Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Prakje

Prakje

16-09-2010 om 07:10

Welke 7-persoons auto?

Wij zijn met zijn 5-en en zijn op zoek naar een - occasion - 7-persoons auto. Dan kunnen we nog eens een vriendje, (schoon)moeder ofzo meenemen

We rijden al ca 9 jaar naar volle tevredenheid in een Renault Kangoo van nu bijna 10 jaar oud, en zijn geen luxe gewend. Dat scheelt!

De paar eisen die we hebben zijn: centrale vergrendeling, airco, en een beetje fijne radio.

We hebben een proefrit gemaakt in een Dacia Logan, die valt af. Op meerdere punten was het toch echt niet de auto voor ons.

Hebben nu ons oog laten vallen op een Opel Zafira. Heeft iemand daar ervaring mee?

En... heeft iemand een goede ervaring met een ander merk? Ik hoor graag jullie ervaringen!

dank
Prakje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opel zafira

Wij hebben er 1 gereden en ik vond het echt een super auto, vooral omdat de 2 achterste stoelen onder de kofferbak zitten, dus je geen last hebt met laden en lossen. Die achterste stoelen zijn wel bestemd voor kinderen, volwassenen zitten daar wel krap met hun benen.
Hij reed ook erg fijn. Wij hebben hem nu niet meer omdat het een leaseauto was, maar ik zou er zo weer een willen rijden.
gr Lied

Vera*

Vera*

16-09-2010 om 09:37

Renault grand scenic

De hoofdreden was dat dan de bagageruimte wat groter was maar die twee extra stoeltjes zijn verrekte handig bij tijd en wijle.
Houd er wel rekening mee dat als je van die uitklapstoeltjes hebt op de achterste achterbank (ons grapje) dat die echt geschikt zijn voor volwassenen of mensen met lange benen. Of je moet gaan voor een Renault Espace o.i.d..

Vera

Chrysler voyager.

Prachtige grote solide bak, met 7 echte stoelen. De nieuwste versies hebben een fantastisch stow&go systeem waarbij je elke stoel of bank met een simpele handeling in de vloer kunt laten verzinken waardoor je razendsnel extra laadruimte of erxtra stoelen creeert, maar net wat je op dat moment wil.

Wij rijden er al een jaar of 8 eentje, en zijn erg tevreden.

Hanne.

Hanne.

16-09-2010 om 10:25

Zafira

de laatste rij stoeltjes van de zafira is inderdaad alleen geschikt voor (kleine) kinderen. En...als je de stoeltjes uitklapt heb je vrijwel geen bagage ruimte meer over.

Dus....als je grote kinderen hebt, of juist hele kleine en je bv de kinderwagen mee wil nemen is het misschien niet zo'n handige optie

Als het alleen voor incidenteel gebruik is kan je het overwegen.

Renault grand scenic

Wij hebben na jaren een Kangoo te hebben gereden (ook super fijne auto) nu een Grand Scenic. Wij ook 3 kinderen handig om eens iemand extra mee te nemen. Stoelen verdwijnen in de vloer, super. Ik vind de auto ook erg fijn rijden. Zonder de laatste rij stoelen heb je een enorme laadruimte. Met stoelen uitgeklapt hou je weinig extra laadruimte over, maar het is te doen.

De extra stoeltjes zitten wat krap voor volwassenen, maar ik ben wel eens met 7 vrouwen een weekend weg geweest en de kleinste vriendinnen kon achterin :o) Ging prima.

Succes met rond kijken, groetjes Pinkelot

Janna3

Janna3

16-09-2010 om 10:57

Citroen grand c4

Lijkt of is net iets ruimer dan de Scenic en Zafira. Voordeel is dat de drie stoelen op de achterbank even groot zijn, er is dus niet zo'n mini zitplaats in het midden. Verder alle voordelen van de Scenic en Zafira. Twee opklapstoelen helemaal achterin, waar onze oudste van 1.52 m nog prima op kan zitten. Onder die stoelen zitten dan nog behoorlijke bakken waar makkelijk een tas in kan. Hiervoor hadden we een Renault Espace, maar die was onhandiger omdat de stoelen daar helemaal uitgehaald moesten worden als je ze niet gebruikte!

Chrysler ook

Hier ook Chrysler rijders, in ons geval (9pers) en wij vinden hem reuze handig met onze kinderen en aanhang.
Ook op het achterste bankje ruimte genoeg, dus ook voor volwassenen. Ik rij er het meeste in, en heb totaal niet het gevoel dat ik met een enorme bak rij. Ook met parkeren etc heb ik (als vrouw geen enkele moeite, handig is ook, dat beide kanten schuifdeuren hebben ipv openslaande deuren. Wij rijden hier nu zo`n drie jaar mee en tot nu toe, weinig tot geen problemen. Nu maar hopen dat het ook zo blijft, haha.

Wat ik toch nog wel even mee wil geven: Het schijnt dat onderdelen van dit soort types/merken behoorlijk kostbaar zijn. Dus mocht er toch wat kapot gaan, dan moet je daar wel rekening mee houden. Dat zou best een min punt kunnen zijn.

Nou ja, wij hebben er al heel wat leuke uitstapjes/vakanties meegemaakt en zo`n beetje de hele inboedel past erin

Even OT: Hiervoor reed ik in een Mini, ook erg leuk, maar toen ik meer kinderen kreeg niet echt praktisch!

Succes met het kiezen.

Olijvje

Fonneke

Fonneke

16-09-2010 om 17:50

Ford galaxy

Wij hebben een Ford Galaxy. Hierin kunnen ook volwassenen op de achterste rij nog goed zitten. Met zeven stoelen in de auto is er toch nog een redelijke bagageruimte over (in elk geval meer dan in een aantal andere 7-persoons auto's die wij hebben bekeken). En de indeling vonden wij handig, 3 stoelen op de middelste rij en 2 op de achterste. Als ik het mij goed herinner was dat bij de Chrysler voyager, die wij verder ook mooi vonden, net andersom.

Fonneke

Bij ons kunnen er 2 a 3 voor (afhankelijk van formaat), 3 in het midden en 3 achter, en dan heb je ook nog bagageruimte achter, waar een bijvoorbeeld, een kinderwagen/boodschappen in passen. Ach, ik denk dat er tal van mogelijkheden zijn als je eenmaal aan het zoeken bent. Er zijn natuurlijk een heleboel merken, varianten, uitvoeringen etc.

Olijvje

Nasha 1st

Nasha 1st

16-09-2010 om 21:13

Espace

heerlijk ruime auto!

Fiat doblo family

Wij rijden als gezin van 6 personen een Fiat Doblo family. Hij is minder spartaans basic als de Dacia, maar heel erg veel goedkoper dan de Espace, Chrystler en dergelijke. Tweede achterbank kan eruit en dan heb je zeeën van ruimte om heel veel spullen mee te nemen.
Hiervoor hebben we met veel plezier een Multipla gereden. Die is nog wel tweedehands te krijgen, maar wordt in Nederland niet meer nieuw verkocht en is ook een 6 persoons auto.
J.

iemand

iemand

17-09-2010 om 12:58

Touran

wij hebben al lang de volkswagen touran; bevalt goed, hoewel de airco iets matig werkt, maargoed, dat is alleen als het heel warm is. verder gebruikt ie best veel benzine en is ie wat duurder (VW), wel degelijk.
en aardige plaatsen achterin (itt de safira (opel?) volgens mij)

Roos Vicee

Roos Vicee

17-09-2010 om 21:27

Fonneke nieuw of oud model?

Fonneke rijden jullie in een nieuw of oud model Ford Galaxy? Want dat maakt behoorlijk verschil.
Wij reden tot ruim een jaar geleden nl ook in een oud model (zeg maar zelfde als Seat Alhambra en VW Sharan) en die was toch echt een stuk ruimer dan het nieuwe model Galaxy. W.b. de stoelen is hij handiger want die grote lompe stoelen die je er echt in en uit moest halen, zitten nu vast in de auto en zijn heel eenvoudig neer te klappen zodat je een grote laadruimte krijgt, maar hij is toch echt aanzienlijk minder ruim. Op de eerste achterbank/stoelen is het nog geen verschil en zit je echt heel ruim, maar helemaal achterin is er voor volwassenen zo goed als geen beenruimte, al kunnen de stoelen van de middenrij nog wel een stukje naar voren geschoven worden. Maar er is ook niet veel hoofdruimte helemaal achterin. Iet-wat langere mensen zitten haast met hun hoofd tegen het dak.
En daarnaast is er als de achterste stoelen zijn uitgeklapt totaal geen bagageruimte meer. Dit itt het oude model waar je nog prima twee boodschappenkratten naast elkaar kwijt kon. (overigens heeft deze auto wel heeeel veel kleine bergruimte in opbergvakken e.d.)
En hij rijdt wel superdesuper! Dus als je heel incidenteel die achterste stoelen nodig hebt voor niet-volwassenen is het zeker een aanrader!

Fonneke

Fonneke

17-09-2010 om 21:42

Roos vicee

Wij hebben het oude model. Wij hebben hem nu bijna vier jaar. Daarna heb ik me ook niet meer verdiept in de verschillende auto's. Ik wist niet dat hij nu zo anders was. Voor ons dan geen nieuw model Ford Galaxy als we een nieuwe moeten. Ik wil toch wel zes stoelen waar iedereen goed kan zitten (ook al zijn de kinderen nu nog klein) en de bagageruimte achter de achterste rij vind ik ook juist zo fijn. Hopenlijk kunnen we nog lang blijven rijden in ons oude model.

Roos Vicee

Roos Vicee

17-09-2010 om 21:58

Fonneke

Ja, dat was eigenlijk ook mijn idee toen we hem inruilden. Ik dacht ook nog veel langer met vier kinderen op stap te gaan... Maar nu de kinderen groter worden reizen we nog amper met ons allemaal tegelijk. Tegenwoordig gaan alleen de jongste twee nog maar mee. Heeeeel af en toe de twee oudsten ook. De achterste 2 stoelen liggen daarom tegenwoordig vrijwel altijd plat en dan heb je een heerlijk ruime auto En moeten er onverwacht toch extra personen meerijden dan hebben we de extra stoelen altijd bij ons
Tegen de tijd dat jullie Galaxy aan vervanging toe is zitten jullie misschien wel net zo en kun je rustig een nieuw model nemen. Want het is een dijk van een wagen )

Prakje

Prakje

17-09-2010 om 22:27

En het is geworden...

een Toyota Verso 7 persoons. We gaan m volgende week ophalen!

De achterste twee stoelen klappen in een beweging in, en dan heb je een vlakke laadvloer. Met 7 personen is de achterste rij niet heel ruim, maar door de middelste rij op te schuiven verdeel je de ruimte wat. En kunnen er makkelijk 7 personen/volwassenen in.

Wij zijn er erg blij mee!

Roos Vicee

Roos Vicee

18-09-2010 om 21:18

Verso en verso

Nou er zit volgens mij wel degelijk verschil tussen een Verso en een Avensis Verso. Veel verstand van auto's heb ik niet, maar toevallig hebben mijn ene zwager en schoonzusje een Avensis Verso en mijn andere zwager en schoonzusje een gewone Verso dus ik heb het verschil wel gezien. Een Avensis Verso is een stuk ruimer dan de gewone Verso.

Nasha 1st

Nasha 1st

18-09-2010 om 21:42

De verso

is inderdaad wat anders dan de Avensis. De avensis is groter dan de verso nu is....wel jammer, is een mooie auto...De avensis oude versie bedoel ik dus....

Kari1

Kari1

19-09-2010 om 09:43

Naamsverwarring

Vroeguh had je van Toyota de Avensis Verso en de Corolla Verso. Toyota heeft bedacht dat de Corolla Verso voortaan alleen Verso zou heten, en de Avensis Verso alleen Avensis. Avensis Verso bestaat dus niet meer.
Van klein naar groot heb je nu b.v. Aygo, Yaris, Verso, Avensis en er zijn nog meer modellen die daarna komen of ergens tussen passen.
Kari

Roos Vicee

Roos Vicee

19-09-2010 om 12:14

Lidwientje

Nee joh, dat was absoluut niet mijn bedoeling om wie of wat dan ook te corrigeren! Ik dacht idd ook meer aan naamsverwarring omdat het alletwee om Verso ging.
Wb degelijkheid heb je idd gelijk, maar ik dacht dat we het hadden over de grootte van de auto daarom reageerde ik met de opmerking dat er wel degelijk verschil zit tussen de ene en andere Verso.
Maar absoluut niet om je op de vingers te tikken hoor!

Nasha 1st

Nasha 1st

19-09-2010 om 13:32

Oude avensis en nieuwe avensis

is een heel verschil in ruimte inderdaad. De oude Avensis Verso heeft dus nog een extra stoelenrij, de huidige avensis heeft dat niet. Nu is er inderdaad de Verso die dat heeft, maar die is wel een stuk kleiner dan de Avensis Verso van een paar jaar geleden....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.