Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

13-05-2010 om 13:36

Welke appel voor appeltaart

als er geen goudreinetten te krijgen zijn? Ik heb zinnnnnnn in appeltaart, maar de super heeft geen goudreinetten, al een paar weken niet. Ik heb altijd jonagold als handappel, maar die lijkt me niet geschikt. Of wel?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

13-05-2010 om 13:47

Granny smith

Bij ontstentenis van goudreinetten heb ik wel eens granny smiths gebruikt, was ook lekker.

Jonagold en of elstar

Beide friszurige stevige appels.
Kan ook perfect voor in een appeltaart! Mmmm ik krijg ineens ook enorme zin!

Inderdaad elstar of jonagold

Sluit me helemaal aan bij Febe.

Eet smakelijk!

Chris

Granny is wat nat

Grannys hebben erg veel sap, dan zou je een laag paneermeel op de taartbodem moeten doen om het vocht op te nemen. Aldus de theorie, ik heb het zelf nooit geprobeerd. Ik zou inderdaad Elstar nemen, en dan zuinig met de suiker.

Groeten,

Temet

rozenstruikje

rozenstruikje

13-05-2010 om 20:01

Natte appels

Als er geen goudreinetten zijn, neem ik dus een andere appel maar die zijn vaak natter.
Wat ik dan doe: de appel raspen en vervolgens uitknijpen. Gewoon met je handen boven een kom een hand appelfrutsels fijnknijpen. Daardoor zijn de appelfrutsels een stuk droger. En je hebt echt superlekkere appelsap.

Rozenstruikje

Tirza G.

Tirza G.

13-05-2010 om 21:14

Rozenstruikje

Nou ja zeg, wat een leuke tip. Dat ga ik eens proberen. Ik hou wel van handwerk.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

13-05-2010 om 21:14

Temet

Tsk tsk tsk. Zuinig met de suiker. Je mist de essentie van taart Zoeooeoeooet.

Tirza

Tirza

Nee, bij een appeltaart moet de korst lekker zoet zijn, maar de vulling dus juist frissig. Vind ik tenminste. Als ik die vulling van goudreinetten maak doe ik er nog wel een klein schepje suiker door, maar als ik elstars zou gebruiken liet ik dat weg.

Groeten,

Temet

Bastet

Bastet

14-05-2010 om 11:28

Niet zoet

De korst mag lekker zoet,maar de appelvulling heb ik liever een vleugje zurig.Dat je appel proeft,en niet alleen maar suiker en zoet.
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

14-05-2010 om 19:43

Heh heh heh

Dat betekent dat ik die appeltaart dus niet hoef te delen met jullie. Ik doe wel suiker over m'n appeltjes

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

14-05-2010 om 19:46

En kaneel!

da's nog lekkerder!!

Bastet

Bastet

14-05-2010 om 22:12

Tirza

Nou een beetje suiker mag hoor,maar graag nog wel een frisse appelsmaak!
Maar mijn appeltaart is onovertroffen,dus je moet natuurlijk van goeie huize komen.
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

14-05-2010 om 23:10

Nouououou

De mijne mag er wezen, de mijne mag er zijn, de hele familie juicht van een appeltaart van eeeeeeeeh......mijn.

Tirza

Bastet

Bastet

15-05-2010 om 10:00

Ja hoor pelle

Ik heb een springvorm van 30 cm. dus de hele familie geniet mee,desnoods bak ik er twee..)Ik gebruik ook weer niet teveel rozijnen hoor,teveel is niet lekker vind ik.

Tirza G.

Tirza G.

15-05-2010 om 12:46

Niet te veel

rozijnen inderdaad, brrrrr. Van die zompige dingen, daar doe ik niemand een lol mee.
Ik heb een hele kleine familie

Tirza

Vic

Vic

15-05-2010 om 19:16

Mix

Ik weet niet of de taart inmiddels is gebakken, maar anders voor de volgende keer. Als er geen goudreinetten zijn neem ik altijd verschillende harde (zoet-) zure appels. Ik snijd ze gewoon in stukjes want ik houd niet van appelmoes in mijn taart. Door de gesneden stukjes appel gaan wat schepjes suiker, anderhalve eetlepel kaneel, en gehakte walnoten. Volgens kenners de lekkerste appeltaart van Nederland

Massi Nissa

Massi Nissa

15-05-2010 om 21:49

Ja, noten!

In een goede appeltaart zitten verrassingsnoten. Van die heerlijke ronde, en walnoot, en pecan, wat je maar kunt vinden. En niet teveel rozijnen .
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

15-05-2010 om 21:59

Duidelijk

Het is hoog tijd voor de eerste echte OO-appeltaartcompetitie. Met mijn baksels maak ik geen kans, dus ik werp me op als proever!

Tirza G.

Tirza G.

16-05-2010 om 13:30

O is goed

Ik stuur de mijne wel in. Ik doe bij mijn kapper ook al mee aan de competitie, de linkmiechel hitst al zijn dames-klanten op en ja hoor, we trappen er allemaal in Er zijn hier nogal wat mensen met een boogaard(je) in de omgeving, die weten zich geen ráád met al die appels - en zo is het begonnen
Macadamia-noten, lekkerrrrrrrr. Die zijn een beetje zoetig. Ik had er ooit eens (prongluk) gezouten cashewnoten in gegooid, was geen succes

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.