Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sipie

sipie

08-04-2009 om 21:57

Welk model kapsel voor dochter van 10?

Onze dochter heeft behoorlijk lang haar en is het meer dan zat (ik eigenlijk ook wel). Ze kan het eigenlijk niet zelf wassen, want naast heel lang is het ook nog eens heel dik. Los dragen is geen optie, want het is zo zwaar en wordt al snel lijzig. Ze heeft geen slag.
Zij wil het dus wat korter. Maar wat gaan we doen? Te kort is eigenlijk niet echt handig, want ze doet aan turnen en dan moet het dus nog wel strak in een staart kunnen. Halflang is een optie, maar dan blijft het lastig met wassen en los dragen staat haar ook niet echt, dus zit ze toch weer aan een staart vast en dat is ze juist ook een beetje zat.
Ik zat zelf meer aan een boblijn te denken, of iets tot de schouder en dan laagjes. Maar is dat wat, ook denkend aan turnen?
Ik ben al aan het zoeken geweest naar foto's van kapsels bij meiden, maar kom niet echt veel tegen op internet. Ik ben al bij de kapper geweest, maar die kan natuurlijk ook niet voor ons beslissen en heeft wat dingen uitgelegd. Maar blijft moeilijk.
Wie heeft tips???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

08-04-2009 om 22:08

Hoe kan dat?

Hebben wij dezelfde dochter? Hahaha!
De mijne heeft besloten dat ze haar haar op schouderlengte wil. En haar pony wil ze schuin. Ik hoop dat ze het woensdag aan de kapper kan uitleggen!
Overigens, mijn dochter gaat haar haar weggeven http://www.haardonatie.nl/

Carmen.

Tirza G.

Tirza G.

08-04-2009 om 22:24

Boblijn

Mijn dochter draagt een íets langere boblijn en die kan bij het sporten prima in een staart. Nou ja, zo'n heel klein knoedeltje

Tirza

Janeway

Janeway

08-04-2009 om 22:49

Kort

Pixiestyle noemt onze dochter het dan lijkt het modern hahaha..
Maar ze heeft het kort gesneden in laagjes, zowat jongensachtig kort maar toch heel vrouwelijk.. En nee daar kan dus geen staartje meer in.. Ze had hiervoor een boblijn maar de kapper kreeg inspiratie en heeft het maar haar toestemming kort gesneden.. Ze is helemaal blij mee. En krijgt heel veel kommentaar op haar pixiestyle haar..
Maar als er nog perse een knotje of staart in moet, zit je toch aan schouderlang haar vast denk ik..

m@

m@

10-04-2009 om 21:51

Niet te kort

...kan altijd nog. Ietsje over de schouders en dan beetje rond. Voorkant lekker laten snijden, met pony of juist langste laag iets onder oog (op zij dragen) en zo verder naar beneden snijden. Is leuk en vlot en ze kan er ook nog wat mee doen.

M@

Of het kapsel van mijn dochter

Ze is drie maar het staat haar geweldig en ik vind het heel trendy. Halflang haar, net over de schouder. Aan de voorkant een pony. Zijkanten en achterkant is in laagjes geknipt, waarbij de bovenste laag van het haar ongeveer net over de oren komt en de rest dus aflopend iets langer. Volgens mij ook prima in een staart te doen (zeker met 2 schuifspeldjes aan de zijkanten).

Groetjes,
Vonda

amk

amk

12-04-2009 om 22:35

Toch de kapper

In een wilde bui heb ik 2 weken geleden de kapper vrije hand gegeven. Wellicht is dat een idee. Moet je alleen geen onzekere kapper hebben en haar/hem wel vertrouwen.
Heb ik in eerste instanie wel laten doen bij mijn dochter. Ik had geen idee wat praktisch is bij een 6 maanden oud kind. En sinds dien zijn we via een bob bij half lang bot geknipt uitgekomen. Dus pony en de rest op 1 lengte.

sipie

sipie

13-04-2009 om 21:50

Ze is geweest!

Dochter heeft een heel stuk van haar haar af en het staat haar super!!! Ze ziet er meteen wat ouder uit. Het is een beetje geknipt zolas m@ schrijft. Geen pony, maar wel langs haar gezicht gesneden en zo wat vlotter dan alles recht toe recht aan. Ze heeft haar haar nu al dagen los en nu kan het wel! Nu staat het niet lijzig, maar juist hip. Ze is er heel blij mee en heel benieuwd naar de reacties van klasgenoten morgen. Bedankt voor de tips allemaal!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.