Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jacoline29

Jacoline29

15-03-2010 om 16:17

Welk matras?

Hallo allemaal,
Wij zijn echt hard aan een nieuw matras toe.
ik zoek een matras die de druk goed verdeeld over je lichaam,waardoor je goed uitrust ed.Ik slaap 's nachts slecht,word meerdere keren per nacht wakker en nu ik ook chemo's heb(zie gezondheid)breekt het me echt op.
Ik wil geen pocket vering erin(van die harde veren).
Wie weet welk matras het beste is dan?
Dacht zelf aan Tempur of NASA of zo,wie heeft ervaring,wie kan me tips geven?
BTW,manlief wilt op lange termijn een waterbed,is dat goed of niet?
kortom wie helpt mij weer aan een hele nacht goed doorslapen?

Jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

15-03-2010 om 16:51

Ben ik weer

Ik ben rugpatient en slaap geheid slecht Ik heb Tempur gehad, maar dat reageert op warmte en dat is nou juist het probleem: ik krijg het niet opgewarmd. Ik heb nu een luchtmatras en dat vind ik ideaal. www.matrair.nl
Heeeel makkelijk zelf bij te regelen in harder en zachter, net hoe je je voelt. Dat krijg je met een waterbed niet voor elkaar.

Tirza

Tempur bevalt hier goed

maar mijn man heeft een 'gewone' matras. Dit omdat hij regelmatig heftig transpireert en tempur ademt voor geen meter.

Mij bevalt het prima, we hebben allebei trouwens tempur kussens. Dat zou je sowieso kunnen proberen.

Overigens heeft mijn man ook eerst tempur uitgeprobeerd en toen dat niet beviel konden we zó het matras weer omruilen.

Wat Tirza vertelt snap ik echt niet, lichaamswarmte is toch altijd warmer dan de temperatuur van een matras in een slaapkamer, zelfs als de kamer verwarmd is? Dan moet het matras vrij snel soepel worden. Vreemd dat dat niet gebeurt. Overigens heb ik de hele winter een elektrische deken (ja ik weet het, best decadent en stroomslurpend) erop gehad, dus geen probleem met kou.

Tirza G.

Tirza G.

15-03-2010 om 20:17

Pilsje

Ik leg het graag effe uit Ik ben een beetje soort van sneu geval, ik mis in mijn bovenrug de doorbloeding. Nou ja, niet helemaal natuurlijk (dan werd het vast wel zwart), maar ik krijg dat niet vanuit mezelf opgeward (na een autoongeluk is de bovenkant van mijn rug een behoorlijke puinhoop). Die Tempurmatrassen (ik heb er eentje op proef gehad) vormen zich naar je lichaam onder invloed van lichaamswarmte. En daar zit dus voor mij het probleem, daar waar ik het het meest nodig heb (mn rug) had ik er het minste aan. Dat duurde allemaal veeeeeel te lang. Een elektrische onderdeken bood geen oplossing, dan werd de tempur juist weer te zacht, net of je in een bak met jam ging liggen, brrrr. Het instellen duurde te lang allemaal, snap je? Voordat de boel was opgewarmd (danwel afgekoeld na de elektrische deken) was ik 15-30 minuten verder en dan hoeft het al niet meer, zeg maar. Dan kan ik beter opstaan, dan is het niet meer te hachelen.
Met deze luchtmatras ga ik liggen, dan voel ik even mja mja, te hard/zacht, hop op knopje afstandsbediening en pfffffft lucht erbij of eruit, klaar. En wil ik in de nacht veranderen (gebeurt nog al eens), dan is dat ook een kwestie van op de knop drukken en klaar. En er kan ook een elektrische deken op

Tirza

Maxx

Maxx

15-03-2010 om 20:47

@tirza - noooooooooit meer tempur

Wij hebben Tempur matrassen. In de zomer gekocht. De eerste winter had ik enorme spijt.
Als je erin gaat liggen ben je in no-time je lichaamswarmte kwijt. Die wordt lekker opgeslurpt door die matras. Matras warm en zelf lig ik er klappertandend op.
Elektrische deken of kruiken geeft zoals ik dat noem het "warme bak vanillevla" effect. Dat ligt dus echt niet goed. Daar krijg ik rugpijn van (en ik heb geen rugklachten trouwens).
Voor mij dus nooit meer Tempur.
Maxx

Tirza

Ik slaap tot volle tevredenheid op een waterbed, alleen het energieverbruik staat me af en toe tegen.
Verder ben ik een ontzettende kouwkleum (zo'n slaapsokkentype), is een luchtmatras wel aangenaam te krijgen? Op een luchtbedje krijg ik het bijvoorbeeld niet warm..........( enne, hollands...is het heel erg kostbaar?)
mamsa

Tirza G.

Tirza G.

15-03-2010 om 22:21

Mamsa

Het nadeel van het waterbed (voor mij dan he!) is dat je het niet effe snel kunt regelen. Het is heerlijk warm, dat wel , maar als je het díe dag eens een keer wat harder of zachter wilt hebben, dan kan dat niet zomaar. Dat is een heel gedoe. Bij een luchtmatras is dat dus niet zo. Het is heerlijk comfortabel, je kunt verschillende bedekkingen kopen, het is echt niet te vergelijken met een luchtbedje op de camping. Kijk eens op de website die ik noemde en zorg dat je zit. De prijzen zijn ook erg comfortabel. Voor de verkoper

Tirza

Het wordt uitproberen, jacoline

je leest hier al hoe verschillend 1 type matras ervaren wordt. Het vanillevla-effect waar zowel tirza als maxx het over hebben is mij totaal onbekend.

Dus ik denk dat je je beter af kunt vragen welke soorten matrassen er zijn met algemeen de + en - punten van die matrassen en vervolgens gewoon een paar matrassen uit gaan proberen.

Die van Tirza lijkt mij ook erg fijn. Ik geloof dat dat soort matrassen ook wel eens in ziekenhuizen gebruikt worden en ja ik meen ook dat ze aan de nogal dure kant zijn.

Succes met je keuze.

Brianna F

Brianna F

16-03-2010 om 08:04

Pocketvering

Toch pocketvering. Ik slaap er heerlijk op, ik heb voor de softe soort gekozen, je hebt ze in verschillende hardheid. Mijn man daarentegen slaapt op tempur, daar zweer hij weer bij. (Leuk hoogteverschil in ons 2 persoonsbed) het is voor iedereen heel persoonlijk, dus lastig om advies te vragen. Proefslapen is gewoon het beste.

Aileen

Aileen

16-03-2010 om 23:57

Tirza

ik heb een dubbele hernia in mijn onderrug, en zoek al tijden een GOED matras.Ik lees dat jij ook rugklachten hebt, in je onderrug.
Is dat matras van jou ook verstelbaar aan de onderkant? dwz kan je het zo instellen dat je benen ook een beetje de lucht ingaan?
groeten van Aileen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.