Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lorwyn

Lorwyn

27-01-2009 om 10:01

Welk matras is goed en betaalbaar?

Mijn huidige matras is nog niet eens echt oud (krap 4 jaar), maar hij is echt waardeloos, heeft nooit echt fijn gelegen. Echt een miskoop dus. Helaas was het niet de goedkoopste (500 euro).
Maar wat is wijsheid? Wanneer weet je of een matras goed is en ook echt bij jou past? Even proefliggen in de winkel daar geloof ik niet zo in, en die verkopers vertrouw ik ook niet meer.
Mijn lattenbodem is denk ik nog wel goed, is nu 8 jaar oud (staat daar geen 15 jaar voor?)
Het "probleem" is denk ik dat mijn matras teveel steun geeft terwijl ik die niet zo nodig heb omdat ik niet veel weeg (62).
Ik word nu iedere ochtend wakker met rugpijn
Omdat mijn budget momenteel niet echt heel ruim is wil ik er ook niet weer 500 euro aan uitgeven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

27-01-2009 om 10:04

Ikea

IKEA heeft goede prijs/kwaliteitverhouding, en er zijn geen onbetrouwbare verkopers.

angel3

angel3

27-01-2009 om 11:41

Erheen gaan

bij ikea is een uitgebreide slaapafdeling en daar staat precies voor welk gewicht e.d je welke matras kan nemen. En of je stevig, middel of zacht wil. Je kan er ook proefliggen. Ik zou gewoon even langsgaan dus.
Suk6

Proefliggen

Neem de tijd en ga liggen en blijf een poosje liggen. Er zijn zoveel verschillende omdat niet iedereen hetzelfde prettig vindt slapen. Ikea dus, vanwege die handige tabel, dat je alle soorten matrassen op een rij bij elkaar hebt en omdat het gewoon goede matrassen in hun klasse zijn. En niet voor de hoofdprijs, ook niet onbelangrijk. Verder een handig detail: Ikea verkoopt een aantal typen matras opgerold en gevacumeerd. Dat vervoert makkelijk in je auto, thuis laat je 'm uitrollen en in vorm komen en klaar ben je.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-01-2009 om 12:57

Leen bakker

ook prima en betaalbare matrassen

Latex vs schuimplastic

Heb ooit wel eens gelezen dat latex beter ventileert of beter vocht afvoert oid, maar in elk geval beter zou zijn als je veel zweet. Misschien eens kijken of er een Consumentengids aan dit onderwerp is gewijd?

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.