Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

29-01-2009 om 12:17

Welke bestrating hebben jullie op het terras?

Wat hebben jullie voor tegels/bestrating op het terras liggen?
Onze (grote) tuin willen we gaan renoveren en het terras moet in elk geval op nieuw gelegd worden. Momenteel liggen er (verschoten) gladde erg lichte tegels (icm met kinderkopjes oid) maar die tegels moeten vervangen worden. Wat is mooi?
Zo licht willen we in elk geval niet meer, veel te fel als het zonnig is. Antraciet is erg mooi, maar wordt dat niet heet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

29-01-2009 om 12:50

Rood/geel

Wij hebben hier tegels van 15x30 in een vrij dik formaat, in verschillende tinten geel/rood/oranje

Staat heel vrolijk, ze zijn mooi ruw, alleen moest er niet zoveel mos/alg groeien door onze bomen/weinigzon combi.

Groetjes, Minet

Guinevere

Guinevere

29-01-2009 om 13:01

"wat is mooi"? oei

Ja, dat is wel een reuze moeilijke vraag die je stelt, want wat mooi is, is voor iedereen anders.
Zelf heb ik in elk geval deels gekozen voor stenen in de kleur van het huis (geel), echte baksteen, geen beton dus. Omdat ik één kleur wat saai vond, heb ik ook een gedeelte in dezelfde baksteen in een afstekende kleur (rood) gelegd.
Ik vind het ook uitmaken wat voor een huis je hebt, bij een boerderij-achtig gebeuren zou ik eerder voor iets klassieks kiezen en bij een hippe moderne woning voor hippe strakke tegels.

Hanne.

Hanne.

29-01-2009 om 13:26

Antraciet

Wij hebben antraciet, natuurstenen, grote (50x50).

PRACHTIG!!!!

Maar het wordt inderdaad erg heet. Als het flink zonnig is kan je er nog prima over lopen, maar een tijdje stilstaan doet (vooral bij de kinderen) pijn aan je voeten.....

Glad?

Worden die natuurstenen tegels niet vreselijk glad? Met name bij een tuin op het noorden (algengroei in de winter) lijkt het mij linke soep.

Wie milieuvriendelijk wil doen neemt dan trouwens geen hardsteen, maar een daarop lijkende nepversie, heb ik begrepen (maar ik heb me er nooit echt in verdiept)

Groeten,

Temet

reina

reina

29-01-2009 om 14:09

Baksteen

We hebben een paar terrasjes, ze zijn verschillend van kleur, maar we hebben overal baksteen gebruikt. De paadjes legden we aan van grijze tegels met baksteen zodat het een eenheid blijft.

MaximeM

MaximeM

29-01-2009 om 14:40

Stoeptegels met waaltjes

Hoi,

Wij hadden toendertijd voor een budget oplossing gekozen. We hebben de stoeptegels die bij ons achter in de tuin al lagen (grijs 30x30 cm dus, geen nieuwe zijn het trouwens, dus wat donkerder grijs) en die gecombineerd met een soort van waaltjes in meerdere kleuren dus gelig,roodachtig en grijzig. Die zijn in rijtjes rondom de stoeptegels gelegd.
Het is inderdaad moeilijk kiezen, inderdaad let op de stijl van je huis en ga eens kijken bij een tuincentrum of bedrijf waar ze veel voorbeelden hebben liggen.

Maxime

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

29-01-2009 om 15:35

Tuin

Onze tuin ligt op het zuid-oosten. En omdat we een grote tuin hebben hebben we echt de hele dag zon. 's Ochtends komt hij links op en draait zo helemaal naar rechts waar hij pas aan het einde van de middag, als het hoogzomer is pas 's avonds, achter het dak verdwijnt. Omdat we een vrij laag huis hebben (semi bungelow, 2 verdiepingen plus lage vliering) is hij relatief laat verdwenen.
We hebben dus echt de hele dag zon op het terras en idd met donkere tegels ben ik bang dat dat te heet word aan de voeten. Best jammer eigenlijk...
He jammer ook dat je hier geen foto's en plaatjes kwijt kunt . 't Is lastig voor te stellen wat jullie precies hebben liggen allemaal. Maar komend weekend gaan we ons er in verdiepen en kijken bij oa een tuincentrum. Dus kom maar op met nog meer suggesties! Ze zijn van harte welkom!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-01-2009 om 15:43

Waaltjes

Wij hebben waaltjes, van die smalle ouderwetse bakstenen. Die zijn er in verschillende kleurstellingen. Wij hebben donker, rood, antraciet, blauwachtig. Maar ze zijn er ook in geeltinten bijvoorbeeld. Nooit last gehad van verbrande voeten

Maar goed, het hangt natuurlijk van je smaak af, als je van strak en modern houdt is dit wellicht geen optie.

Hanne.

Hanne.

29-01-2009 om 15:58

Niet glad

Onze natuurstenen tegels worden niet glad, maar wij hebben dan ook een tuin op het zuiden en nog geen alg gezien.

(wel last van ijzel gehad, maar dat zal wel niet aan de tegel gelegen hebben)

Ellis Lloyd

Ellis Lloyd

29-01-2009 om 17:39

Jaaa die waaltjes!

Die vind ik ook heel erg mooi!
Helaas gaat het dat niet worden want manlief wil grote tegels. Misschien dat ik het nog wel zover kan brengen dat het een combi wordt, maar zeker niet alleen maar waaltjes. In huis heb ik al heel veel mijn zin gehad, buitenshuis heeft hij het nu een keer voor het zeggen...

Flagstones

die brokken vlak steen dus in cement vind ik mooi, chique en natuurlijk. Heeft wel een minder strakke uitstraling omdat er vaak in de voegen wat mos gaat groeien. Maar ik denk dat dat minder heet wordt dan antraciete gladde stenen. Antraciet moet ook bij je huis passen vind ik en niet afsteken anders wordt het alsnog een donkere opritlaan.

Ik vind oude waaltjes niet mooi voor een heel groot terras. Ik heb alles in de voortuin van waaltjes met borders, dat ziet er erg gezellig uit maar zou ik absoluut niet achter willen.

Ik denk dat het bij ons flagstones worden (lichte grijstinten) of grote natuursteentegels in vergelijkbare tint, hier zitten we op noordoost dus gloeiend heet zal het niet zo snel worden.

Steentjes

hoi

wij hadden in het vorige huis ook al getrommelde stenen van 15 bij 15 cm. kleur was een mengeling van rood/bruin, stond mooi bij het 30-er jaren huis wat we toen hadden en de sfeer van de tuin: ronde vormen, veel verschillende planten.

We hebben afgelopen jaar een nieuwbouwhuis gekregen, een huis met mooie rode stenen en zwarte dakpannen. Als ik daar rode/bruine/gele stenen bij zou doen zou het enorm vloeken! hoe lelijk ik de grijze/zwarte stenen vond, we zijn toch voor donkergrijze stenen gegaan omdat dit zo mooi bij het huis staat. Bij de oprit hebben we rechthoekige stenen, en het terras weer getrommelde kleine stenen maar deze keer in donkergrijze kleur.

ik denk dat je met name moet kijken naar de kleur/sfeer van het huis en hoe je de tuin wil. Als je een strakke, moderne tuin hebt moet je geen getrommelde kleine stenen gebruiken en andersom.

Groetjes
Gruffalo

naomie p

naomie p

30-01-2009 om 09:57

Pas op met natuursteen

Wij hebben chinees hardsteen, en wij verkopen het ook nog eens, maar veel klanten balen van het feit dat de bestrating door zonlicht heel licht wordt.Je koopt het donkergrijs, maar een jaar is het licht grijs. Je kunt het wel weer onderhouden met allerlei wax e.d. maar echt mooi...nee, vlekkerig!

Mathilde

Mathilde

30-01-2009 om 14:35

Stoeptegels

Op het terras direct achter het huis alleen maar stoeptegels, die lagen er al toen we hier kwamen wonen. Op het kleine terrasje oude dikke waaltjes en op het grote terras vakken met 9 stoeptegels met van die vierkante betonklinkertjes ertussen.
De stoeptegels vallen weinig op, dat vind ik zelf wel prettig. Het terras met waaltjes is een ramp want daar groeit welig onkruid tussen dat je er bijna niet uit krijgt. De combi op het grote terras vond ik eerst niks, maar nu de betonklinkers zijn verbleekt, vormt het meer een geheel en dat bevalt me beter. Ik overweeg het waaltjes terras gedeeltelijk met stoeptegels te bestraten. Dat zit ook lekkerder (waaltjes liggen niet bepaald strak erin).
Mijn buren hebben een terras met mooie lichtgele grote natuurstenen uit Toscane. Daar hebben ze een heleboel gedoe mee gehad, want door een verkeerde ondergrond sloegen die stenen donker door. Heel lelijk. En inmiddels zijn die stenen van zichzelf ook behoorlijk vergrijsd. Ik vind dat zonde van het geld en koester mijn simpele stoeptegels.
Succes en veel plezier met uitzoeken!
Mathilde

esje69

esje69

30-01-2009 om 18:30

Niet lachen....

tuin op het zuidwesten 2 terassen. 1x in de volle zon en 1x in de ( gecreeerde ) schaduw. Inderdaad niet te licht, anders loop je steeds met geknepen ogen en niet te donker , want we lopen graag op blote voeten.
We zijn ( op een zondag, dat wel), bij een stenenboer wezen kijken en hebben daar in de volle zon rondgelopen op onze blote voeten. Onze conclusie, die combi is niet te maken. We hebben nu een iets grijzige gemeleerd, met iets terra/rood. zwarte dakpannen en rode steen aan het huis. De tegels zijn gecoat, zodat we ook het schaduwgedeelte weer schoon kunnen krijgen.
Ook hebben we een aantal leisteenplaten (afrikaans) als staptegels liggen. Deze worden net zo heet, maar verkleuren volgens mij niet en heb ook niet gemerkt dat ze glad worden (tenzij ze totaal veralgd zijn natuurlijk).
Overigens is de n-o kant heel erg somber en daar hebben we voor het raam heel licht grind liggen, dat het licht weerkaatst in de kamer.
esje.

Leistenen tegels

De leistenen in onze achtertuin hebben wel een flinke duit gekost maar ik ben er nog steeds helemaal weg van. Ze zijn niet te glad, ze verkleuren niet en ze zijn onderhoudsvriendelijk. In het voorjaar 1 keertje met de hoge drukspuit erover en klaar. Geen twee stenen zijn precies hetzelfde qua kleur, geeft een mooi gemeleerd effect. Ze zijn vooral prachtig als het geregend heeft, dan krijgen ze zo'n diepe kleur en glans.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.