Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

10-02-2010 om 11:43

Welke auto?

Ik ben op zoek naar een andere auto omdat mijn huidige auto (te) duur is qua vaste kosten en onderhoud. Alleen al aan wegenbelasting en verzekering ben ik 150 euro per maand kwijt (diesel), en een onderhoudsbeurt komt op minimaal 600 euro.
Ik heb een voorliefde voor Peugeot, maar iedereen in mijn omgeving roept dat ik een Japanner moet nemen. Die zijn betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Welke auto zouden jullie kiezen, met de volgende criteria. Formaat Peugeot 307, budget 6000 euro, benzinemotor, 5-deurs, 3 gordels achterin, niet teveel kilometers (mijn diesel uit 2002 heeft 145.000 gereden, maar dat schijnt héél weinig te zijn), betrouwbaar, en wegenbelasting ca. 40 euro per maand.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

10-02-2010 om 12:01

Geen japanner

maar een duitse spanjool: Seat Toledo sedan
Mijn auto staat in de familie bekend als rijdende schuur. Zoveel ruimte is er. Ik betaal ongeveer 35 pm aan wegenbelasting in de duurste provincie. Hij komt 1x per jaar bij de garage, en dat kost me dan zo'n 300 euro. Hij is 13 jaar oud.

Vic

Vic

10-02-2010 om 17:02

Nog meer suggesties?

Ik heb niet zoveel gevoel bij auto's. Ja, de Peugeot 308 vind ik heel erg mooi, maar die zijn er nog niet voor 6000 euro. Een station vind ik erg praktisch, maar is geen vereiste. En liever geen sedan want dat vind ik lastig inparkeren (heb ik nu).

Puck

Puck

10-02-2010 om 17:26

Hyundai

Wij hebben nu Hyundai en dat bevalt erg goed.

ol3

ol3

11-02-2010 om 07:23

Skoda fabia

Vic, wij hebben een tijdje geleden dezelfde keuze moeten maken en hebben toen een Skoda Fabia gekocht! Je merkt dat veel mensen nog raar kijken met het horen van het merk Skoda maar als je dan zegt dat het op het onderstel van een Volkswagen staat en zelfs de knopjes zijn hetzelfde! (wij reden hiervoor VW)
maar ik ben er heel tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding en het valt me op dat ik 'm steeds meer zie rijden

Opel astra

tja opgewonden raak ik ook niet van Opel maar we hebben hier een jaar of 4 zonder enig mankemant in een opel astra (station diesel) gereden, goedkope verzekering (wa + beperkt casco geloof ik) en ze rijden zuinig (onze diesel).

bijvoorbeeld deze: http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/6518791

Hyundai-rijder

Hyundai-rijder

11-02-2010 om 17:37

Ook hyundai

Wij rijden ook een Hyundai en de betrouwbaarheid van ons overjarige wagentje (meer dan 10 jaar) verbaast ons steeds weer. Na een half jaar niet gebruiken en stil staan in weer en wind en vooral erg veel regen, draaiden we de sleutel om en reed hij zo weg. Ongelofelijk.

En de onderhoudskosten zijn erg laag. Dus een volgende auto, mocht hij het ooit toch begeven, wordt zeker weer een Hyundai.

Een tevreden Hyundai rijden (nee, geen aandelen en zeker geen aangeboren voorkeuren of afkeuren voor bepaalde merken)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.