Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

evelien1

evelien1

26-10-2010 om 16:20

Welke catan versie

Onze jongste is 8. Welke catan versie raden jullie aan om aan te schaffen, de junior versie of de gewone versie? De oudste is 12, de middelste is 10.

Evelien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

26-10-2010 om 16:43

Wij spelen..

...de gewone versie. Kinderen waren 8 en 10 toen ze mee wilden/konden spelen.

Gewone

die is prima te doen vooreen kind van 8. Het spel is vrij open en helpen is dus heel makkelijk. De junior-versie ken ik overigens niet, ik heb wel gehoord en gelezen dat die vrij simpel is en niet zo leuk voor de ouderen.

Annet

Annet

26-10-2010 om 21:45

Ja hoor, de gewone

Jongste is ook met 7 begonnen aan Catan en andere spellen voor oudere kinderen. De jongste wordt vanzelf meegetrokken.
Ik merk wel dat hij met Catan of Monopoly nog niet kan winnen van oudere zus (5 jaar ouder). Maar hij geniet wel erg van deze spellen op niveau.

rozenstruikje

rozenstruikje

26-10-2010 om 22:11

Kinderen van catan

Ik heb de kinderen van catan gekocht voor dochter toen ze 5 was. Zij vindt het superleuk. Ik zeker niet. Dit is een soort verzamelen, het hele handelen in grondstoffen is eruit. Ik hoop dat ze heel snel het gewone spel kan spelen. Ik zou dus als het even kan voor het gewone catan gaan.

Het enige voordeel aan Kinderen van catan is, is dat het met zijn tweeen gespeeld kan worden en dan is het net zo leuk als met 3 of 4 spelers. Het gewone catan kan niet met zijn tweeen en moet met 3 of meer mensen.

Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.