Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suus

Suus

29-12-2010 om 16:17

Welk strijkijzer bevalt

Momenteel heb ik een vrij nieuw stoomstrijkijzer (Siemens) die me vreselijk slecht bevalt.
Na elke 3 kledingstukken moet ik de zool schoonmaken.
Hij verbruikt ook enorm veel strijkwater (zelfs op stand 1).
Nu wil ik een nieuwe gaan kopen maar ben heel benieuwd welk merk jullie hebben en of die bevalt.

Suus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suus

Suus

31-12-2010 om 12:36

Strijkt hier niemand?

Is er niemand die tips kan geven over een fijne strijkbout?
Suus

Jawel

hoi suus,

ik strijk zo af en toe,heb al 10 jaar een philips Mistral stoomstrijkijzer,en die bevalt goed.
ik denk dat jouw strijkijzer niet in orde is,aangezien je zegt dat hij vrij nieuw is zou ik er mee terug gaan,je hebt tenslotte een jaar garantie.

Biene M.

Biene M.

31-12-2010 om 15:08

Mijne bevalt niet

Was een jaar of 5 geleden de beste koop volgens de consumentenbond (dat lidmaatschap heb ik toen ook maar weer opgezegd). Ach, dit type wordt toch niet meer verkocht, dus aan info over merk etc. heb je niets. Succes met zoeken.

Lichtgewicht

zonder stoom. En een aparte sproeifles voor vocht, als dat nodig is.
Ik vind die stoomdingen erg zwaar, je bent al na een paar kledingstukken moe van het tillen.

Ja hoor, ik strijk wel. Dekbedden, blouses, overhemden, theedoeken, slopen. Vind het ook geen vervelend werk (zolang ik niet alle lastige kledingstukken opspaar tenminste)

Aldi

ik ben erg blij met mijn ALDI stoomstrijksysteem, daarvan is het strijkijzer niet zwaar omdat het water in het reservoir zit wat op de strijkplank staat *op het metalen deel.

er zijn ook stoomstrijkers waarbij het water onder druk in dat reservoir zit, maar die van de ALDI kun je gewoon tussendoor bijvullen *die onder druk moet eerst 'afkoelen'

Voordeel van dit systeem is dat het strijken 2 keer zo vlot gaat..

Kortom, ik wil niets anders *er zijn ook wel andere merken met apart reservoir..even googlen misschien?

Minet

Minet

02-01-2011 om 09:50

Andere aldi

Ik heb een simpel stoomstrijkijzer van de Aldi, super licht van gewicht, gewoon te vullen met water bovenop het handvat.

Danielle1971

Danielle1971

02-01-2011 om 21:56

Philips azur gc 4620

Hoi Suus,

Ik heb een heel fijn strijkijzer, de Philips Azur GC 4620. Er kan veel water in, heeft een druppelstop systeem, warmt heel snel op, schakelt automatisch uit als je hem niet gebruikt (als hij niet beweegt gaat hij na een paar minuten uit). Zodra je hem weer oppakt schakelt hij dan automatisch weer aan.
Ook heeft ie een Calc-clean knop, om tussendoor te ontkalken, werkt ook helemaal prima. Ik hou niet van strijken, maar als ik het doe dan ben ik blij dat ik deze heb
Succes!

Suus

Suus

02-01-2011 om 23:14

Dank

Dank voor jullie informatie.

De philips van Danielle klinkt erg goed.
Morgen maar eens naar de winkel gaan...

Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.