Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Elisabeth

Elisabeth

30-08-2009 om 22:42

Welk luchtbed is comfortabel

We gebruiken tot onze tevredenheid al meerdere jaren inflatable slaapmatjes maar helaas heeft mijn man dit jaar last van zijn rug gekregen.
De kwaliteit van het slaapmatje is nog goed dus daar ligt het niet aan.

Wie heeft er goede ervaringen met een luchtbed, welke is het meest comfortabel? Het gaat dan wel om een 1 persoons want ik slaap prima op mijn slaapmat.
Het is natuurlijk jammer dat je niet een nacht proef kan slapen, alleen even proefliggen is natuurlijk niet voldoende.

Het zou natuurlijk jammer zijn als we om de rugklachten het kamperen zouden moeten opgeven.

Elisabeth

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kampeerster

Kampeerster

30-08-2009 om 23:25

Dikker matje?

Geen enkel luchtbed vind ik confortabel maar dat is geen antwoord op je vraag.

Wel herkenning: als ik ging kamperen bij lage temperaturen of in gebieden met een hoge luchtvochtigheid dan is mijn rug 's ochtends stijf. Ik let nu ook wat beter op de grond waar we onze tent neer zetten; twee weken in een kuiltje liggen is niet meer zo confortabel.

Ik weet niet wat voor een matjes je hebt maar er is veel verschil in dikte en comfort. Ik heb nu een SI-matje van 10 cm dik en hierop slaap ik klachtenvrij. Ik zag in een buitensportwinkel donsgevoerde luchtbedden, misschien is dat een idee?

Of toch maar een stretcher?

Exped

Nou, ik promoot maar even onze zojuist aangeschafte donsmatjes van Exped. Wij hebben de extra brede en lange uitvoering aangeschaft van 7 cm dik (ze zijn ook verkrijgbaar in 9 cm dik, maar dat doet vooral iets voor de isolatiewaarde). De vulling is dons, dus ligt heel comfortabel en is superisolerend, zeker vergeleken met een luchtbed dat automatisch de temperatuur aanneemt van de grond en de lucht. Bovendien ook uiterst compact mee te nemen.

Kijk er maar eens naar bij de betere buitensportzaak.

Chris

amk

amk

31-08-2009 om 10:47

Term-a-rest

ik blijf er groot fan van.
Ook mijn schoonmoeder met reuma en bijkomende klachten slaapt al jaren prima op de dikste versie van dit merk.
Zelf bleek ik afgelopen nachten een dikke boomwortel onder mijn mat gehad te hebben. Ik heb er niets van gemerkt terwijl ik zelfs in mijn eigen bed gewoon met pijn kan opstaan omdat mijn botten nu eenmaal het matras raken.

Ik heb een dikke van 7,5 cm. Vaak moet je 'm juist iets zachter maken om comfortabeler te liggen. Dochterlief heeft hier nu 3 nachten meer naast mijn oude mat van 2.5cm x 1.2m gelegen. Daar mag ik over 2 weken weer op liggen.

Kari1

Kari1

31-08-2009 om 20:37

Je zoekt een comfortabel luchtbed?

Wat dacht je hiervan?
Helaas alleen in 2-persoonsversie...
http://www.de-wit.nl/winkel/showproduct.php?pID=2637
Kari

rosa

rosa

01-09-2009 om 08:03

Blauwe

Wij zijn twee jaar geleden overgegaan van thermarest naar luchtbedden. Tot genoegen: geen lekke matjes meer, en veel comfortabeler (en ik had een heel dikke thermarest). Maar inderdaad, een luchtbed is wel kouder, ik ben dus ook wel geinteresseerd in die Exped dingen.
Wij hebben van die blauwe luchtbedden die je in campingwinkels koopt, met een velours-achtig laagje. En we pompen 'm op met een pompje dat je aansluit op de sigarettenaansteker in de auto.

rosa

Puck2

Puck2

01-09-2009 om 08:34

Rosa (o.t.)

Ik vind het vreselijk irritant die pompdingen op de sigarettenaansteker. Wij hebben hem ook en ik geneerde me te pletter op de camping. Het ding maakt lawaai en doet vreselijk lang over een luchtbed. Wij zijn overgegaan op gewoon zo'n handmatig ding. Model fietspomp dat zowel bij de opgaande als de neergaande slag lucht inblaast. Veel sneller als dat sigarettenaanstekerinplugpompje.

amk

amk

01-09-2009 om 09:26

Nadeel luchtbed

vind ik dat ze niet vlak zijn. Er zitten altijd van die nare hobbels en bobbels in omdat je met luchtkamers te maken hebt. En daardoor slaap ik gewoon helemaal niet.

Maar wat mij opvalt is dat mensen die die self-inflatables slecht vinden slapen ze vaak of heel hard opblazen of juist helemaal niet bijblazen. En dan maak je niet volledig gebruik van de capaciteiten van het ding.

Kari1

Kari1

01-09-2009 om 09:38

Luchtbedgeheimen

Ik denk dat elk matrasmodel luchtbed lekker kan liggen, rubber, velours e.a. De truc is vooral: niet te hard oppompen! Als je erop ligt moet je bij je heupen net niet de grond raken. Dan functioneert het als een soort waterbed dat zich helemaal naar je lichaam voegt en optimaal ondersteunt.
Een bel water of lucht is koud om op te liggen. Bij een waterbed wordt dat opgelost door er een thermostaat aan te koppelen die het water lekker warm houdt. Bij een luchtbed kun je, als je last hebt van de kou, zorgen dat er een isolatielaag tussen jezelf en het luchtbed ligt. Voor sommigen is een deken genoeg, voor anderen werkt een aluminiummatje of dun schuimmatje goed.
Kari

Puck2

Puck2

01-09-2009 om 10:12

Precies kari

De hobbels en bobbels voel je idd niet of nauwelijks als je je luchtbed niet te hard oppompt. Een tweepersoonsluchtbed is daarom ook niet fijn voor 2 personen met een groot gewichtsverschil. Puckman weegt zo ongeveer het dubbele als ik en Puckman ligt dus keihard op de grond terwijl ik keihard op de hobbels en bobbels van het luchtbed lig.

Judith

Judith

01-09-2009 om 15:51

Goedkoop beter

Hoi,

Gewoon een goedkoop rubber luchtbed, en niet te hard opblazen. Een velours luchtbed is bij ons twee keer heel snel lek geraakt.
Kou aan mijn rug heb ik nog nooit gehad. Wij liggen op een vast grondzeil en samen in aan-elkaar-gemaakte slaapzakken met flanellen onderlaken over het luchtbed heen. Soms heb ik het wel koud aan de bovenkant, daarvoor nemen we dan ook een superdik ouderwets wollen deken mee. Alleen voor lage nachttemperaturen in de bergen, hoor. Kou is dan onmogelijk, meestal drijf je 's morgens de tent uit...........
Kamperen blijft leuk. Helaas, we zijn net terug.

Groet,

Judith

Ex-ped net 2 weken gebruikt

..en we vonden het zalig. Echt beter dan de andere alternatieven. Wij kamperen met de fiets dus we kunnen geen extra dekens e.d. meenemen. Ik heb meermalen geblauwbekt op een luchtbed in het huis van mijn schoonouders, dus dat was nog niet eens buiten in een tent. Terwijl de exped al warm voelt als je er gewoon zo, zonder slaapzak, in de woonkamer op gaat liggen.

Zalig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.