuw

Vlak voor de vakantie hebben wij ook een nieuwe ketel genomen. Het is een Intergas, de verwarming heb ik nog niet geprobeerd maar de hoeveelheid warm water is voortreffelijk.
Als je een hr-ketel wilt dan moet er een afvoer komen voor het condenswater. Als dat er nog niet zit komen er kosten bij. Voor een vr-ketel is geen afvoer nodig.

Wij nemen geen vaillant meer!

In ons vorige huis hadden we de cv-ketel (laten) vervangen. Wij hadden toen voor een HR-ketel van Vaillant gekozen. Wat een spijt hadden we daarvan. De klep tussen de verwarming en het warm water is in twee jaar tijd 3 keer vervangen(daarna zijn we verhuisd). Gelukkig wel steeds binnen de garantie. De vakman vertelde ons later, dat vaillant (en ook andere merken) deze 3-weg klep van kunstof gebruikt. Er zijn ook merken die deze klep van deugelijker materiaal maken. Dat zal voor ons dus de eerste vraag zijn, als we op zoek gaan naar een nieuwe installatie.
Succes!

ilsepilse

ilsepilse

04-09-2009 om 17:35

Remeha

ik heb 2 jaar geleden een remaeha gekocht en ben er best blij mee!
zou even moeten zoeken welk type...

Linda99

Linda99

04-09-2009 om 19:14

Ook vaillant

Al 3 jaar hier een Hr ketel van Vaillant en nog nooit problemen gehad. Ketel was prettig geprijsd en is erg zuinig. We kunnen nu ook op 2 punten tegelijk warm water tappen, erg handig.

Mien*

Mien*

04-09-2009 om 21:51 Topicstarter

He, dat is toevallig *test consumentenbond

Kom ik net thuis, open de mail, ligt er mail van de consumentenbond, hebben ze net allerlei CV ketels getest (ze zijn vast helderziend

In de gauwigheid zie ik dat de remeha calenta 28cw4 redelijk goed uit de test komt, samen met de positieve verhalen hier alvast wat minder bomen in het bos ..!

Rond de 1500 euro ongeveer (ik zag een losse ketel (zonder installatie) te koop op internet voor 1100, es kijken of ik een installateur kan vinden!

Rembrand

Rembrand

05-09-2009 om 21:53

Mien*

"redelijk goed" klinkt in mijn oren weer niet zo positief. Kan je nog wat meer vertellen over de resultaten van de test ?
M.

Mien*

Mien*

05-09-2009 om 22:34 Topicstarter

Redelijk goed

was toch wel een dikke 7 in de test

Er was geen ´beste koop´ zie

**Geen beste koop

Bij deze test is geen beste koop bepaald. Bij het bepalen van de beste koop speelt de verkoopprijs een belangrijke rol: het product met de beste prijs-kwaliteitverhouding is beste koop. Van cv-ketels kunnen we echter geen verkoopprijzen geven, maar alleen de adviesprijzen van de fabrikant. Een cv-ketel wordt namelijk zelden los verkocht, maar meestal via een verwarmingsinstallateur, die een totaalprijs berekent voor de ketel plus de installatie. De installateur bepaalt dus de verkoopprijs van de ketel. Maar zulke verkoopprijzen zijn voor ons niet te peilen.

Tot 56% goedkoper

CV-ketels zijn niet los te koop in gewone winkels, maar wel via internet. Een rondje langs 10 webwinkels leerde dat de prijs voor een losse ketel 21 tot 56% onder de adviesprijs van de fabrikant ligt. De hoogte van de adviesprijs zegt niets: ketels met een hoge adviesprijs waren bij webwinkels soms nog goedkoper dan ketels met een stuk lagere adviesprijs. Wie een cv-ketel via een installateur koopt, kan het best eerst checken hoeveel de ketel kost bij webwinkels, en die prijzen gebruiken om te onderhandelen met de installateur. Ook een mogelijkheid: zoek een installateur die een ketel wil plaatsen die hij zelf niet levert, kies de ketel uit de test die het best past bij uw wensen en koop die via internet. **

Ik wil je wel even een samenvatting van de test sturen (k hoop dat het printscreentje te lezen is), stuur maar even een mail naar mien_62 aapie yahoo punt com

Nasha 1st

Nasha 1st

06-09-2009 om 21:52

Remeha

is ook de ketel die wij nu hebben. Bevalt prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.