Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tineke

Tineke

06-12-2009 om 21:35

Welk tijdschrift?

Welk tijdschrift lezen jullie? Ik kreeg een bon cadeau voor een abonnement, maar welke is echt leuk? ik heb een poos Psychologie gelezen, maar dat hoeft nu niet meer, beetje op uitgekeken. Ik hou van filosofie, pedagogiek, psychiatrie, psychologie, taal, mooie interviews, kunst en cultuur. Ik heb niks met mode en glossy, popmuziek en ook niet met politiek. En vrouwengezever à la Yes, Viva of Margriet vind ik ook niks.
Tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

06-12-2009 om 21:44

Vrije keuze of beperkt

is het een officiele bon? Of een zelfmaak bon? Bij een officiele bon heb je meestal slechts keuze uit de titels die de uitgever biedt. Dat even terzijde.

Zelf lees ik graag Flow www.flowmagazine.nl geen gezever ala margriet etc maar wel heel erg leuk en lekker dik. Ik geniet hier echt van. Kruip er een avondje mee mijn bed in.

Genoeg is ook 1 van de alternatieven. Dit gaat meer over consuminderen. En is voor mij net dat zetje om steeds naar mijn eigen consumeergedrag te kijken.

Als je van taal houdt

... dan is Onze Taal misschien een idee?
En anders zou ik even in de bieb gaan speuren, die hebben tijdschriften op allerlei gebieden, kun je even kijken wat je leuk lijkt.
Leuk kadootje trouwens

Fraz

Fraz

06-12-2009 om 21:54

vind de Quest altijd wel leuk om te lezen.

Jet Burg

Jet Burg

06-12-2009 om 22:02

Ja, de quest!

Ik ben al 3 jaar lid. Bevalt goed en ze hebben vaak extra edities.

Hollands diep

vind ik altijd een mooi blad. Actueel, diepgaand, verrassend, cultuurgericht.
Hier een link:

http://www.hollandsdiep.nl/over-hollands-diep

groetjes van Purk

Kaatje

Is misschien Happinez voor je?
ze hebben ook een site waar je evt de onderwerpen op kan lezen...
Mooi maandblad!
gr Nora

Deze 2

Ik heb al jaren een abonnement op hét blad voor consuminderaars "Genoeg". Dat lees ik nog steeds met veel plezier.Ook koop ik weleens de Quest.

Damajo

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2009 om 00:56

Felderhof

Ik mag graag eens in de zoveel tijd een Felderhof lezen. Flow is inderdaad een érg leuk tijdschrift, dat zullen je kinderen vast ook vinden.

National geografic

Hier ook ts.bon, van Kruidvat. Wij kiezen voor n.g., hiere hebben we vaker een abo op gehad.

Mvrgr,
Janitha

angel3

angel3

07-12-2009 om 09:35

Mind of happinez

Ik vind de MIND net even iets leuker dan de Psychologie en inderdaad Happinez.
Of wat dacht je van Opzij? vind ik ooit altijd erg leuk om te lezen. Missch een vleugje feministische nestgeur nog maar echt niet irritant....

Taal

Net als Mickey ben ik op Onze Taal geabonneerd en ik lees het al jaren met veel plezier. De Quest heb ik af en toe wel gekocht, maar ik ben er een beetje op afgeknapt. Vaak als een artikel net interessant begint te worden, houdt het op, een beetje glossy-hap-snap. Wat diepergravend zou ik leuker vinden.

reina

reina

07-12-2009 om 11:07

Tuinen, quest, computer

Ik ben echt van de tuinen, dus hier abonnementen 9 ik krijg ze en vergeet ze danaf te zeggen ) op dingen die met tuinen te maken hebben, zoals Buitenleven, Tuin&co en landleven.
verder komt hier de Quest en Computeridee.

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2009 om 11:41

De flow

is leuk! De quest is niet onaardig, maar je moet ook altijd het volgende nummer kopen vanwege alle rectificaties op het vórige nummer NG is ook mooooi, lekker veel te lezen.

Tirza

sjalot

sjalot

07-12-2009 om 14:13

Esta

Is de esta nog niet genoemd? Dat schijnt gericht te zijn op vrouwen boven de 35, toen ben ik het maar eens gaan lezen haha. Nee, ik vind het echt leuk: interviews, achtergronden enz. Het lijkt misschien een typisch vrouwenblad maar het is toch echt wel wat anders dan de Margriet of de Libelle.

margje van dijk

margje van dijk

07-12-2009 om 14:47

Opzij

Ik heb nergens meer een abonnement op (sinds China), maar heb jarenlang de Opzij gelezen. De laatste tijd is die erg vernieuwd dus ik weet het niet meer precies. Maar qua interesse / onderwerpen sloot dat altijd wel redelijk aan bij wat ik leuk vond.

(Belangrijkste: het ging altijd ergens over, ipv dat de vorm en de aankleding het belangrijkste waren.)

En ik mag altijd graag Vrij Nederland lezen.

Margje

Bastet

Bastet

07-12-2009 om 15:19

Esta

Esta vind ik een leuke mix tussen cultuur,human interest,nog meer cultuur en is een blad met opgewekte toon,ik lees het graag.
groetjes,bastet

reina

reina

07-12-2009 om 15:24

Tirza (beetje ot)

"De quest is niet onaardig, maar je moet ook altijd het volgende nummer kopen vanwege alle rectificaties op het vórige nummer ' Kijk en dat is weer handig met een abonnement, want dan krijg je dat volgende nummer vanzelf

Heel andere tijdschriften

Jeetje, ik lees dus echt heel andere tijdschriften! De Marie-Claire Idees en de Seasons zijn op dit moment mijn favorieten. Andere genoemde tijdschriften zie ik vooral bij de tandarts, therapeut in de wachtkamer liggen.

Dorry

Tineke

Tineke

07-12-2009 om 17:01

Wow, wat een reacties!

Alles zorgvuldig bekeken, en ik heb net doorgegeven dat ik graag de Flow wil. (het was inderdaad een zelfgemaakte bon) Dank voor alle tips!

Bastet

Bastet

07-12-2009 om 18:25

Dorry

Ik lees ook graag ariadne,VTwonen,Seasons,etc maar ik ging even uit van de richtlijnen die Kaatje gaf..
Bastet

Kaatje gedeeltelijk o.t.

die vind ik nou precies bij je passen.
Ik had hier niet gereageerd omdat ik de keuze lastig vond, op alle bladen is wel wat af te dingen. Flow ken ik nog niet zo goed, Opzij had ik vroeger maar sinds ik het steile carrierepad heb verlaten erger ik me eraan, Psychologie vind ik te breinig, Happinez soms wel aardig..ik kwam er niet uit. Heb laatst een pakket met tijdschriften van een paar maanden terug gekocht voor een prikkie bij de supermarkt maar het deed me allemaal niets.

Zelf lees ik de Genoeg en soms de New Yorker (heb mijn vader een abonnement kado gedaan, hij las die al toen hij vroeger in de VS woonde).

En een beetje o.t. nog verlate beste wensen voor je verjaardag. Ik vroeg me de laatste tijd af hoe het met je ging.

Die uitwisseling over Nesko en NSO een paar maanden geleden is me zo bijgebleven.

Veel plezier met je flow, kopje thee erbij, voorjaarszonnetje straks...

Zit hier even samen te kletsen met bastet

Hehe, toch blij dat ik nog zo'n dromer en creabea heb ontmoet hier. Ik heb altijd het idee dat ik zo'n uitzondering ben.
Veel plezier met je keuze Kaatje. Geen idee wat dat voor soort blad is. Ik ga me er eens in verdiepen.

Dorry

Bastet

Bastet

08-12-2009 om 07:19

Dorry

nee hoor,je bent niet de enige,ook niet op dit forum!
Ik heb zelfs een intensief ruilsysteem met een andere forummer,we sturen elkaar regelmatig de nieuwste bladen toe,als we die uit hebben,ik krijg van haar altijd de ariadne..Ze is inmiddels een zeer dierbare vriendin.
Groetjes,bastet

amk

amk

08-12-2009 om 09:14

Kaatje

veel plezier met de flow, idd kopje thee erbij, straks lekker zonnetje en genieten maar.

Tineke

Tineke

08-12-2009 om 18:35

Ja, heerlijk amk

Dat is precies de bedoeling, kopje thee erbij, in bad of in bed, en dan lekker lezen. En, Flow past qua naam nu wel bij me, Happinez is te hoog gegrepen. En Huis, Tuin, Keuken en CreaBea boeit me (nog) niet. Ik verheug me op het eerste nummer!

Tineke

Tineke

08-12-2009 om 19:30

Oh rodebeuk

Ik zag nu dat jij hetzelfde zei...zonnetje en kopje thee
Ergens, ooit, zal ik wel een update schrijven, voor nu houd ik het er maar op: go with the flow, en de verbetering zit 'm in dat ik er nu alle vertrouwen in heb dat dat dé enige manier is.

Ot, wat een leuk idee!

Jeetje Bastet, wat een leuk idee!

Dorry

Kaatje (o.t.)

Ik voelde me een beetje vervelend, ik wilde je niet aanspreken op je situatie... alleen dacht ik de laatste tijd het zal toch niet zijn dat ze haar nick heeft gewisseld.. dan nog net iets liever dat je even zelf kiest om niet te forummen ik miste je geluid.. daar begon het mee.

Mag ik je anders een keer nog mailen? volgens mij was het iets met heksenvet en hotmail, daar kom ik wel uit. Of iets wat daarop lijkt. gmail ofzo.

amk

amk

08-12-2009 om 21:53

Kaatje

we gunnen je het allemaal zo dat het goed gaat.
En bij mij ben jij een van de forummers die een speciaal plekje heeft verovert.
Het ga je goed en als je toe bent aan een update zal ik die zeker gaan lezen.

Go with the Flow klinkt al goed.

Dan wens ik je voor 2010 een hele goede flow toe.

Tineke

Tineke

08-12-2009 om 22:08

Rodebeuk (o.t.)

Mail is altijd welkom. live was 't.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.