Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lotte

lotte

27-08-2010 om 13:57

Welk strijkijzer?

M'n strijkijzer heeft het begeven. Nu zie ik zoveel verschillende dat ik het niet meer weet. Is zo'n strijkijzer met zo'n enorm reservoir handig? Wij hebben een groot gezin en ik strijk veel was en wil graag een beetje snel klaar zijn. Dus wie geeft raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Stoomgevaarte

hoi
ik heb een tefal met zo'n enorm reservoir en ben er niet echt tevreden over. Soms bepaalt ie opeens zelf dat het tijd is om te ontkalken en zit mijn kleding onder de bruine kalkplekken. daarnaast vind ik het nogal een gesjouw, want er zit altijd water (=gewicht) in en dat moet je ook meetillen.
ik had achteraf gezien liever weer een gewone stoomstrijkijzer gehad.

neemt niet weg dat de stoomfunctie wel fijn is, en dat je lang kunt doen zonder bijvullen.

Gruffalo

Gewoon lekker lichtgewicht

en onder handbereik een spuitflacon voor kreukeldingen.

Lichtgewicht kost veel minder kracht dan die gevulde stoomstrijkdingen.

Aldi

Ik heb het stoomstrijksysteem van de ALDI, bevalt me goed, meestal in het voor -en najaar in de aanbieding 65 euro ongeveer.

Voordeel:apart water reservoir dus dat het strijkijzer is niet zo zwaar, water reservoir staat niet onder druk, dus je kunt bijvullen zonder wachten..

en natuurlijk strijkt ie als een tierelier (stuk beter en sneller!)

Inge M

Inge M

28-08-2010 om 21:16

Wij hebben ook een aldi versie

al meerdere jaren dus het typenummer heeft geen zin meer.
De strijkbout zelf is licht, het reservoir is handig want er kan best veel in. Ik was hiervoor al over op stroomstrijkijzer. Dat strijkt veel makkelijker dan een gewone maar het strijkijzer is zwaar. Met een apart reservoir ben je het zware kwijt en het makkelijke strijken houd je.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-08-2010 om 21:24

Ik heb een stoomgenerator

Echt geweldig. Het grote voordeel is dat je een kledingstuk normaal neer legt in plaats van het om de strijkplank te schuiven. Wanneer je het aan één kant strijkt zijn beide kanten netjes.
Belangrijk is dat je een flink apart waterreservoir hebt, bij voorkeur doorzichtig wat je tussentijds kan bijvullen. Dat laatste lijkt een detail maar het is ongelofelijk irritant wanneer je bíjna klaar bent, je water op is en niet bij kunt vullen. Ik heb een tefal, weet niet uit mijn hoofd welke maar als je wilt loop ik wel even naar zolder.
Ik kan instellen hoeveel stoom hij geeft (bij te lage temperatuur en teveel stoom krijg je nl natte plekken) en hij geeft aan wanneer hij doorgespoeld moet worden ivm kalk. Nooit problemen, nooit bruine vlekken. Als ik een minpuntje moet verzinnen dan is het dat de opwarmtijd ietsje langer is dan bij een regulier stoomstrijkijzer, daar tegenover staat dat ik 75% minder tijd kwijt ben aan strijken.

Strijkster

Strijkster

29-08-2010 om 12:39

Geen stoomgevaarte.

Als fervent strijkster wil ik absoluut niet zo'n stoomgevaarte, simpelweg omdat zo'n ding waarschijnlijk aardig aan de prijs is. Ik gebruik een gewone stoomstrijkijzer, weiger pertinent er gedistilleerd of gekookt water in te doen (ben ik veeeeeel te lui voor), dus na verloop van tijd zit-ie vol met kalk en koop ik een nieuw exemplaar.

Ilva

Ilva

30-08-2010 om 21:43

Wel stoomgenerator

Ook ik heb een stoomgenerator van Tefal. Ik ben er zo enorm blij mee. Het scheelt me geweldig veel tijd en het gaat zo makkelijk. Zelfs het ontkalken gaat makkelijk.

Caroline

Caroline

03-09-2010 om 15:37

Man heeft gekozen

Ik liet mijn strijkijzer uit mijn handen vallen. Mijn man was net boodschappen doen, dus ik hem gebeld, of ie er eentje mee wilde nemen.
Lekker makkelijk dus, niet hoeven denken, niet hoeven uitzoeken.......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.