Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Welk maandverband?

ik ben weer ongesteld geworden na mijn laatste bevalling en ik moet zeggen, ik loop leeg. Ik had dinsdagavond rijles en ben gewoon doorgelekt op de stoel . Vanavond heb ik weer rijles en ik wil dit niet nog een keer meemaken
Welk maandverband absorbeert het beste? Ik heb eigen merk AH, maar die is nu niet goed genoeg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

20-05-2010 om 09:40

Altijd

Ik ga voor de beste absorptie toch voor de Always en dan de nachtvariant.

Morgana Fata

Morgana Fata

20-05-2010 om 09:50

Incontinentie materiaal

Na de bevalling gebruikte ik wel een incontinentie materiaal. Eerst aan het eind van het vloeien en daarna bij de ergste dagen van de menstruatie. Het absorbeert toch net wat beter dan maandverband, maar is niet zo dik als kraamverband. En ander kan je ook nog dubbel maandverband gebruiken in het midden op elkaar en dan voor voor naar achter in je ondergoed, voelt ook heel sexy . Maar ik zou voor vanavond gaan voor de eerste optie.

Vic

Vic

20-05-2010 om 09:58

Dubbel

Ik heb al jaren geen maandverband gebruikt, maar na mijn bevalling (in de kraamperiode) had ik Always omdat dat het beste werkt. Waarom gebruik je niet zowel een (super-) tampon als een maandverband? Dan kom je dat uurtje rijles wel door.

Bellefleur

Bellefleur

20-05-2010 om 10:14

Vic,

Hoe doe je dat? Geen maandverband gebruiken?
Ik zou de rijles waarschijnlijk niet doorkomen met nachtmaandverband en superplus.

Vic

Vic

20-05-2010 om 10:21

Bellefleur

Hoe ik dat doe? Gewoon, niets plakken. Ik kom mijn menstruaties door met een pakje minitampons van 32 stuks. En dan heb ik nog over voor de volgende maand.

Jee

wat een verschil, ik heb na mijn bevalling wel even maandaverband gebruikt maar daarna overgestapt op tampons 'normaal'. Is de combinatie van een tampon en een flinke always niet voldoende en dan een spijkerbroek aan doen ?

Dubbelen

Een combinatie van super tampon met nachtmaandverband moet de dijkdoorbraak toch wel een uurtje kunnen tegenhouden. Ik gebruik zelf de eerste dagen van mijn menstruatie altijd supertampons en een gewoon ultradun maandverband van Libresse. Als het daarna wat minder wordt alleen een tampon en een inlegkruisje.

En oh ja, als de seinen weer op groen staan helemaal niks (behalve onderbroek dan hè).

Chris

Sharon*

Sharon*

20-05-2010 om 11:11 Topicstarter

Geen tampons

Tampons kan ik helaas niet gebruiken, en het is dubbele les, dus geen uurtje. Ik heb een pak Kotex nachtmaandverband gekocht en hopelijk gaat het dan wel goed! Anders durf ik mijn rijinstructeur niet meer onder ogen te komen

Sharon

Ik weet natuurlijk niet waarom je geen tampons kunt gebruiken en dat hoef je ook niet te zeggen, maar ik gebruik bijvoorbeeld zelf altijd OB-tampons met applicator omdat ik gewone tampons niet ingebracht krijg zonder dat dit pijn doet.

Hopelijk voor jou is je menstruatie wat in hevigheid afgenomen als je moet lessen en gaat het goed met het nachtmaandverband (vast wel).

Chris

liora

liora

20-05-2010 om 11:35

Oeps

dit is een zeldzame keer dat ik een onderwerp wat te ver vind gaan...

Nou dat heb ik dus totaal niet

ik kan zo overstappen naar de volgende vraag over aambeien, jeukende anussen, schaamhaar en andere 'activiteiten' in de genitale zones.

Ik zweer bij libresse

die lichteblauwe, extra lang. Ze zijn voor de nacht geloof ik. Ik heb ook een tijd lang allways gebruikt maar om de een of andere reden plakken die vleugens niet lekker in mijn ondergoed
Tampons vind ik ook niet fijn die gebruik ik alleen in vakanties en alleen overdag.

Sharon*

Sharon*

20-05-2010 om 12:28 Topicstarter

Te ver?

Hahaha, echt waar Liora? Ik vind dit draadje nog redelijk beschaafd! Ik wil gewoon weten welk verband het beste absorbeert.
Maar ik ga het verder niet over jeukende anussen ed hebben horr, grinnik.

Chris, nee heeft niks met het wel of niet kunnen inbrengen te maken.
Nou heb wat materiaal in huis, en hopelijk gaat het goed!

kien

kien

20-05-2010 om 13:48

Diva cup?

Maar als je geen tampons kunt gebruiken dan denk ik dat de diva cup ook geen oplossing is. Ik vind het super, al moest ik er wel even aan wennen. Vorige week tampons gebruikt omdat ik was vergeten mijn cup mee te nemen op vakantie, maar ik was blij toen ik hem weer had.

Kien

Te ver?

ehm? we worden allemaal elke maand ongesteld,dat is bovendien heel normaal,en daar mag je geen tips over uitwisselen? opvallend Liora.

Margriet*

Margriet*

20-05-2010 om 21:09

Hier ook

altijd een combi van tampons en maandverband gebruikt (toen ik als tiener nog niet de tampons had ontdekt lekte ik altijd door). Vandaar nu een Mirena, vind het ideeeeeaaalllll.
Zo uitgebreid verslag gedaan, ik hoop niet dat je het leest Liora (ik verdenk je ervan toch alles wel stiekem te lezen )

kueb

kueb

20-05-2010 om 21:33

Toevallig liora

was ik echt heel blij met het jeukende anus-draadje want ik heb daar al jaren last van en ik geneer me ervoor, zelfs zonder het te beseffen. Ik ben er gewoon onbewust nooit mee naar de huisarts geweest terwijl ik daar toch flink vaak kom.

En door zo'n draadje word ik dan bewust gemaakt dat ik er toch eens wat aan moet doen.

Ik krijg het niet zo goed uit mijn toetsenbord, maar het is echt een heel diepe gene, ik vind het echt on-be-spreek-baar. Terwijl het me behoorlijk hindert en een oplossing is in al die jaren nog nooit spontaan door het raam aan komen vliegen.

Sharon*

Sharon*

20-05-2010 om 21:38 Topicstarter

Geen ongelukjes

Heb ik al dat grof geschut in huis gehad, ben ik bijna gestopt met vloeien en had ik het zelfs wel met een inlegkruisje kunnen redden Haha, zal je altijd zien.
Nou voor volgende maand alvast in huis. Bedankt dames!

Sharon

En volgende maand is het hopelijk gewoon in je eigen auto?? Succes dinsdag. Ik ben blij dat mij zoiets nog niet is overkomen, alhoewel instructeur toch binnenkort weer een nieuwe auto nodig heeft

Hennep & katoen van wahm's

Toen ik, jaren geleden, bij de Working At Home Moms (WAHM's) voorgevormde katoenen luiers kocht, maakte één van hen tevens katoenen maandverband. Ik heb er verscheidene gekocht. Mijn favoriet is een hennep exemplaar (wat enorm absorbeert) met een zacht buitenlaagje. Ze heeft er twee 'vleugeltjes'aangenaaid met een drukknoopje, zodat ik het aan mijn onderbeok vast kan zetten. Dit is de ideale maandverband voor de eerste hevige bloeding.
Voor de rest van mijn periode gebruik ik een maaksel van fleece (wat droog houdt) en katoen, eveneens met 'vleugeltjes' en drukknoop.
Voor de, na de bevallingen helaas onvermijdelijke, stress-incontinentie gebruik ik hennep inlegegrs met dunne katoenen inleggers eroverheen, om vaker te verschonen een hele stapel.
De maandverbanden bewaar ik gedurende mijn periode in een emmer met koud water en een beetje soda. De inleggers bewaar ik in dezelfde emmer, buiten de periodes om, maar dan zonder water. Eens per week spoel ik het handeltje uit en mik ze bij de 'kook'was (60 graden).
Ze broeien minder, stinken minder, zijn goedkoper en belasten het mileu niet. Ik wil nooit meer andere!
Ze zijn te koop via internet, waarvoor je kunt googelen op 'katoenen luiers'.

Sharon*

Sharon*

21-05-2010 om 21:00 Topicstarter

Petal en peenvogel

Petal, wat goed dat je nog weet dat ik as dinsdag moet afrijden. Nee, ik ben niet zenuwachtig Wanneer moet jij ook al weer, begin juni toch? Haha, ik denk dat die bloedvlek minder is dan een deuk, die ik ook bijna heb veroorzaakt door een paaltje wat er eerst niet was
Peenvogel, klinkt goed, maar ik ben echt veel te slordig voor katoenen spul. Ik zie die emmer met soda al in onze piepkleine badkamer staan en omgetrokken worden door mijn peuter, kleuter of schoolkind.

Diva cup?

Wie kan mij uitleggen wat een diva cup is. Ik heb nl geen idee.

Sharon

Niet zenuwachtig? Goed, dat is volgens mij het halve werk. Ik moet 10 juni. Ben nog niet zenuwachtig maar heus op de dag wel hoor - denk ik.

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Vic

Vic

22-05-2010 om 14:51

Vraag over divacup

Als ik daarover hoor, vraag ik me altijd af hoe dat dan gaat met verwisselen/legen. Het is een soort van opvangbakje dat je op een bepaalde manier eruit moet frummelen. Dat gaat dan toch met een 'plopje'? Spettert dat dan niet in het rond? (bij voorbaat mijn excuses voor de visueel ingestelde forummers).

evy

evy

23-05-2010 om 11:24

Inderdaad

Je schuift je vinger langs de divacup en zorgt dat die niet meer vacuum zit (was ik de eerst keren vergeten dat doet pijn)Vervolgens kun je hem eruit trekken en dat gaat gepaard met geklieder. Dus het toilet op de douche is de meest aangewezen plek daarvoor. Maar dat is in mijn ogen ook het enige nadeel.
Groet Evy

kien

kien

23-05-2010 om 23:48

Valt wel mee

dat geklieder. Als ik de cup er voorzichtig uittrek dan 'knoei' ik helemaal niet. Maar i.v.m. schoonmaken is een kraan erbij wel handig.

Kien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.