Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Manus

Manus

07-02-2009 om 19:11

Welke bank?

Nee, niet om te zitten, maar om het geld op te zetten. Ik heb al sinds mijn studententijd een rekening bij de Postbank lopen. Sinds die bank echter ING geworden is en ik wat bewuster word van de geldstromen om ons heen (een beetje laat, ok), wil ik mijn geld parkeren bij een 'groene' bank. Nu heb ik net op de sites van de Triodos-bank en de ASN-bank gekeken; maar ja... daar haal je geen ervaringen vandaan. Zijn hier misschien ervaringsdeskundigen in de zaal? Ik wil: geld op kunnen nemen in ieder willekeurig gat en bij iedere pinautomaat in Nederland en de rest van Europa, internetbankieren, geld van een lopende rekening op een spaarrekening kunnen zetten en vice versa; zonder dat dit boetes o.i.d. oplevert. Met Ideal kunnen betalen. Eigenlijk wat ik nu ook kan bij de Postbank.
Kortom, wie heeft raad. Voor andere groene alternatieven houd ik mij ook aanbevolen.

Manus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Faith

Faith

07-02-2009 om 20:16

Abn

De ervaringen met ABN Amro zijn prima, ik kan op veel plekken pinnen en met een europas zelfs overal geldhalen bij de automaat. Faith

groentje

groentje

07-02-2009 om 21:24

Triodos

is niet zo sterk met internetbankieren. Het kan tot 3 dagen duren voor je een geldopname op je overzicht ziet staan. Het overzicht wordt ook maar maximaal 5x per dag bijgewerkt.

Bij de postbank is het pinnen bij de rabo, thuiskomen en je ziet dat het geld eraf is.
Ik heb dus ook een rekening bij de postbank/ing, en die gebruik ik nu toch meer als die triodos omdat het gewoon te traag is. Om deze reden overweeg ik ook om mijn triodos rekening op te zeggen.

Ook met je triodos pas kun je overal pinnen.

Mijn spaargeld staat bij Triodos en ASN. Juist om dezelfde reden als die jij aangeeft. En de internetspaarrekening van Triodos gaat wel snel en goed. ASN heb ik een deposito. En dat is ook gewoon goed geregeld.

evelien1

evelien1

09-02-2009 om 15:27

Asn

Mijn spaarrekeningen heb ik bij ASN, de lopende rekening (nog) niet.

Evelien

lia

lia

09-02-2009 om 21:23

Reactie triodos

Het klopt inderdaad het bij Triodos langer duurt dan bij andere groot banken voordat transacties verwerkt zijn. Dit komt doordat Triodos geen real-time bankieren hebben met Equens die het betalingsverkeer in Nederland regelt. De groot banken kunnen dit aanbieden doordat zij veel meer klanten hebben, want aan deze dienst hangt een flink prijskaartje. Wat groentje schrijft met betrekking tot de 3 dagen alvorens een geldopname zichtbaar is in het internet bankieren, kan alleen gebeuren als er een weekend tussen zit. Want in het weekend hebben alle banken in Nederland geen betalingsverkeer.
Ik twijfel ook over de overstap. Wil wel graag verantwoord bankieren.

groentje

groentje

09-02-2009 om 22:27

Lia

dat van het weekend dacht ik in eerste instantie ook. Maar helaas, op maandag gepind (geen feestdag) en op donderdag was het pas verwerkt. Het vervelende is dat je er eigenlijk geen pijl op kunt trekken. Want bij een andere automaat, andere aanbieder blijkt het dan wel weer sneller te gaan, maar nog steeds erg langzaam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.